Gert Hans Berghuis en Martijn van der Heijden van Fabrique zijn aan het woord over de nieuwe website van D-reizen.nl. Fabrique is een webbureau uit Delft die in de reisbranche werkt voor ondermeer D-reizen, Cruisetravel en Micazu.nl

Nieuwe site: de individuele klant beter bedienen
De aanleiding voor de nieuwe site was dat de veeleisende klant beter bediend moest worden. Daarbij moest de focus van monoloog naar dialoog en de winkel moest weer de spil worden in het klantcontact.

De nieuwe zoekstructuur biedt klanten volgens Gert Hans meer mogelijkheden waarbij elke individuele gebruiker naar eigen behoefte op de site kan navigeren. Een van de pijlers is dat een bezoeker een brede zoekvraag kan stellen. Indien een bezoeker een “kindvriendelijke vakantie in Spanje” zoekt, kan hij dat als vrije zoekopdracht ingeven en krijgt dan een overzicht van passend aanbod van vakanties.

Funnel van de bestelling
Martijn van der Heijden neemt het bestelproces door en geeft aan dat usability en het wegnemen van drempels centraal staan. Leuk detail is dat het boekingsformulier je ook positieve feedback geeft. Je krijgt een “groen vinkje” als je het goed invoert, ook dat vinden mensen leuk. Ze verwachten reactie, terugkoppeling. Ook positieve.

Chat D-reizen

Maar als mensen er niet uitkomen, kunnen ze ook direct met een medewerker in contact komen. De chatfunctionaliteit staat op deze pagina bewust boven de vouw om bezoekers vooral nu niet meer te verliezen.

Tot slot geeft Gert Hans aan dat de doelstellingen zijn behaald. Er worden 30% meer pakketreizen geboekt en 10% meer resultaten uit organic search.