• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Emerce E-travel | De case van het nieuwe D-reizen.nl

24 juni 2010 door Martin van Kranenburg

Gert Hans Berghuis en Martijn van der Heijden van Fabrique zijn aan het woord over de nieuwe website van D-reizen.nl. Fabrique is een webbureau uit Delft die in de reisbranche werkt voor ondermeer D-reizen, Cruisetravel en Micazu.nl

Nieuwe site: de individuele klant beter bedienen
De aanleiding voor de nieuwe site was dat de veeleisende klant beter bediend moest worden. Daarbij moest de focus van monoloog naar dialoog en de winkel moest weer de spil worden in het klantcontact.

De nieuwe zoekstructuur biedt klanten volgens Gert Hans meer mogelijkheden waarbij elke individuele gebruiker naar eigen behoefte op de site kan navigeren. Een van de pijlers is dat een bezoeker een brede zoekvraag kan stellen. Indien een bezoeker een “kindvriendelijke vakantie in Spanje” zoekt, kan hij dat als vrije zoekopdracht ingeven en krijgt dan een overzicht van passend aanbod van vakanties.

Funnel van de bestelling
Martijn van der Heijden neemt het bestelproces door en geeft aan dat usability en het wegnemen van drempels centraal staan. Leuk detail is dat het boekingsformulier je ook positieve feedback geeft. Je krijgt een “groen vinkje” als je het goed invoert, ook dat vinden mensen leuk. Ze verwachten reactie, terugkoppeling. Ook positieve.

Chat D-reizen

Maar als mensen er niet uitkomen, kunnen ze ook direct met een medewerker in contact komen. De chatfunctionaliteit staat op deze pagina bewust boven de vouw om bezoekers vooral nu niet meer te verliezen.

Tot slot geeft Gert Hans aan dat de doelstellingen zijn behaald. Er worden 30% meer pakketreizen geboekt en 10% meer resultaten uit organic search.

Gerelateerde Berichten

  • Emerce Travel Insight

    Bij Emerce Insight word je in een dag bijgepraat over alle innovaties op het gebied…

  • Emerce E-travel | online innovaties uit de reisbranche

    Het programma van Emerce E-travel is veelbelovend. Op het programma staan veel boeiende cases en…

  • Emerce Travel Insight gemist?

    De Emerce Insight Travel van donderdag 22 november 2007 gemist? Geen probleem want gelukkig is…

Categorie: Travel Events Tags: D-reizen, Fabrique, Gert Hans Berghuis, Martijn van der Heijden, Micazu

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    24 juni 2010 om 20:11

    Hierbij de link naar de volledige presentatie zie

    http://www.slideshare.net/fabriquenl/emerce-etravel-presentatie-gert-hans-berghuis-martijn-van-der-heijden-24-juni-2010

  2. calgary IT services zegt

    3 november 2010 om 21:12

    I am greatly thankfull to you for this nice post. It was very interesting and helped me with my own project I am doing. You are bookmarked.

  3. outlook pst repair zegt

    9 november 2010 om 08:58

    I really like to Thank you so much for this amazing story. I loved to read that post. It was very interesting and informative. You are bookmarked….

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Vakantiebeurs reviews instagram Expedia KLM Google TripAdvisor travel TUI destinatiemarketing reizen Airbnb Social Media Facebook onderzoek mobiel NHTV hotels Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring