• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Highlights Blog Conferentie ‘Travel Blogger Destination Italy’ 2014

16 oktober 2014 door Nienke Krook

TBDI 2014, oftewel Travel Blogger Destination Italy, dat op 8-10 oktober in Rimini werd gehouden, vertegenwoordigde 100 top bloggers in de gebieden mode, cultuur, eten en reizen op de jaarlijkse TTG Italia Reisbeurs. Net als vorig jaar waren er diverse netwerksessies en bestond het programma uit leerzame presentaties die als doel hadden het bloggen verder te professionaliseren. Een aantal van de belangrijkste take-aways van de presentaties:

Conversatie

Waar vroeger vaak een eenzijdige interactie tussen bestemming/merken en consument plaatsvond, is er tegenwoordig veel meer een conversatie gaande, die voornamelijk online plaatsvindt. Bloggers kunnen aan deze conversatie bijdragen door onder andere: het creëren van content, social media, directe interactie met consumenten, het bouwen van een community door niche websites en het ontwikkelen van nieuwe marketing concepten en het bedenken van interessante modellen om dit te monetariseren. Voorbeelden van Succesvolle Blogger Campagnes: #LoveWinter, #Blogville, #MaltaIsMore, #MustLoveFestivals, #WeAreInPuglia

blogville2

Conversie

In vier fasen kan een blogger voor meer interactie en invloed op het besluitvormingsproces van de consument zorgen:

  1. pre-trip (een ‘opwarm’ post waarin de blogger zijn publiek laat weten waar de komende reis naartoe gaat, wat het reisschema is en eventueel vragen naar lezerstips)
  2. during the trip (de lezers op de hoogte houden via social media)
  3. post-trip (meer informatie verstrekken via een blog post, soms wel weken/maanden later voor verlengde publiciteit)
  4. post-trip campaign (zoals twitterchats of meet-ups waarin, in samenwerking met de bestemming, specifieke onderwerpen/vragen behandeld kunnen worden)

Community

Community’s zorgen voor relaties en loyaliteit. Dit is iets dat niet ‘afgekocht’ kan worden, dus bloggers moeten beter nadenken over hoe ze ervaringen met de community kunnen (laten) delen. Voorbeeld: #IGTravelThursday

Een aantal tips voor het versterken van een community:

  1. vertel persoonlijke verhalen, niet alleen van jezelf maar ook van mensen binnen je community
  2. zoek contact met mensen buiten je niche
  3. promoot interessante mensen binnen je community, dan doen ze dit ook terug
  4. creëer een langlopende hashtag die je community altijd kan gebruiken, met duidelijke regels, maar zonder dat het bijvoorbeeld een wedstrijd is.

communities

Content

  • Vraag lezers wat voor content ze willen hebben, maak dit vervolgens en deel het terug naar bijvoorbeeld Facebook. Engagement is de belangrijkste factor voor een goed presenterende Facebook page, dus zorg dat je content plaatst die mensen ook willen zien.
  • Wedstrijden zijn een goede manier om je content te laten delen, omdat mensen dit altijd graag met vrienden delen (al verkleinen ze hiermee hun eigen kansen). Hou een wedstrijd altijd simpel en gebruik een app (als Rafflecopter) om het legaal te houden.
  • Foto’s werken altijd er goed op Social Media. Ze zorgen voor hoge engagement, kunnen niet ‘ongezien’ worden en vertellen snel een verhaal Een goede foto draagt daarbij ook een emotie over.
  • Zorg dat je foto’s een duidelijke CTA (Call to Action) hebben door mensen te vertellen waarom ze erop moeten klikken. Wat is het voordeel voor de lezer? Dit is hetzelfde principe dat je bij blogtitels gebruikt, alleen moet je nu creatief zijn in het maken van beschrijvingen of ’teaser text’ op de afbeelding zelf.
  • Specifiek voor Pinterest geldt nog dat het platform echt meer een visuele ‘zoekmachine’ is dan een sociaal platform en dat je bij het ontwerpen van unieke content (wat trouwens maar in 20% van de gevallen gebeurd) goed moet kijken waar jouw publiek naar op zoek gaat:
  • Met gratis online ontwerpdiensten als canva.com, picmonkey.com en infogr.am is het nu heel eenvoudig je reisfoto’s een extra oppepper te geven.

Een blik op de toekomst

Er is een sterke groei de laatste jaren in de professionaliteit van bloggers. Zo zijn er diverse (reis)blog conferenties, een groeiend aantal blognetwerken en groepsinitiatieven, het niche/lokale taal bloggen is in opkomst, er worden steeds meer producten door bloggers ontwikkeld en we zien steeds meer innovatieve manieren van samenwerking met merken en bestemmingen.

Wat bloggers graag meer zien is feedback van cliënten. Laat als bestemming/merk weten wat je boodschap naar de consument is, zodat de blogger dat kan uitdragen. Geef ze wel de vrijheid om dit op hun eigen manier te doen, zodat het aanspraak bij hun specifieke publiek heeft.

Bloggers moeten op hun beurt beter de statistieken bekijken om te zien wat wel en niet werkt. Te weinig bloggers doen dit! Tegenwoordig hebben zowel Facebook, Twitter als Pinterest deze optie en hier kun je absoluut je voordeel mee doen.

Gerelateerde Berichten

  • TBDItaly: tips om te professionaliseren als reisblogger

    Europa heeft er sinds deze maand een nieuw evenement bij dat de toerisme sector in…

  • Marketeers in de ogen kunnen kijken: destinaties en social influencers

    Van Isabel Mosk, directrice van Think! en blogger op ons platform weten we dat het…

  • Nhow: Online recruitment, branding en designing in de hospitality industrie anno 2014

    Januari dit jaar werd in Rotterdam het lifestyle hotel nhow geopend, de eerste in Nederland…

  • TBDItaly: tips om te professionaliseren als reisblogger

    Europa heeft er sinds deze maand een nieuw evenement bij dat de toerisme sector in…

  • Marketeers in de ogen kunnen kijken: destinaties en social influencers

    Van Isabel Mosk, directrice van Think! en blogger op ons platform weten we dat het…

  • Nhow: Online recruitment, branding en designing in de hospitality industrie anno 2014

    Januari dit jaar werd in Rotterdam het lifestyle hotel nhow geopend, de eerste in Nederland…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding Tags: bloggercampagnes, community

Over Nienke Krook

De Amsterdamse Nienke Krook woont sinds 2013 in Londen en werkt fulltime in de blogwereld. Op haar persoonlijke blog schrijft ze als 'The Travel Tester' over ervaringen rond de wereld die leiden tot zelfontwikkeling en voor Expedia Nederland is ze binnen het SEO team coördinator van een groot bloggersproject. Op Pinterest runt Nienke een account van meer dan 500.000 volgers die hun reizen aan het dromen, plannen én boeken zijn en creëerde ze de grootste bron van reisgerelateerde content in haar online community 'Mappin Monday'. Binnen haar nieuwste project 'Dream.Pin.Go.' geeft ze voorlichting aan reismerken over Pinterest strategieën door middel van workshops, lezingen, blogs en een aankomende online video cursus.

Lees Interacties

Reacties

  1. Henriette zegt

    18 oktober 2014 om 10:56

    Goeie post Nienke, heb het gedeeld;)!

  2. Evelyn - Style Spy zegt

    19 oktober 2014 om 11:49

    Goeie post! Zal het ook even delen op Twitter!

  3. Corine zegt

    19 oktober 2014 om 15:42

    Super post, gedeeld!!

  4. Wendy zegt

    21 oktober 2014 om 10:16

    So did i ! duidelijk verhaal Nienke, top!

  5. Greg zegt

    21 oktober 2014 om 21:57

    Erg handig dit! 🙂

  6. Cathleen zegt

    2 mei 2016 om 08:49

    I am forever indebted to you for this infromation.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com technologie Expedia instagram Social Media TUI KLM hotels Facebook mobiel TripAdvisor Vakantiebeurs reizen destinatiemarketing NHTV Airbnb Google travel reviews onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring