• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Een ‘seamless travel experience’ creëren, ook in de ‘dark time’ na het boeken

7 december 2015 door Marian van der Ent

Home Away is de grootste online marktplaats voor de verhuur van accommodaties en een belangrijke concurrent van Airbnb. Om de klant ook service te bieden in de onzekere periode de dark time na de boeking, heeft Home Away een ‘Mobile Hospitality Manager ‘ in het leven geroepen. Amélie Malfoy, Senior Marketing Director van HomeAway zet in haar presentatie op Eye for Travel in Amsterdam de voordelen op een rij. 

Over Home Away

HomeAway.nl is  onderdeel van HomeAway Inc. (hoofdkantoor in Austin, Texas (VS). De organisatie is opgericht in 2006 en is inmiddels wereldwijd marktleider in de online verhuur van vakantiehuizen, met 20 websites waarop ongeveer één miljoen betaalde advertenties van vakantiehuizen in 190 landen worden gepubliceerd. De portefeuille van Home Away omvat de toonaangevende vakantieverhuurwebsites in Europa, Amerika en het Aziatisch-Pacifisch gebied. Amsterdam is de 4e grootste stad met zo’n 4000 boekingen. Recent is Home Away overgenomen door Expedia, waarmee de positie in de markt zal worden verstevigd.

Via HomeAway bieden eigenaren een uitgebreide selectie aan vakantiehuizen aan. Het is een betaalbaar alternatief voor hotels en vooral interessant voor groepen en families, omdat het veel gezelliger is om samen te verblijven in een appartement of woning, dan wanneer iedereen zich weer terugtrekt in zijn eigen hotelkamer.

De eigenaren betalen een jaarlijks bedrag aan HomeAway. Daarvoor probeert het bedrijf het (technisch) eenvoudig te maken om met hun vakantiehuizen op de website te adverteren en boekingen online te beheren. Momenteel gaat over het algemeen ongeveer 45% van de boekingen nog offline. Amelie benadrukt dat bij HomeAway de technologie ondersteunend moet zijn en de klant onmerkbaar aan een optimale ervaring moet helpen.

Service in de onzekere ‘dark time’ na de boeking

Een goed voorbeeld hoe je technologie kan inzetten om de customer journey zo aangenaam mogelijk te maken is de  ‘Mobile Hospitality Manager‘ van HomeAway die ervoor zorgt dat de vragen van de klanten na hun boeking makkelijk beantwoord worden. Na de boeking in de ‘dark time’ wordt zo’n 27% van de vragen gesteld door de boekers. Veel dingen zijn nog niet duidelijk, zoals waar kan de auto worden geparkeerd en de sleutel worden opgehaald. De huis/accommodatie eigenaar kan dit soort vragen juist voorkomen door deze informatie alvast in de app te plaatsen. Verder kan de eigenaar de content uitbreiden met allerlei leuke en handige tips in de omgeving.

TravelNext - home away pre-arrival experience

Ook kan worden gedacht aan praktische zaken zoals de boodschappen laten brengen door de supermarkt op de dag van aankomst. HomeAway heeft verschillende samenwerkingsverbanden met bijvoorbeeld Uber en Gogobot om dit soort extra faciliteiten mogelijk te maken. De content in de app verandert automatisch als de klant in een andere  fase van de customer journey aankomt. 

No Magic, just insights

De ‘Mobile Hospitality Manager’ van HomeAway is tot stand gekomen door goed naar de klant te luisteren. De vraag is bijvoorbeeld gesteld wat het ‘biggest breakdown point’ is in de customer journey. Daarbij is gebruik gemaakt van de grote hoeveelheid data uit Google analytics. Dat heeft geleid tot een app die al 5.000 keer is gedownload in de afgelopen 12 maanden.

TravelNext - home away app experience

Credits headerafbeelding: JD Hancock (CC)

Gerelateerde Berichten

  • De 'micro moments' van Google: de travel customer journey

    In september was ik in New York. We verbleven bij een Airbnb host voor enkele dagen…

  • Hoe worden travel apps succesvol? 4 key take aways #eyefortravel2015

    In de laatste parallel sessies in de Mobile zaal van het Eye for Travel congres,…

  • Online marketing valt of staat met een goed product en uitmuntende service

    Onlangs werd ik benaderd om in een boek voor MBO studenten (Marketing voor de horeca)…

  • De 'micro moments' van Google: de travel customer journey

    In september was ik in New York. We verbleven bij een Airbnb host voor enkele dagen…

  • Hoe worden travel apps succesvol? 4 key take aways #eyefortravel2015

    In de laatste parallel sessies in de Mobile zaal van het Eye for Travel congres,…

  • Online marketing valt of staat met een goed product en uitmuntende service

    Onlangs werd ik benaderd om in een boek voor MBO studenten (Marketing voor de horeca)…

Categorie: Customer service, E-commerce Tags: apps, dark time, Home Away, mobile hospitality manager

Over Marian van der Ent

Marian van der Ent is hogeschooldocent aan NHTV, internationaal hoger onderwijs Breda. NHTV profileert zich als een zelfstandige onderwijsinstelling en richt zich zowel op de ontwikkeling van de beroepspraktijk als op wetenschapsbeoefening. Naast het verzorgen van onderwijs, doet ze onderzoek naar de relatie tussen sociale interactie (online) en beleving in de toerisme- en recreatiesector (customer engagement, co-creation, word of mouth en experiences).

Instagram: @entconcept

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook travel KLM mobiel reviews technologie NHTV Expedia Social Media Booking.com Airbnb hotels reizen Vakantiebeurs instagram Google TripAdvisor destinatiemarketing onderzoek TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring