• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

27 juli 2020 door Redactie TravelNext

Reizigers zoeken bijna vertwijfeld op de wereldkaart naar gebieden waar zij weer coronaproof naartoe kunnen. Naast stilstaande vliegtuigen kenmerkte de afgelopen maanden zich ook door een revolutie van de Ierse reistechnologie, bestaande uit een thuisbasis van 100 reistechnologiebedrijven met meer dan 3.500 werknemers. 

In het nieuwe reizen worden gezond en veilig genieten nog belangrijker. Integratie van geavanceerde Ierse technologie in traditionele IT-reissystemen moeten het vertrouwen in reizen weer herwinnen.   

Nieuwe basis voor herstel vliegreizen

Het verlangen om in een vliegtuig te stappen hebben reizigers de afgelopen maanden behouden. Innovatie en technologie ondersteunen het herstelproces, dat verder wordt versterkt door duidelijke wereldwijde post-covid reisadviezen. Emily Gallen, Market Advisor van het Ierse handelsagentschap Enterprise Ireland in Nederland, ziet dat ontwikkelingen in de reistechnologie bijdragen aan het herstelde vertrouwen. “Actuele cijfers laten zien dat mensen weer willen reizen. De industrie geeft opheldering en consistentie om reizigers real time op de hoogte te brengen van laatste ontwikkelingen en nieuwe, lokale regels en gebruiken.” 

Nieuwe reisvraag

Nieuwe trends zijn volgens Gallen direct te koppelen aan technologie. “De beleving voor reizen verandert. Nu zien we de trend dat mensen tot maximaal veertien dagen vooruit boeken. De luchtvaartsector en de hotellerie moeten daardoor innoveren. Veel Ierse reistechnologie-bedrijven bieden oplossingen die voorzien in de nieuwe reisvraag. Innovaties richten zich nu op het aantal contactmomenten per reis. Deze moeten de reiziger het gevoel van veiligheid en vertrouwen teruggeven. Het Ierse i-Hotelligence biedt reizigers een softwareplatform. Daarmee kunnen zij alle aspecten van hun hotelverblijf beheren: van  inchecken, toegang tot je kamer tot het digitaal bestellen van eten en drinken.”

Hoteltoegankelijkheid voor iedereen

Daarnaast toont het Ierse Mobility Mojo maatschappelijke verantwoordelijkheid door te zorgen dat technologie in onzekere tijden bijdraagt om de wereld voor iedereen te openen. “Toegankelijkheid wordt onderdeel van de reis. In deze revolutionaire tijd zorgt informatie voor gastvrijheid. Dat geeft miljoenen mensen het vertrouwen om naar een voor hun geliefde bestemming te gaan. Mobility Mojo biedt een toolkit, met hygiëneprotocollen en standaard criteria voor hoteltoegankelijkheid. De reisindustrie herstelt met deze technologie daarmee het vertrouwen van de reiziger. Het bedrijf won met deze filosofie de ‘Best in Universal Design WebAward 2019’. Een prijs om trots op zijn”, vertelt Gallen. 

Temperatuurscanner als nieuw onderdeel van het dagelijkse leven 

Iedere reiziger ervaart momenteel nieuwe ervaringen op luchthavens. Een van de grootste is het meten van de temperatuur voordat je aan boord gaat. Hiervoor ontwikkelde Ventilux, met behulp van artificial intelligence sensortechnologie in mei jongstleden een baanbrekende scanner voor massascreening. Deze registreert tegelijk de temperatuur van 200 mensen, belangrijk in de geleidelijk normaliserende samenleving. “Als beperkingen in het post-covid-19 tijdperk stapsgewijs worden opgeheven, is deze temperatuurscanner een belangrijk onderdeel in het dagelijkse leven van mensen. Door het uitvoeren van 35 verschillende temperatuurmetingen kan het leven op luchthavens, in winkelcentra, musea, hotels én concert- en theaterzalen weer veiliger op gang komen”, betoogt Gallen. 

technologie

Identiteitscontrole zonder fysieke aanraking

Voorde nieuwe samenwerking tussen het Ierse Daon en de nationale luchthaven van Denver is technologie leidend om werknemers en reizigers slimmere en veiliger ervaringen aan te bieden op de luchthaven. “Nog deze zomer start deze strategische partnership met een pilot hoe technologie bijdraagt aan identiteitscontrole zonder fysieke aanraking. Inchecken, bagagecontrole verlopen ook in drukte contactloos efficiënt”, verklaart Gallen hoe vertrouwd reizen mogelijk is in het post covid-tijdperk. 

Broedplaats van technologie

“Een crisis zorgt ook voor innovatie. De luchtvaartsector kijkt daarbij in toenemende mate naar Ierse technologiebedrijven voor hun nieuwe gezonde en veilige productstrategieën. Ierland is een broedplaats van reistechnologie met meer dan 100 bedrijven in de sector. Deze zijn op dit moment belangrijker dan ooit”, besluit Emily Gallen van Enterprise Ireland. 

Gerelateerde Berichten

  • Technologie als sleutel

    Als futuroloog en trendwatcher werkzaam voor ministeries, het grootbedrijf en het MKB en als meest…

  • Technologie en vertrouwen, vertrouwen en technologie: case 'logeren bij de boswachter'

    Wat is de wereld toch mooi als we elkaar vertrouwen. De kampeerplaatsen van Staatsbosbeheer zijn…

  • De impact van mobiele technologie in de reis- en hospitalitybranche

    De technologische evolutie binnen de hospitality branche biedt mogelijkheden om met de inzet van mobiele…

Categorie: Apps, hotel, Technologie, TravelNieuws, Trends Tags: Reisoplossing, reizen, technologie

Over Redactie TravelNext

Lees Interacties

Reacties

  1. Georg zegt

    11 augustus 2020 om 22:43

    Quality service for VAT refunds on purchases in UK stores – https://airvat.com/

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV TUI Expedia reizen TripAdvisor Facebook Booking.com onderzoek Vakantiebeurs KLM Airbnb Social Media mobiel reviews instagram hotels destinatiemarketing Google travel technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext