• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Google Travel dendert voort in 2013

20 december 2012 door Annelies Hulshof

Jeremy Wertheimer, Vice President van Google Travel heeft gisteren een blog gepost met daarin een overzicht van de mijlpalen die Google afgelopen jaar heeft bereikt in het kader van Google Travel. Hij sluit veelbelovend af met de zin: “We think you’ll love what we have coming your way in 2013”. En ik ben inderdaad benieuwd wat zij met al hun nieuwe aanwinsten in het jaar gaan doen!

“De juiste informatie op het juiste moment”

Wertheimer geeft aan dat Google Travel als uiteindelijke doel heeft: “We helpen reizigers de moeilijkheid uit het plannen te halen en hen een makkelijke manier te bieden om de juiste informatie te vinden die ze nodig hebben om hun volgende reis te kunnen plannen.”

Emile noemde in zijn blogposting ‘2012 in review(s)’ al enkele grote stappen die Google afgelopen jaar heeft gezet, waaronder de overname van Frommer’s. Maar Wertheimer zelf geeft een kort overzicht van wat Google in 2012 allemaal heeft gedaan om het de reiziger daadwerkelijk gemakkelijker te maken om een reis te plannen.

flight-explorer

De introductie van Flight Explorer waarbij de reiziger live de prijzen van vluchten naar meerdere destinaties tegelijkertijd kan bekijken. De uitbreiding van Google Flights met vluchten naar destinaties over de hele wereld en Hotel Finder met hotels in onder andere Frankrijk, Italië, Duitsland en Spanje. Ook mobiel heeft afgelopen jaar volgens Wertheimer aandacht gekregen bij Google, om de reiziger ‘on-the-go’ zo goed mogelijk te kunnen bedienen.

Volledige producten voor de reiziger

Met een overname van Frommer’s en Zagat in hun broekzak het afgelopen jaar, is Google natuurlijk al lang niet meer ‘gewoon’ een zoekmachine. Google lijkt de content van hun eigen reis websites meer te integreren en een grotere rol te laten spelen in hun producten. Naar mijn idee zijn dit ontwikkelingen waarbij organisaties uit de reisbranche serieus hun kansen en bedreigingen moeten overwegen.

Bijvoorbeeld de ontwikkeling dat Google de content van Zagat integreerd in Hotel Finder om met deze reviews en voorzieningen een vollediger beeld weer te geven van het hotel voor de reiziger.

hotel-finder

Zo kunnen bijvoorbeeld de Frommer’s pagina’s worden aangevuld met de gegevens uit Google Flights, Places of Hotel Finder om op die manier een completer product aan te kunnen bieden aan de reizigers. Op die manier kan Google een totaalpakket aan de reizigers aanbieden die geen enkele andere speler aan kan bieden.

Interview met James van Thiel

Richard Kok van MissetHoreca.nl heeft op het TravelNext Congres onderstaand interview met James van Thiel, Industry Leader van Google Travel Nederland, opgenomen.

Dat belooft dus best wel wat voor 2013. Ik ben benieuwd naar wat Google in 2013 allemaal gaat doen in onze branche!

Gerelateerde Berichten

  • Ticketsites hebben niets te vrezen van Google Flights

    Cheaptickets.nl, Vliegtarieven.nl en andere ticketsites hoeven niet te vrezen voor een Europese entree van Google…

  • Travel 3.0: Email & zoekmachine marketing voor de reisbranche

    In een eerdere blog over het congres Travel 3.0 beschreef ik welke invloed het veranderende…

  • Travel2011: Google België

    Roel Naessens, Industry Head Travel van Google België gaf een beeld van de huidige situatie…

Categorie: Affiliate marketing, E-commerce, Zoekmachine marketing Tags: flight expedia, Google, Google Flights, Google Travel, hotel finder

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. Emile Breure zegt

    20 december 2012 om 14:28

    Goed zo, goede aanvulling! Ik had het artikel ook al onder mijn eigen bericht in de comments gezet, maar dit is nog beter.

    • Annelies Hulshof zegt

      20 december 2012 om 14:33

      Thnks! Ik zat ook eerst te denken aan update voor je blog! Maar dacht toch dat het wel een eigen blogposting verdiende inmiddels! 😉

  2. Richard Kok zegt

    21 december 2012 om 12:00

    Ben zo vrij om een interview met James van Thiel (Google Travel) hieronder toe te voegen -> http://www.youtube.com/watch?v=_t15rXjqWe0&feature=share&list=UU23msXVa6r1U_tCB4HcM3Bg

    • Annelies Hulshof zegt

      21 december 2012 om 13:37

      Ik heb hem voor de handigheid gewoon even ge-embed in het blog! 😉 Thanks voor je oplettendheid Richard!

Trackbacks

  1. Nieuws top 20 wk 51: Boomtop-attractie | Elke dag vakantie.nl schreef:
    24 december 2012 om 00:15

    […] Google Travel dendert voort in 2013 […]

  2. Google Travel: stilte voor de storm? - TravelNext schreef:
    1 februari 2013 om 08:31

    […] Google Travel kondigde het al aan: “We think you’ll love what we have coming your way in 2013″. Vanuit het perspectief van de reiziger is dat op het eerste gezicht zeker zo. Of de reisindustrie er ook zo over denkt valt nog te bezien. Tools als Google World Wonders, Google Hotels, Google Flights en Google Now combineren al verschillende mogelijkheden. Het is niet ondenkbaar dat Google met weer een combinatie van deze tools in één platform de concurrentie met de branche aangaat. Vooralsnog blijft het stil en het lijkt slechts een kwestie van tijd voor dat de storm begint. Een vergelijking met Google+ zou ik hier dan ook prima kunnen maken. We kunnen helaas slechts gissen naar wat Google Travel voor ons in petto heeft. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels technologie Google TripAdvisor instagram reviews NHTV Expedia Vakantiebeurs KLM destinatiemarketing Booking.com mobiel reizen Airbnb Social Media onderzoek TUI Facebook travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring