• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe online en social is de hedendaagse reiziger? [infographic]

27 maart 2012 door Annelies Hulshof

Lekker weg van alles en fijn de wijde wereld in trekken, op vakantie gaan gebeurt steeds vaker met de smartphone of tablet. De reiziger maakt voor, tijdens en na de reis dan ook veelvuldig gebruik van mobiele apps, deal sites en sociale media. Dit werd nog eens bevestigd door een infographic op Mashable.

Dromen en plannen
In de periode voor het reizen gebruikt men veelvuldig technologische toepassingen om de juiste plek, vlucht of hotel te vinden. Een derde van de respondenten gaat op zoek naar goede deals voor vluchten of hotels op het internet. Bij dit plannen geeft 81% aan dat ze reviews van anderen hierbij handig vinden.

Ook het delen via sociale media over de vakantie gebeurt veelvuldig, 59% van de respondenten geeft aan een status update op Facebook te hebben gedaan die te maken heeft met de volgende vakantie.

Reizen
Maar liefst 85% van de respondenten geeft aan dat ze hun smartphone mee op reis hebben genomen. Meer dan 70% gebruikte de smartphone om foto’s te posten op sociale media, of het updaten van hun Facebook status.

Bijna de helft van de respondenten geeft aan gebruik te maken van Facebook Places of Foursquare om ergens in te checken in een restaurant of andere plekken die ze bezoeken.

Nagenieten
Van de respondenten geeft bijna de helft aan dat ze bij thuiskomst een review zullen schrijven over een hotel, activiteit of restaurant waar ze zijn geweest tijdens hun vakantie. Ook worden veelvuldig foto’s gedeeld op sociale netwerken bij thuiskomst.

Voor het complete plaatje van de hedendaagse reiziger en haar online bewegingen, bekijk hieronder de infographic van lab42.

Gerelateerde Berichten

  • The future of airline websites
    Indonesische airlines in sociale media [infographic]

    Indonesie is ’s werelds grootste eilanden staat en kent maar liefst 17.500 eilanden. Het is…

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • TripBarometer: Reiziger én hotelier richten zich op mobiel [Infographic]

    De TripBarometer van TripAdvisor komt elk jaar weer als een welkome verrassing. De grootste reviewsite…

Categorie: Mobiel, Social media Tags: infographic, mobiel, online, smartphone, sociale media

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. LaurensT zegt

    29 maart 2012 om 09:38

    Mooie informatieve graphic. Die planning picks vind ik ook opvallend.

  2. TravelNext.nl zegt

    29 maart 2012 om 10:04

    De infographic is erg Amerika gericht en gaat alleen over de Amerikaanse markt. Interessant om eens te bekijken welke planning picks er in Nederland groot zijn, hoe veel overlap er is met deze partijen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook Google KLM hotels reviews NHTV instagram TUI travel destinatiemarketing TripAdvisor mobiel Vakantiebeurs reizen Airbnb onderzoek Expedia Booking.com Social Media technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext