• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De 4 gouden regels van Martijn van Erp (Wintersporters.nl)

15 november 2008 door Martin van Kranenburg

Op Marketingfacts lees ik net artikel over het succes achter Wintersporters.nl. Wintersporters is een project van de heren van Milq Media en Martijn deelt in dit artikel zijn vier gouden regels voor succes. Erg leuk artikel en ik moest toen terugdenken aan dit artikel: de 10 randvoorwaarden voor een succesvolle website. Een leuk en goed artikel van Martijn van Erp vind ik, maar beoordeel lees het maar eens door en beoordeel zelf.

Regel 1: Ga voor goud. Niet voor het prijzengeld
Het uitgeven van een platform is als een wedstrijd. Je moet de beste, meest volledige en de grootste willen zijn. Het recept? Bouw een geweldig product dat je zelf zou willen gebruiken. Een project waarin jij en al jouw collega’s geloven. Daarmee heb je al een enorme voorsprong op het merendeel van de concurrentie.

Geld verdienen komt altijd op de tweede plaats. Neem vanaf de start genoegen met minder opbrengsten per bezoeker. Steek je tijd beter in het maken van een goed product. Neem alle beslissingen altijd met het uitgangspunt: “Hoe zou de gebruiker het graag zien?’. Daarna bedenk je hoe je hier een verdienmodel in kan verweven. Dit zal leiden tot een beter product met meer bezoekers, gebruikers of lezers. En als je uiteindelijk een grote jongen of marktleider bent geworden, zullen de adverteerders vanzelf voor je in de rij staan.

Wees reëel en kies de juiste markt en doelgroep. Bepaalde concepten maken veel meer kans in een niche. Wanneer je de hele wereldbevolking tot jouw doelgroep rekent, moet het een bijzonder goed idee zijn. En dan moet je het ook nog bijzonder goed uitwerken. Aan ieder concept moet een simpele kansberekening ten grondslag liggen.

Regel 2: De vier musketiers
Het projectteam is heilig. Hoe goed een concept ook is, zonder getalenteerde en gemotiveerde mensen kom je nergens. Een ideaal team voor een project bestaat uit maximaal 4 mensen. Een klein team is een verademing. Weinig lijntjes en gezanik. Zoek naar de krenten in de pap. De übernerds, computerknutselaars en designgoeroes. Mensen die met een felle mening en visie in staat zijn om mee te denken. Zoek ook naar mensen die uitblinken in meerdere disciplines. Een grafisch vormgever die goede teksten kan schrijven, of een projectleider die helemaal thuis is in linux en gek is op Front-end development. Er zijn natuurlijk veel meer rollen in een project dan de vier teamleden. De oplossingen hiervoor is dus multitasken. Overlap houdt elkaar scherp, want samen weet je meer.

Regel 3: Marketing is sociaal
Je bouwt een platform, een geweldig product waarin je gelooft en dat je zelf graag zou willen gebruiken. Waarom zou je dan nog een cent overhebben voor marketing? Als jij helemaal weg bent van wat je hebt gemaakt, dan zullen veel gebruikers dat ook hebben. Tevreden gebruikers doen de marketing voor jou. Je hoeft alleen even de faciliteiten te bieden. Een goed product verkoopt zichzelf.

Regel 4: Squeeze it or sell it!
Hou altijd in gedachten dat het “een enorm succes” kan worden. Zorg voor schaalbaarheid en een gezonde financiële basis. Overdrijf niet, maar zorg dat je enigszins voorbereid bent. Je zal niet de eerste zijn die aan succes ten onder gaat. Blijf daarnaast altijd ontwikkelen, voor je het weet bouwt een container met inspiratieloze Chinezen het project 1-op-1 na. Ben je uiteindelijk groot of zelfs marktleider, dan zullen de geïnteresseerde kopers onvermijdelijk voor de deur staan. Laat de keuze voor een verkoop – of het uitmelken van het succes – dan afhangen van de hoogte van het bod en het aanwezige enthousiasme en passie van het team. Want binnen een jaar kan de situatie er heel anders voor staan…

Gerelateerde Berichten

  • KLM wint gouden E-mail Marketing Award

    KLM heeft een gouden E-mail Marketing Award (EMMA) in de wacht gesleept. Tijdens de Nationale E-mailmarketing…

  • Vakdag Vakantiebeurs I NHTV Masterclass 8 Gouden regels voor crisismanagement

    NHTV internationaal hoger onderwijs Breda verplaatst de collegezaal naar de Vakantiebeurs voor de masterclass: 8…

  • Vakantiegangers.nl wordt Zimzer.com

    Vakantiegangers gaat haar dienst internationaal uitzetten. En ja, vakantiegangers.com gaat het niet worden. Met Zimzer.com…

Categorie: E-commerce, Webanalytics Tags: Martijn van Erp, Milq Media, Wintersporters

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google Booking.com TUI destinatiemarketing hotels Vakantiebeurs reviews mobiel onderzoek Facebook reizen instagram Airbnb technologie TripAdvisor Social Media NHTV KLM Expedia travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext