Het boeken van een hotel is (tot op heden) de markt van hotelsites zoals booking.com, hotels.nl, hotelspecials.nl en weekendjeweg.nl. De hotelketens hebben deze markt (het boeken via internet) volledig aan zich voorbij laten gaan.

Maar Ibis Hotels gaat nu de strijd aan en probeert hier verandering in aan te brengen. Met paginagrote advertenties in de dagbladen introduceert Ibis Hotels het Happy30 concept:”Nieuw bij Ibis Hotels: Happy30. Reserveer uw Ibis hotel tenminste 30 dagen voorafgaand aan uw overnachting en profiteer van ongelofelijke scherpe prijzen. Een kamer in Parijs of Berlijn boekt u bijvoorbeeld al vanaf 39,- euro, Amsterdam vanaf 49,- euro en zo zijn er aanbiedingen in meer dan 50 hotels in Europa.” De Happy30 aanbiedingen zijn alleen te boeken via internet.

Een erg sterke actie. En ik hoop voor Ibis Hotels dat het niet bij een eenmalige actie blijft en dat deze campagne onderdeel uitmaakt van een serieus (crossmediaal) online marketingconcept. Zo niet dan mogen ze me altijd bellen….. Ik zag al wel dat de site www.happy30.com door een (slimme) domeinkaper is vastgelegd. De .nl is nu nog vrij…..

IbisHotels