• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Facebook marketing in de reisbranche

16 augustus 2011 door Martin van Kranenburg

Nu het bereik van Facebook in Nederland bijna net zo groot is als dat van Hyves, is Facebook bij veel bedrijven nog hoger op de agenda komen te staan. Het blijft nog wel stoeien met alle vormen van social media. Twitter, Facebook, Hyves, Foursquare …. veel bedrijven vragen zich af wat ze er nu toch mee moeten.

Facebook is een blijvertje

Naast Twitter is Facebook een zeer interessante manier om traffic te genereren en een binding aan te gaan met je (toekomstige) klanten. Opvallend is dat je de laatste tijd steeds vaker commercials hoort, waarbij ze niet meer verwijzen naar de website, maar naar de bedrijfspagina op Facebook voor meer informatie. In Amerika is het zelfs al zover dat van de Top 100 adverteerders er 20 daarvan niet meer adverteren met de naam van hun website, maar doorverwijzen naar de bedrijfspagina op Facebook.

Best practices

In Nederland is Facebook marketing ook in de reisbranche nog sterk in de beginfase. Om echt te kunnen leren van de best practices moet je vooral naar de Amerikaanse bedrijven kijken. Delta Airlines is er zo eentje, zie http://www.facebook.com/delta . Interactie en dialoog staan centraal en met de “book a trip” app kan je ook in Facebook je vliegtickets boeken. Ook kun je binnen de omgeving van Facebook vragen stellen via geïntegreerde formulierpagina’s. De belangrijkste onderdelen van de website zijn geïntegreerd in de Facebookpagina.

Een andere grote speler is Tripadvisor met meer dan 100.000 fans. Tripadvisor heeft ook een aantal sterke features toegepast, zie http://www.facebook.com/TripAdvisor. Zo promoten ze op een slimme manier de gratis mobiele app en maken ze de Facebook pagina dynamisch door elke week aan de linkerkant de profielfoto aan te passen met een “Traveler photo of the week”.

Dit artikel verscheen als column in het vakblad Twinkle Magazine.

Gerelateerde Berichten

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Social media en de reisbranche

    Het gebruik van social media als promotiemiddel geeft mensen meer vertrouwen en het heeft als…

  • Facebook ziet ‘wooing’ reisbranche als speerpunt in 2014

    Volgens Marketing Week is Facebook van plan om de reisindustrie in de komende maanden flink…

Categorie: Facebook, Social media Tags: Column Twinkle, Facebook marketing reisbranche

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Pieter zegt

    23 augustus 2011 om 13:05

    Een goed voorbeeld is ook AirAsia. Die hebben meer dan 1 mln volgers.
    http://www.facebook.com/AirAsia

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media instagram hotels reizen reviews Vakantiebeurs TUI TripAdvisor KLM travel onderzoek destinatiemarketing mobiel technologie Google NHTV Booking.com Expedia Facebook Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring