• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Ibis Hotels gaat strijd aan met hotelsites

6 februari 2008 door Martin van Kranenburg

Het boeken van een hotel is (tot op heden) de markt van hotelsites zoals booking.com, hotels.nl, hotelspecials.nl en weekendjeweg.nl. De hotelketens hebben deze markt (het boeken via internet) volledig aan zich voorbij laten gaan.

Maar Ibis Hotels gaat nu de strijd aan en probeert hier verandering in aan te brengen. Met paginagrote advertenties in de dagbladen introduceert Ibis Hotels het Happy30 concept:”Nieuw bij Ibis Hotels: Happy30. Reserveer uw Ibis hotel tenminste 30 dagen voorafgaand aan uw overnachting en profiteer van ongelofelijke scherpe prijzen. Een kamer in Parijs of Berlijn boekt u bijvoorbeeld al vanaf 39,- euro, Amsterdam vanaf 49,- euro en zo zijn er aanbiedingen in meer dan 50 hotels in Europa.” De Happy30 aanbiedingen zijn alleen te boeken via internet.

Een erg sterke actie. En ik hoop voor Ibis Hotels dat het niet bij een eenmalige actie blijft en dat deze campagne onderdeel uitmaakt van een serieus (crossmediaal) online marketingconcept. Zo niet dan mogen ze me altijd bellen….. Ik zag al wel dat de site www.happy30.com door een (slimme) domeinkaper is vastgelegd. De .nl is nu nog vrij…..

IbisHotels

Gerelateerde Berichten

  • Bidroom gaat verscherpte strijd aan met hotelboekingen van concurrenten

    Bidroom, het Nederlandse bedrijf dat zich nog steeds start-up noemt en geen OTA, verscherpt de…

  • Strijd tussen hotels en OTA's ontvlamt

    Sinds het artikel in 2014 waarin we het nog hadden over ‘de strijd om de…

  • Skyscanner Hotels-app: hotels vergelijken, zoeken en boeken

    Na de Skyscanner Vluchten-app en Autoverhuur-app, is vandaag de Skyscanner Hotels-app geïntroduceerd voor iOS. TravelNext had…

Categorie: Customer service, E-commerce, Usability & design Tags: Happy30, Ibis Hotels

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Peter Franken zegt

    8 februari 2008 om 16:30

    Leren hotels dan toch van de prijsstrategie van low-cost-airlines…..

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook TripAdvisor TUI Social Media destinatiemarketing Expedia Google instagram NHTV technologie mobiel reizen hotels Vakantiebeurs travel KLM Airbnb reviews Booking.com onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring