• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Een bed, een douche, maar geen gratis internet!?

14 maart 2012 door Annelies Hulshof

Internet lijkt soms één van de eerste levensbehoeften en volgens een recent verschenen bericht blijkt dat veel hotelgasten de aanwezigheid hiervan in hotels zelfs belangrijker vinden dan een complementair ontbijt. Nick Price, CEO van Netsys Technology en zelf werkzaam geweest in de hotellerie zegt dat het belangrijker is om goed internet aan te bieden dat dit gratis te doen.

Gratis internet

In Nederland biedt 86% van de hotels gratis internet aan aan haar gasten, blijkt uit onderzoek van LookingforBooking.com. Dat is hoog als je het vergelijkt met wereldwijde cijfers, uit een recent artikel van de Telegraaf blijkt namelijk dat wereldwijd slechts een derde van de hotels een gratis internetverbinding aan biedt aan gasten. Al met al geeft de Nederlandse hotelindustrie dus aardig gehoor aan de wensen van de gemiddelde hotelbezoeker en biedt veelvuldig gratis internet aan.

Kwaliteit vs prijs

Wat hierbij wel erg belangrijk is, is het feit dat het internet ook daadwerkelijk werkt. Niets is minder frustrerend dan een internetverbinding die eruit knalt zodra je een conference call start of iets wilt downloaden. Het is volgens Nick Price schaars dat een hotel dat gratis internet aan de gast aanbiedt ook kwalitatief goed internet heeft. Hij zegt dat gasten liever iets betalen voor een goede internetverbinding dan een gratis internetverbinding die het de helft van de tijd niet doet.

Bij de hotels die een vergoeding vragen voor het internet bieden vaak wel gratis internet aan in de lobby van de hotels, de gast moet betalen voor het internet in de kamer. De kosten voor internet verschillen van €0,50 per uur tot een hoge prijs van €25,- per 5 uur.

Ik mag dan een verwende reiziger zijn, maar eigenlijk verwacht ik gewoon een goede internet verbinding die gratis is. Maar ik ben benieuwd naar jullie mening!

Gerelateerde Berichten

  • Social WiFi
    Gratis WiFi? Waarom niet betalen met een like: Social WiFi

    Natuurlijk biedt jij je WiFi al gratis aan gasten. Hotels, accommodaties, restaurants ontkomen er gewoon…

  • Gratis Seminar voor uitgevers: Internet en Uitgeven

    Voor Lectric opleidingen mag ik regelmatig Incompany trainingen verzorgen. De laatste tijd is er veel…

  • Gratis wifi op vakantie-adres, ook de senioren vragen erom

    Uit een onderzoek van seniorweb is gebleken dat maar liefst 69% van de vijftigplussers ook…

Categorie: Customer service, E-commerce, Technologie Tags: betalen, gratis, hotels, internet, Wifi

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. Jeroen Beelen zegt

    14 maart 2012 om 11:04

    gratis internet is voor mij een voorwaarde bij het boeken van een hotel. Als het hotel er geld voor vraagt, zoek ik verder. Mijn vrouw had onlangs voor een wintersportvakantie een hotel geboekt en was vergeten te checken of er ook gratis wifi was. Niet dus. Het hotel bleek 4 euro per uur te vragen. Een belachelijke hoge prijs. En hoe goed het hotel ook was (en dat was het) zou ik er, om die reden, niet nog een keer naartoe gaan. Bovendien is het niet slim van het hotel. Ik had bv. graag getweet en foto’s gepost over het voortreffelijke diner dat ons iedere avond werd voorgeschoteld, maar dat kon nu dus niet…

  2. Jeroen Beelen zegt

    14 maart 2012 om 11:09

    ter aanvulling: zie over dit onderwerp een interessant artikel op de site van de New York Times: Hoe de hotelindustrie zich genoodzaakt ziet zijn dienstverlening aan te passen aan jongere reizigers (die andere eisen hebben: waaronder gratis wifi) http://www.nytimes.com/2012/03/13/business/young-travelers-drive-changes-in-hotel-industry.html?_r=1&pagewanted=all

  3. TravelNext.nl zegt

    14 maart 2012 om 11:11

    Inderdaad, natuurlijk niet alleen als service voor de gasten van het hotel. Maar de reviews en gratis WOM die het opbrengt voor het hotel zelf maakt het een strategische keuze om gratis internet aan te bieden. Tripadvisor staat bol van de reviews waarin gasten waarschuwen dat er geen internet aanwezig is in het betreffende hotel. Gewoon hebben dus..

    Bedankt voor je artikel!

  4. Jeroen Beelen zegt

    14 maart 2012 om 12:43

    Graag gedaan! Er zijn wel steeds meer hotels die het snappen. Mooi voorbeeld is bv. het Tryp hotel in New York. Zij hebben recent een app geïntroduceerd waarmee ze hun gasten een tijdelijk en lokaal sociaal netwerk aanbieden (en uiteraard met gratis wifi): LobbyFriend: http://www.localsecret.nl/2012/03/socializing-hotels-with-local-social.html

  5. GJ van Vliet zegt

    14 maart 2012 om 14:27

    Tijdens mijn reiz door Zuid-Amerika had ik in elk hostel en hotel gratis internet. Niet alleen in de grote steden zoals Buenos Aires of Rio, maar ook op verschillende plekken in Bolivia. Eigenlijk verwacht ik dat het in Nederland overal gratis is en dat je juist in Bolivia een paar extra peso’s betaald voor het gebruik van wifi, maar het is juist omgekeerd.

  6. Gijs zegt

    14 maart 2012 om 16:10

    Hilton Amsterdam schijnt 27 EUR voor internet te rekenen: http://www.tripadvisor.co.uk/ShowUserReviews-g1024767-d657241-r123147356-Hilton_Amsterdam_Airport_Schiphol-Haarlemmermeer_Noord_Holland.html
    Meer gasten klagen erover.

  7. Gijs zegt

    14 maart 2012 om 16:11

    GJ, ik woon al 7 jaar in Bolivia. Idd, je hebt helemaal gelijk.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie hotels Facebook TripAdvisor Vakantiebeurs Expedia Social Media NHTV instagram TUI onderzoek Google travel Airbnb mobiel reizen Booking.com destinatiemarketing KLM reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring