• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De Multi Channel strategie van Belvilla

13 juni 2011 door Martin van Kranenburg

Tijdens de Emerce eTravel van 9 juni gaf Hedwig Wassing CEO van @Leisure een presentatie over de Multi Channel strategie van Belvilla. Belvilla is onderdeel van de @leisure groep. Volgens Hedwig Wassing is het vak van Marketing Communicatie fundamenteel veranderd. De invloed van online marketing en mobile marketing zal de komende jaren toenemen. Er ontstaan nieuwe spelers zoals, Twitter, Hyves, Facebook, LinkedIn, Zoover, TripAdvisor die grote aantallen consumenten aan zich weten te binden die elkaar producten en diensten gaan aanbevelen of ontraden. Hier moet je als bedrijf op voorbereid zijn.

Social Media en mobiel
Sinds februari 2010 is Belvilla actief met Social Media in 6 landen. Belvilla gebruikt tools zoals Socialmention.com en howsociable.com om de invloed van social media op het merk Belvilla te meten. Belvilla ziet ook een positief effect op SEO door het gebruik van Social Media. Andere leerpunten zijn: social media vraagt tijd en aandacht (social media = niet gratis), goede strategie en goede tools zijn belangrijk, elk medium heeft een eigen rol en vraagt een eigen benadering en Twitter ontwikkelt zich snel tot een service- en verkoopkanaal. Klanten moeten de social media contacten als vriendelijk, gemakkelijk, zorgzaam, punctueel en relevant ervaren.

Binnen de @Leisure groep heeft Eurorelais een mobiele app. Wat Belvilla betreft geeft Hedwig Wassing dat Belvilla nog geen mobiele app heeft laten ontwikkelen. Het heeft volgens hem geen zin om zomaar een app te ontwikkelen als de toegevoegde waarde niet kraakhelder is.

eTravel 2011 – Hedwig Wassing – @Leisure Group

View more presentations from Redactie Emerce

Leerpunten Multi Channel
1. Met Directe verkoop alleen bereik je nooit het volle marktpotentieel.
2. De spanning tussen Direct en Indirect is reëel, maar met goede wil te managen.
3. Partners zijn vaak gelijktijdig concurrenten, maar dat moet samenwerking niet blokkeren.
4. Vertrouwen en openheid zijn belangrijk, maar verschil van mening moet geaccepteerd kunnen worden.
5. Partners praten onderling hetgeen vraagt om consequente afspraken.
6. Prijspariteit is belangrijk, maar is moeilijk perfect door te voeren. Denk aan tijdelijk acties en joint promotions.
7. Offline communicatie heeft andere wetten dan online communicatie.
8. Oud-denken: “Van wie is de klant”?” is frustrerend en eigenlijk zinloos.

Gerelateerde Berichten

  • multimedia strategie
    Hedwig Wassing over de multimedia strategie van Belvilla

    Hedwig Wassing CEO @Leisure sprak op het Travel2011 congres in Brugge over de multimedia strategie…

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

  • Online marketing strategie: de positionering van onafhankelijke hotels

    Onafhankelijke hotels vs. grote hotelketens. Als we daar naar kijken hebben onafhankelijke hotels het niet…

Categorie: E-commerce

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Vincent Goemaere - Cubilis zegt

    13 juni 2011 om 10:21

    in de hotelsector gebruik je daar de Cubilis Channel Manager als tool voor – minder administratie, meer visibiliteit (aanwezigheid op meer kanalen), meer omzet, win-win directe verkoop .. eenvoudig in gebruik en betaalbaar !

Trackbacks

  1. 1. Vakliteratuur t.a.v. E-commerce, International Touroperating | Body of Knowledge 3.4 schreef:
    24 juni 2011 om 16:32

    […] Artikel 6. De Multi Channel strategie van Belvilla […]

  2. Inzet Instagram in toerisme en hospitality chaotisch blijkt uit onderzoek | TravelNext schreef:
    6 april 2016 om 09:18

    […] ook bedrijven als Belvilla, een van de eerste bedrijven met een multi-channel strategie, heeft problemen met accounts zoals de gesquatte belvilla.vakantiehuizen (zonder inhoud) en […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie instagram Airbnb Social Media NHTV KLM hotels Google onderzoek travel TripAdvisor Facebook reviews TUI Vakantiebeurs destinatiemarketing Expedia mobiel reizen Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring