• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De (on)zin van Twitter

29 maart 2010 door Martin van Kranenburg

Twitter. Wat moet je er nu mee? Als ik het aan cursisten en studenten vraag moeten ze er nog vaak om lachen. “Natuurlijk gebruik ik het niet. Het gaat toch niemand wat aan wat ik nu aan het doen ben. Of, “Ach, ik heb het geprobeerd maar na 10 tweets wist ik echt niet meer wat ik moest schrijven.” Ik ben het met ze eens. Je moet wel een verhaal hebben én een duidelijk doel voor ogen, anders heeft het geen zin.

Talk value

Twitter kan voor bedrijven en ZZP’ers een kans zijn om hun gezicht, hun persoonlijkheid te laten zien. Twitter biedt bij uitstek de mogelijkheid om jezelf te profileren. Voor ZZP’ers is Twitter een kans om het netwerk eens goed uit te breiden. Door beslissers uit je netwerk te volgen kan je snel je eigen netwerk vergroten. Zo weten ze meteen wie je bent en de kans is groot dat ze jou ook gaan volgen. Hoe meer “followers” je hebt, hoe groter de kans dat ook jouw verhaal wordt opgepakt.

Bedrijven die Twitter willen inzetten moeten wel “Talk value” hebben, ze moeten een verhaal kunnen, willen vertellen. Ze moeten ook verder willen gaan dan het vermelden van algemene persberichten die je ook op de site kan terugvinden. Twitter moet een meerwaarde bieden. Geef uw “Twitter volgers” exclusieve Twitter aanbiedingen, breng ze als eerste op de hoogte van nieuwsfeiten, of discussieer over bepaalde onderwerpen. De input van uw Twitterfans zouden u verder kunnen helpen met interne bedrijfsdiscussies. Niet onbelangrijk, u kweekt sympathie en uw Twitterfans voelen zich betrokken.

Twitter met een doel

Of u nu wel of niet gaat Twitteren. Doe het in ieder geval met een doel. Meet ook het effect van dit medium op het gebied van traffic naar uw website en de webconversie. Bij een aantal bedrijven heb ik al gezien dat het verkeer uit Twitter een substantieel onderdeel uitmaakt. Het heeft dus zeker zin. Als je maar een verhaal hebt en het gestructureerd aanpakt.

Oh ja, een van de laatste trends is het domeinkapen op Twitter. Vooral bij generieke namen kan uw bedrijfsnaam zomaar al weg zijn. Dus ook als u besluit niet te gaan Twitteren, leg in ieder geval uw bedrijfsnaam vast, voordat een ander het doet.

Column Twinkle magazine | maart 2010

Gerelateerde Berichten

  • Twitter trends

    12 april 2011 vond een discussiebijeenkomst over twitter, politiek en journalistiek plaats. Deze was georganiseerd…

  • Twitter actie Air Arabia

    Vanaf aanstaande maandag 15 november start Air Arabia via Twitter een wedstrijd waarmee Twitter-volgers kans…

  • Wie twittert er over uw merk?

    Twitter is ondertussen niet meer weg te denken als online marketinginstrument. Steeds meer mensen gebruiken…

Categorie: Trends Tags: de onzin van twitter

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI Expedia Social Media KLM reizen instagram mobiel onderzoek reviews technologie Google Booking.com destinatiemarketing Facebook NHTV hotels TripAdvisor Airbnb Vakantiebeurs travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring