• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hotel vervangt hoteltelefoon door iPhone

9 juli 2012 door Annelies Hulshof

Over service gesproken! Bij een Opus Hotel in Vancouver krijg je in plaats van de gewone vaste telefoon een iPhone die je mag gebruiken tijdens je verblijf in het hotel. 

Waar bij de meeste hotels de visie ligt op het zo gemakkelijk mogelijk maken van het gebruik van apparaten in de hotelkamer, slaat het Opus Hotel een heel andere weg in. Ze vervangen namelijk de old school vaste telefoon van de hotelkamer door een iPhone. De gast mag deze telefoon gebruiken tijdens zijn of haar totale verblijf in het hotel.

Gebruiksgemak

De iPhone zal vooringesteld worden met telefoonnummers van het hotel die de gast mogelijk nodig kan hebben. Bij het uitchecken van het hotel wordt het geheugen van de iPhone weer leeg gemaakt om de privacy en veiligheid van de gast te waarborgen. De iPhone staat dan weer klaar om te gebruiken voor de volgende bezoeker.

Het hotel hoopt dat haar gasten wel weten hoe ze een iPhone moeten gebruiken, schrijft de USA today. En dat ze blij zullen zijn dat de dure roaming kosten van de internationale telefoons verleden tijd zullen zijn omdat ze een Canadese telefoon mogen gebruiken. Gasten mogen de iPhone dus ook buiten het hotel gebruiken als ze de stad aan het ontdekken zijn.

Marketing

Dit geeft naar mijn idee tegelijk een enorme boost aan het aantal foto’s, tweets en posts dat gasten zullen delen met de mensen thuis. Dit merk ik zelf in elk geval altijd sterk aan mijn online activiteiten tijdens het reizen. Goed voor de marketing van het hotel en de destinatie als je altijd met internet op zak loopt lijkt me.

[Update 10-07-2012: Opus Hotel was gisteravond te gast bij CBC News en had een interview met het Canadese nieuwsprogramma, zeker even kijken als je insights wil over waarom ze hier voor gekozen hebben. Overigens had het hotel afgelopen maart al besloten in elke kamer een iPad te plaatsen waarop gasten een virtuele conciërge vragen konden stellen.]

Gerelateerde Berichten

  • Binnenkort mobiel tickets kopen bij KLM

    KLM heeft een nieuwe mobiele website en een applicatie voor de iPhone gelanceerd. Reizigers kunnen…

  • Vrienden en familie hebben meeste invloed bij keuze hotel

    Ga bij jezelf eens na wat voor jou het kanaal is waar jij inspiratie vandaan…

  • Hoe komt een hotel aan zijn sterren?

    Wat betekent welke ster? Wanneer verdien je als hotel nou welke ster? En is het…

Categorie: Mobiel Tags: Hotel, iPhone, opus, telefoon

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. Lars Sang Mo Boom zegt

    9 juli 2012 om 13:59

    Dat is natuurlijk helemaal super. Het wachten is nu nog op het gebruik van iTunes (of vergelijkbaar) voor inroom entertainment, het bedienen van de lampen en gordijnen met je iphone en het bestellen van roomservice via je de ipad.

  2. Jeroen Beelen zegt

    9 juli 2012 om 15:09

    Mooie service! En ook een prachtige manier om – zonder roaming kosten – gebruik te kunnen maken van location-based services.

  3. Kim van Velzen zegt

    9 juli 2012 om 22:04

    Prachtige stap van Opus.
    @Lars roomservice bestellen met iPad is er al 🙂 digitale/iPad conciërges ook. Zo wordt een kamer met bed bijna nog leuk!

    @Annelies het faciliteren van 24/7 mobiel internet is zeker een boost voor het delen. Dat heb ik gemerkt op mijn blogreis waar Toerisme Vlaanderen een mifi had geregeld.

  4. Annelies Hulshof zegt

    11 juli 2012 om 16:59

    [Update 10-07-2012: Opus Hotel was gisteravond te gast bij CBC News en had een interview met het Canadese nieuwsprogramma, zeker even kijken als je insights wil over waarom ze hier voor gekozen hebben. Overigens had het hotel afgelopen maart al besloten in elke kamer een iPad te plaatsen waarop gasten een virtuele conciërge vragen konden stellen.]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google Vakantiebeurs TUI KLM onderzoek Facebook travel hotels reizen Airbnb TripAdvisor NHTV Expedia technologie Booking.com Social Media mobiel destinatiemarketing reviews instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext