• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Een kijkje bij The Dutch YouTube Gathering

25 augustus 2014 door Gastblogger

Tijdens mijn masteropleiding Master of Media Innovation zat er een man bij mij in de klas die geheel gepassioneerd was door online video en in het bijzonder YouTube. Hij studeerde dan ook af op de Dutch YouTube Gathering. Dit zou het grootste Online Video evenement worden van Nederland. Afgelopen jaar werd ik door hem uitgenodigd als Panel-leider voor de Business gasten. Met plezier nam ik de uitnodiging aan want het was een eer om aanwezig te zijn en hem te kunnen helpen. Uiteraard had ik een succesvol evenement verwacht maar al mijn verwachtingen zijn overtroffen. Wat kunnen we ervan leren?

Dranghekken stonden voor de deur. Kinderen in de leeftijd van 12 tot 18 zaten op de stoep, stonden in de rij en hadden rode blosjes op de wangen. Zaten we wel goed? Ja hoor, op de LED borden stond het: #DYTG.

Eenmaal binnen viel mijn mond open van verbazing. Een paar duizend jongeren waren samen gekomen in diverse grote ruimtes. Jongeren die rondliepen met handtekeningenboekjes, op de stormbanen  renden met Go Pro’s en op het podium stond iemand te zingen met een geheel uit zijn dak gaand publiek. Richting de trappen naar het VIP deck stond een hele grote groep springende en gillende jongeren die met dranghekken weg gehouden werden. Justin Bieber was er niks bij! Maar wie het dan wel was? Het was DE Jordy! Een bekende YouTuber met enorm veel fans!

Hoe geld verdienen met YouTube?

De panels die ik begeleidde tijdens de Industry Track waren earning money: hoe geld te verdien met YouTube & MCN; Multi Channel Networks. Dit zijn de nieuwe Agency’s van de toekomstige artiesten en tevens de aanspreekpunten van de bedrijven die Product Placement en advertenties willen gaan inzetten tijdens YouTube filmpjes.

Voor de aanvang van het panel maakte ik kort kennis met 3 eigenaren van 3 verschillende MCN’s. 3 totaal verschillende mannen tussen de 26 en 35. Trendy gekleed of juist een geheel “ Game” uiterlijk; lees stoer & ruig. Alle 3 hadden ze 2 van hun meest bekende YouTubers bij. Hierdoor waren er 4 meiden aanwezig in de leeftijd 13-17 en 2 jongens rond de 18. Een MCN is namelijk een “organisatie” waarbij je meerdere begeleiders/coaches hebt, die talentvolle YouTubers via Skype coachen en begeleiden tijdens het maken van hun YouTube filmpjes of het optimaliseren van hun channel. Zo halen ze het maximale uit hun channel en ontwikkelen ze zich door. Sommige YouTubers hebben wel een paar miljoen views per maand per filmpje.

De jeugd kijkt geen tv meer

Om de juiste doelgroep te bereiken is YouTube voor het bedrijfsleven enorm interessant. Bedrijven hebben dan ook graag dat bekende YouTubers hun producten gebruiken. Het overgrote deel van de jeugd die daar aanwezig was kijkt dan ook geen tv meer, maar wel YouTube. Dit is een belangrijke ontwikkeling die veel veranderingen met zich zal meebrengen.

Als voorbeeld nemen we Annette. Dit is een jonge mooie dame die blogt over fashion & make-up. Ze is erg geliefd en heeft dan ook een groot aantal fans. Vele bekende merken willen haar voor hun producten. Gelukkig is er dan een MCN die de contacten overneemt en als “agent” alles voor haar regelt. Tevens kijken ze of de opdracht bij haar past. Sommige MCN’s hebben al meer dan 100 bekende YouTubers in hun netwerk om te begeleiden, te coachen en de contacten met bedrijven te onderhouden. Kortom: Een groeiende markt, veel potentie en een top event!

MCN contact voor travel

Je kent de USP’s van jouw bestemming? Kijk dan welke YouTuber er het beste bij je past en neem contact op met het MCN. Wie weet is er een mogelijkheid voor een passende ad in hun programma. Voordelig, hip & op de nieuwe televisie.
Kansen voor jongerenbestemmingen; Neem contact op met een MCN om een nieuw en fris boegbeeld aan je bestemming toe te voegen. Nodig ze uit voor een proefvakantie in ruil voor PR aandacht.

Voor meer informatie & een indruk verwijs ik jullie naar www.dytg.nl

christinaDit gastblog is geschreven door Christina Elenbaas- Acda, ze volgt trends en ontwikkelingen op de voet via haar mediabureau Shinemark en geeft les op NHTV. 

Gerelateerde Berichten

  • Online video facts: aan tafel met Griekenland.tv

    Online video lijkt op het eerste gezicht toch het perfecte medium om reizen en destinaties…

  • De Donald Duck en destinatiemarketing

    Een combi die je niet zo snel zou bedenken. Maar dit jaar bestaat het meest…

  • Online video en de reisbranche, match made in heaven?

    Innovators, adopters, early majority, late majority, laggards. Het is een bekend rijtje en wordt in…

  • Online video facts: aan tafel met Griekenland.tv

    Online video lijkt op het eerste gezicht toch het perfecte medium om reizen en destinaties…

  • De Donald Duck en destinatiemarketing

    Een combi die je niet zo snel zou bedenken. Maar dit jaar bestaat het meest…

  • Online video en de reisbranche, match made in heaven?

    Innovators, adopters, early majority, late majority, laggards. Het is een bekend rijtje en wordt in…

Categorie: Destinatiemarketing, Online advertising, Online PR en branding, Usability & design Tags: online video, the dutch youtube gathering, Youtube

Over Gastblogger

Lees Interacties

Reacties

  1. Jonatan zegt

    25 augustus 2014 om 17:43

    Hi Christina, leuk om hier jouw DYTG ervaring terug te lezen! Ik nam namens het MCN Mediakraft Networks deel aan het MCN panel.

    Een mooi voorbeeld van de mogelijkheden voor de Travel branche op YouTube is de nieuwe serie van Ponkers in Lloret de Mar; https://www.youtube.com/watch?v=_iWyUq6akfI&list=PLFKxVyWX2-Ppgdx_qAu_oKl8q6Csmdb6w

    Voordelig, hip & op de nieuwe televisie 🙂

  2. Christina zegt

    25 augustus 2014 om 17:48

    Wat super dat je reageert! Echt gaaf! Bedankt voor het delen van je voorbeeld! Top!

  3. Eelco Kingma zegt

    26 augustus 2014 om 18:08

    Wat een prachtig stuk Christina! Het was een eer om je als panel lid te mogen verwelkomen! De 2014 editie was een hele ervaring, nu tijd om met de 2015 editie daar nog een stapje bovenop te doen!

    • Christina zegt

      26 augustus 2014 om 18:56

      Maar dat gaat zeker lukken Eelco! Echt top event! #shine

  4. jeroen zegt

    3 mei 2015 om 20:01

    Heeft iemand nog 2 kaarten voor de youtube gathering op 23 mei?

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV TripAdvisor reizen Vakantiebeurs Airbnb Facebook Google hotels reviews technologie instagram Booking.com onderzoek Expedia travel TUI destinatiemarketing mobiel Social Media KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext