• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Favoroute ontwikkelt zich tot een BBC platform met reisgidsen

1 mei 2015 door Lobke Elbers

Favoroute is het eerste reisplatform dat met verschillende reisorganisaties samenwerkt en heeft zich hierdoor ontwikkeld tot een BBC platform. Favoroute zag hoe reisorganisaties hun reizigers informeren en hoe reizigers daadwerkelijk reizen en alles online willen doen. Favoroute dicht deze gap door het aanbieden van interactieve reisgidsen. We spraken Favoroute over deze nieuwste ontwikkeling.

Met Favoroute kunnen reisorganisaties wereldwijd interactieve reisgidsen (in web &app) maken voor hun klanten. Met deze nieuwe tool maken reisorganisaties makkelijk en goedkoop digitale reisgidsen voor (potentiële) klanten. Met een Premium account kunnen binnenkort ook offertes, vouchers en betalingen worden gedaan. Favoroute heeft nu een contract met de Pure! Travel group (gevestigd in Zuid-Amerika) afgesloten. Daarnaast zijn ze met meerdere partijen al in verdere onderhandelingen. Veel van deze reisorganisaties hebben zij gesproken op de ITB in Berlijn.

Hoe werkt de samenwerking BBC exact?

Reisorganisaties publiceren hun eigen reisaanbod als reisgids op Favoroute op hun eigen profiel. Deze collectie reisgidsen van verschillende bestemmingen en/of verschillende routes geven het portfolio goed weer van een reisorganisatie en/of reisagent.

Deze gidsen worden vervolgens als ’template’ gebruikt om een persoonlijke reisgids voor de klant te maken. De reisorganisatie kan ook verschillende reisgidsen combineren voor één klant. De gepersonaliseerde reisgids wordt via de tool naar de reiziger verzonden.

De reiziger ontvangt vervolgens een email met een link naar deze gids. Na het activeren van de link kan de reiziger de reisgids inzien en tijdens het reizen aanpassen via de Favoroute app; de gids is dan digitaal, interactief en offline voor hem beschikbaar. In de reisgids wordt altijd verwezen naar de reisorganisatie die de reisgids voor de reiziger heeft geschreven, ook als deze wordt gedeeld via sociale media.

De lancering van het business account

We lanceren nu het Business account. Vouchers, offertes en betalingen zijn onderdeel van het Premium account dat na de zomer wordt geïntroduceerd. Als het om maatwerkreizen gaat, gebruiken reisorganisaties nu verschillende en tijdrovende tools voor het maken van offertes en vouchers. Deze worden vaak in de vorm van een Word of PDF bestand gestuurd naar de klant en moeten vaak worden aangepast. In het Premium abonnement is het mogelijk om direct én een offerte én een reisgids (lees: reisbescheiden) te maken. Zodra de offerte is goedgekeurd en betaald via Favoroute wordt deze verstuurd naar de klant in de vorm van een reisgids. Uiteraard is de offerte-tool leverbaar in eigen ‘look & feel’ van de klant. De vouchers van hotels of tours worden in de app toegevoegd aan de reisgids, waardoor de reiziger alle informatie altijd bij de hand heeft. De tool is hierdoor overzichtelijker en makkelijker voor zowel de reisorganisatie als de reiziger.

Het vermarkten van de nieuwe tool

We zien onszelf als een tool voor reisorganisaties om hun service uit te verbeteren naar de klant. Naast de tool kan Favoroute ook als marketingplatform voor reisorganisaties fungeren door hun reizen voor een brede markt tentoon te stellen. Voor de reiziger onderscheiden wij ons door gratis, kwalitatieve en interactieve content aan te bieden ter inspiratie alvorens de reis en voor het gebruik tijdens de reis. De grootste uitdaging voor ons als startup is om de reisorganisaties het vertrouwen te geven dat deze digitale en interactieve vorm van communiceren met de klant makkelijker en efficiënter is en dat het geven van transparantie en inspiratie aan de klant, zichzelf uiteindelijk gaat terugverdienen.

Waarom vult Favoroute een gat op met deze tool?

Op verschillende reisbeurzen, waaronder de ITB in Berlijn, bleek uit gesprekken met verschillende reisorganisaties dat voornamelijk de kleinere reisorganisaties behoefte hebben aan een innovatieve oplossing om te communiceren met hun klanten. Het zelf bouwen van een app bleek voor deze organisaties te kostbaar. Door gebruik te maken van een platform waar meerdere reisorganisaties gebruik van maken, waardoor de maandelijkse kosten laag zijn, is het voor hen zinvol hiervan gebruik te maken. De tool die wij nu hebben ontwikkeld, hebben wij in samenwerking met onder andere de Pure! Travel group gemaakt. Wij hebben de functies zoals het versturen van reisbescheiden in de vorm van de reisgids samen met hen ontwikkeld.

favoroute reisorganisaties

Gerelateerde Berichten

  • Favoroute aan het woord: Weg met de oubollige reisgids, welkom reisgids 2.0!

    In deel 2 van het drieluik Connecting Travelers, zoomen we met Frederieke Wolter verder in…

  • Connected travelers: duo interview met experts Favoroute en Traveldiaries

    Reizigers kunnen als geen ander beschrijven waarom hun reis de moeite waard is en de…

  • KLM biedt reiziger bestemmingsinfo op nieuw platform

    KLM heeft een website gelanceerd waarop reizigers informatie kunnen verkrijgen over de bestemming waarnaar zij…

  • Favoroute aan het woord: Weg met de oubollige reisgids, welkom reisgids 2.0!

    In deel 2 van het drieluik Connecting Travelers, zoomen we met Frederieke Wolter verder in…

  • Connected travelers: duo interview met experts Favoroute en Traveldiaries

    Reizigers kunnen als geen ander beschrijven waarom hun reis de moeite waard is en de…

  • KLM biedt reiziger bestemmingsinfo op nieuw platform

    KLM heeft een website gelanceerd waarop reizigers informatie kunnen verkrijgen over de bestemming waarnaar zij…

Categorie: Startups Tags: bbc, Favoroute, Reisgidsen

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Reacties

  1. Bert Hogervorst zegt

    7 mei 2015 om 10:48

    Fantastisch initiatief. Drie jaar geleden al, wilde ik een app. maken, maar dat was inderdaad te duur voor mijn kleinschalige organisatie. Het Vliegende Nijlpaard biedt reizen aan voor historisch geinteresseerden. De oporichster is egyptoloog, classica en spreekt Arabisch. En, last but not least: kan goed schrijven. De drie specialismen:
    1. Oude Egypte
    2. het Nabije Oosten
    3. Ierland

    Wat kunnen jullie voor mij en ik voor jullie betekenen?

    • Lobke Elbers zegt

      18 mei 2015 om 17:25

      Dag Bert,

      Wat fijn dat Favoroute wellicht een oplossing biedt.
      Neem eens contact met hen op via info@favoroute.nl. Ben benieuwd of jullie wat voor elkaar kunnen betekenen.

      En houd ons op de hoogte!

      Fijne dag,
      Lobke

Trackbacks

  1. Favoroute in TravelNext | schreef:
    6 mei 2015 om 10:28

    […] the full article here (in […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV onderzoek instagram Facebook travel technologie reizen Vakantiebeurs Expedia Booking.com hotels TUI Airbnb Google reviews destinatiemarketing KLM Social Media mobiel TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring