• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De learnings voor de beste online marketing van morgen: een kleine toeristische stad

23 juni 2015 door Roy Platje

Expert Leen Tyrions is geheel alleen, verantwoordelijk voor de online promotie van de kleine stad Leuven. Zij doet in haar eentje alle social en online projecten en deelt graag hoe zij dat alleen doet. Een strakke planning van haar werk blijkt de belangrijkste sleutel tot succes. Zo blijkt maar weer dat er geen hele online marketing afdelingen opgezet hoeven worden om succesvol te zijn. 

Learnings van Leuven:

  • Foto’s: gebruik unieke en sprekende foto’s. Dit wordt vaker gelezen en gedeeld.
  • Wees actief in het delen User Generated content, deel dus wat er door bezoekers geschreven wordt.
  • Lijstjes werken! Maak lijstjes van de meest populaire, beste en leukste plekken op je bestemming.
  • Benut partners; werk samen met partners. Zorg zo samen voor een uniform beeld van je gemeente.
  • Campagnes: promoted posts. Maak af en toe gebruik van betaalde promoted posts om je bereik te verhogen.

Een van de belangrijkste sociale instrumenten is Instagram. De gemeente Leuven heeft gebruik gemaakt van het mobiele citymarketing project SeeMyCity en heeft bij dit project bewust gekozen voor een eigen hashtag, #seemyleuven. Hier is voor gekozen omdat onder de normale hashtag #Leuven veel studenten foto’s staan. Geldt dit ook voor jouw gebied? Per evenement gebruikt Leuven ook eigen hashtags.

seemyleuven online marketing

Minder ingezet worden Youtube, Flickr en Pintrest. Het minst goed werkt Foursquare, maar er is wel aandacht besteed om alle vermeldingen goed erin te krijgen.

Tips voor een efficiënte contentstrategie binnen een kleine organisatie:

  • Maak een mini content plan, vul hierbij het volgende in en blijf daarbij:
    1. Boodschap
    2. Doel
    3. Doelgroep
  • Laat het web voor je werken. Er wordt zo veel content gemaakt, benut dat en gebruik het. Bijvoorbeeld door middel van Hootsuite monitoren wat er over de gemeente gezegd wordt. Maar ook jezelf Googelen is nog steeds een van de beste manieren.
  • Stimuleer het gebruik van User Generated Content. Laat weten wat de hashtag is van evenementen om zo het verkeer en de content goed te kunnen bundelen.
  • Zet de juiste bloggers in.
  • Maak de content per kanaal op, dus repost geen Twitter berichten op je Facebook account. Maak voor elk kanaal eigen content.
  • Zoek medestanders, werk samen met andere belanghebbenden. Bijvoorbeeld hotels of grote attracties. Samen ben je sterker.
  • Bundel je ambassadeurs. Probeer hen te benaderen en te helpen meer goede en leuke content te maken.
  • Verwijs in je social media uitingen door naar je eigen site. Monitor wat er online gebeurt middels bijvoorbeeld Hootsuite.

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Online Hospitality! Online marketing event voor gastvrijheidssector #OM033

    Op woensdagavond 23 april verschijnen o.a. TravelNext blogger Isabel Mosk (Think! Social Media) en Kim…

  • 10 Social media tips voor effectieve destinatie marketing #SoMeT14EU

    Vrijwel elke Destinatie Marketing Organisatie (DMO) zet één of meerdere social mediakanalen in om hun…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding, Social media Tags: citymarketing, communitymanagement, kleine toeristische organisatie, Leuven, tips

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin v. Kranenburg (@sinds1998) zegt

    23 juni 2015 om 20:38

    Hi Roy, goed verslag. Ik was bij de presentatie aanwezig een hele lekkere praktische presentatie. Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus. En, doen, doen, doen, Was onder de indruk hoe Leen Tyrions het zo slim organiseerde.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media TUI onderzoek hotels mobiel instagram KLM reizen Airbnb Expedia reviews travel NHTV technologie Google Facebook Vakantiebeurs destinatiemarketing TripAdvisor Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring