Analyse website bezoekers
Met Google Analytics kunt u een analyse maken van uw website bezoekers. Hoe komen ze op uw pagina, direct, via een zoekmachine of een AdWords link? Vertrekken ze meteen omdat ze niet vinden wat ze zoeken, of klikken ze door en converteert de bezoeker?
Voor bedrijven is het een must om het gedrag van de bezoekers te analyseren en daarop in te springen.

Pieken en dalen

Ook u zult te maken hebben met pieken en dalen in het bezoekersaantal, er zijn maar weinig bedrijven met een stabiel bezoekersaantal. Dit heeft te maken met nieuws, promotie, seizoensinvloeden etc. Wanneer u bijvoorbeeld op 7 december een nieuwsbrief heeft verzonden, zal er een piek in het bezoekersaantal te zien zijn. Maar weet u een jaar later nog waar die piek aan te danken was?

Notities toevoegen
Sinds 6 december is het mogelijk om notities in Google Analytics toe te voegen. Handig dus om zo’n notitie toe te voegen op 7 december met “nieuwsbrief nieuwe zomerbrochures verzonden”. Zo is later altijd terug te zien waar pieken vandaan kwamen. Waardevolle informatie voor het opzetten van nieuwe marketingplannen.

Google heeft een handige YouTube video online gezet: