Over service gesproken! Bij een Opus Hotel in Vancouver krijg je in plaats van de gewone vaste telefoon een iPhone die je mag gebruiken tijdens je verblijf in het hotel.
Waar bij de meeste hotels de visie ligt op het zo gemakkelijk mogelijk maken van het gebruik van apparaten in de hotelkamer, slaat het Opus Hotel een heel andere weg in. Ze vervangen namelijk de old school vaste telefoon van de hotelkamer door een iPhone. De gast mag deze telefoon gebruiken tijdens zijn of haar totale verblijf in het hotel.
Gebruiksgemak
De iPhone zal vooringesteld worden met telefoonnummers van het hotel die de gast mogelijk nodig kan hebben. Bij het uitchecken van het hotel wordt het geheugen van de iPhone weer leeg gemaakt om de privacy en veiligheid van de gast te waarborgen. De iPhone staat dan weer klaar om te gebruiken voor de volgende bezoeker.
Het hotel hoopt dat haar gasten wel weten hoe ze een iPhone moeten gebruiken, schrijft de USA today. En dat ze blij zullen zijn dat de dure roaming kosten van de internationale telefoons verleden tijd zullen zijn omdat ze een Canadese telefoon mogen gebruiken. Gasten mogen de iPhone dus ook buiten het hotel gebruiken als ze de stad aan het ontdekken zijn.
Marketing
Dit geeft naar mijn idee tegelijk een enorme boost aan het aantal foto’s, tweets en posts dat gasten zullen delen met de mensen thuis. Dit merk ik zelf in elk geval altijd sterk aan mijn online activiteiten tijdens het reizen. Goed voor de marketing van het hotel en de destinatie als je altijd met internet op zak loopt lijkt me.
[Update 10-07-2012: Opus Hotel was gisteravond te gast bij CBC News en had een interview met het Canadese nieuwsprogramma, zeker even kijken als je insights wil over waarom ze hier voor gekozen hebben. Overigens had het hotel afgelopen maart al besloten in elke kamer een iPad te plaatsen waarop gasten een virtuele conciërge vragen konden stellen.]
4 reacties
Dat is natuurlijk helemaal super. Het wachten is nu nog op het gebruik van iTunes (of vergelijkbaar) voor inroom entertainment, het bedienen van de lampen en gordijnen met je iphone en het bestellen van roomservice via je de ipad.
Mooie service! En ook een prachtige manier om – zonder roaming kosten – gebruik te kunnen maken van location-based services.
Prachtige stap van Opus.
@Lars roomservice bestellen met iPad is er al 🙂 digitale/iPad conciërges ook. Zo wordt een kamer met bed bijna nog leuk!
@Annelies het faciliteren van 24/7 mobiel internet is zeker een boost voor het delen. Dat heb ik gemerkt op mijn blogreis waar Toerisme Vlaanderen een mifi had geregeld.
[Update 10-07-2012: Opus Hotel was gisteravond te gast bij CBC News en had een interview met het Canadese nieuwsprogramma, zeker even kijken als je insights wil over waarom ze hier voor gekozen hebben. Overigens had het hotel afgelopen maart al besloten in elke kamer een iPad te plaatsen waarop gasten een virtuele conciërge vragen konden stellen.]