• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Het verhaal achter Booking.com door Arthur Kosten

28 september 2010 door Martin van Kranenburg

Voor een overvolle zaal presenteert Arthur Kosten van Booking.com het verhaal achter deze website. Vorige week werd Booking.com nog benoemd tot de beste site van Nederland. Booking is gestart in 1996 door Geert-Jan Bruinsma, de eerste reservering vond plaats op 8 februari 1997. Momenteel worden er 150.000 overnachtingen per dag gerealiseerd.

Booking.com | de cijfers
– In 1996 gestart door Geert-Jan Bruinsma
– Eerste reservering 8 februari 1997
– Begin 1999 eerste medewerker
– Start affiliate netwerk, internationale uitrol
– 2003 samengaan met affiliatiepartner Bookingsportal
– Parijs (2003), Rome, Barcelona, Berlijn (2004)
– 2005 overname door Priceline
– 2006 samen met activehotels als Booking.com
– Nu: 34 kantoren wereldwijd
– Meer dan 100.000 hotels
– 15.000 bestemmingen in 89 landen
– Website in 37 talen
– 150.000 overnachtingen iedere dag
– 6 miljoen guest reviews in de afgelopen 14 maanden
– 4000 distributie partners
– Priceline (PCLN) heeft 2900 medewerkers

De succesregels achter Booking.com
1. De egel kan 1 ding goed (Jim Collins)
2. De juiste mensen
3. Wantrouw de Hippo (Highest Paid Person Opinion)
4. Luister niet naar wat een klant zegt maar wat hij doet
5. Focus op kerntaken, executie eerst
6. Elke dag de koeien melken (twee keer per dag)
7. De waarde zit in het realiseren van ideeën, niet het bedenken
8. Techniek dient de business en niet andersom
9. Focus niet op je concurrenten maar op je klanten
10. Innovatie is goed maar verlies je niet in strategische vergezichten

Leuke, leerzame en down-to-earth presentatie.

Gerelateerde Berichten

  • Het verhaal achter Cruise.nl

    Don Pater (ex D-reizen) startte een jaar geleden met Tendi.nl, het àndere kamperen. Nu dit…

  • Interview Arthur Kosten | het geheim van Booking

    Een internetbedrijf met 1.600 man in dienst. Kan dat wel? “Ons succes is meer dan…

  • Het verhaal achter Google Chrome

    Google komt met een eigen webbrowser. Google Chrome moet beter functioneren om de huidige websites…

Categorie: Interviews, Specials Tags: Arthur Kosten, Booking.com

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    28 september 2010 om 16:14

    Hou je van nog meer Top10 lijstjes, dan hier nog eentje van de thuiswinkel update van vorig jaar

    https://www.travelnext.nl/thuiswinkel-update-thematrack-travel-deel-3.html

  2. Vincent Goemaere - Cubilis zegt

    29 september 2010 om 07:55

    interessant artikel – fantastisch verhaal – leuk om lezen !

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI NHTV travel TripAdvisor technologie KLM instagram onderzoek destinatiemarketing Vakantiebeurs Airbnb Google reizen Facebook hotels Social Media reviews Booking.com Expedia mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext