• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De waarde van social media campagnes #Momondo #EyeforTravel2015

25 november 2015 door Tessa Irani - de Rouw

Het Eye for Travel congres is in volle gang met veel onderwerpen en veel sprekers, in dit blog komt de sessie aan bod over de social media. De sleutel tot succes voor veel bedrijven is de manier hoe social media geïntegreerd kan worden. Een methodiek, of een structuur zodat social media een goede positie heeft binnen een organisatie. Eén van de voorzitters van de presentaties, Tim Davis, noemt 4 basisprincipes van de functie van social media.

  1. Social media voor monitoring.
  2. Social media voor interactie, customer service, het managen van een proces etc.
  3. Social media om een bepaald bericht of een merk te versterken, door engagement, de interactie en het creëren van beleving.
  4. Social media voor leiding, voor de ontwikkeling van de interesse van fans of volgers, het betrekken van de community en feedback vragen.

De waarde van social media

Camilla Moe Bogen, global head social media van Momondo gaf een presentatie over de waarde van social media binnen Momondo. Bij Momondo hebben ze zich niet alleen afgevraagd hoe ze een succesvolle campagne in kunnen zetten, maar vooral hoe ze de waarde van de social media kunnen bepalen. Hoe kun je de waarde van al die campagnes op social media meten?

IMG_0967

Testen – meten en vergroten is volgens Momondo hetgeen wat werkt. Het testen van de campagnes, het meten van de resultaten en als het goed werkt? Vergroten, in meerdere markten dezelfde soort campagne.

Van social proof naar social value

In verleden lag de focus van de social media altijd op de social proof – hoe meer likes, hoe beter. Die focus hebben ze weerlegd naar een focus op de waarde van social media. Het verkrijgen van meer traffic naar de website, het verkrijgen van revenue uit de social media en een grotere naamsbekendheid op social media. Door de content op een andere manier te verspreiden, door betaalde campagnes op Facebook, kwam bij Momondo de traffic richting de website. Met relevante content van hoge kwaliteit zorgden ze voor grote aantallen bezoekers naar de site voor een lage prijs, met een hoge click-through-rate en een hoge engagement.

Meten = weten

De resultaten uit deze weerlegging van focus waren erg positief:

  • De campagnes zorgden voor revenue en een positieve ROI.
  • De hoge engagement, zorgde ook voor meer organische bezoeken.
  • Conversieratio”s groeiden tot 20%.
  • Bereik van miljoenen gebruikers en honderdduizenden kliks.

Een belangrijk aspect van het meten van je social media campagnes, zijn de KPI’s. Het is belangrijk om je eigen prioriteiten te weten en daar KPI’s op in te zetten, zoals bouncepercentages, likes, revenue of conversie. Als je de KPI’s hebt vastgesteld, moet je ervoor zorgen dat alle data teruggevonden kan worden, ’tracking your data’.

Key take aways

  • Zoek naar KPI’s die het meest belangrijkst zijn voor je organisatie.
  • Maak beslissingen op basis van de data van de KPI’s en vergroot de campagnes die het goed doen.
  • Koppel je data aan tools als Google Analytics zodat je de campagnes kan analyseren en optimaliseren.
  • Praat niet over het aantal likes of engagement, maar over de revenue en de ROI uit je social media!

Blog Eyefortravel

Credits headerafbeelding: Jason Howie (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

Categorie: Eye For Travel Amsterdam, Social media Tags: momondo, Social Media, social proof, social value

Over Tessa Irani - de Rouw

Tessa Irani - de Rouw heeft haar afstudeeronderzoek gedaan bij TravelNext. Op dit moment is zij community manager en projectleider bij Blogs4Travel. Hier is ze nu volop bezig met de ontwikkeling van deze startup dat zich specialiseert in domeinontwikkeling, community en content management. Samen met het team van Blogs4Travel onderhoudt en beheert Tessa websites waaronder Glamping.nl, Gardameer.nl, Kids-campings.com en Charmequality.nl.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Waarom online marketing in 2016 anders gaat zijn dan 2015 | TravelNext schreef:
    17 december 2015 om 09:48

    […] EyeforTravel vertelde Momondo dat ook zij afgestapt zijn van social proof (zoveel mogelijk likes) en overgestapt zijn naar social […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV TUI KLM Airbnb Social Media Booking.com mobiel destinatiemarketing Facebook Expedia reizen instagram TripAdvisor onderzoek technologie travel reviews hotels Google Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring