• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Ik heb het écht geprobeerd

19 januari 2010 door Martin van Kranenburg

Er staan nog een aantal boeken in mijn boekenkast die ik graag wil lezen, maar de laatste tijd kreeg ik meerdere malen van relaties en cursisten de vraag of ik het boek WZGD (Wat Zou Google Doen) al had gelezen. Hmm, dat had ik nog niet. Dus ja, dat boek moest ik maar eens als eerste gaan lezen.

En dan ben ik zo’n type die het dan ook nù wil hebben. Dus hup op de fiets gesprongen naar het centrum van Amersfoort. Bij de boekenwinkel aangekomen kon ik het boek niet vinden. Maar goed, bij de servicedesk navraag gedaan en het boek WZGD was niet op voorraad.

En zo beleefd als ik ben vroeg ik nog wanneer de nieuwe voorraad zou binnenkomen. Nou, volgens het systeem bleek dat erg onduidelijk. Het kon binnen nu en twee weken binnenkomen. Het kon ook twee jaar duren als de uitgever in het centrale systeem niet zou aangeven dat er nieuwe exemplaren beschikbaar zouden zijn. Twee jaar vond ik wel erg lang duren, dus weer mijn fiets opgezocht en onverrichter zaken naar huis.

Maar ja ik wilde WZGD hebben. Dus in Google “Wat zou Google doen” ingetoetst en als eerste kwam www.managementboek.nl naar voren. En wat denk je…. Inderdaad, direct leverbaar. Binnen twee minuten had ik het boek besteld en via een eenmalige machtiging was alles rond. Binnen twee dagen lag het boek netjes op de deurmat. Prima geregeld.

Toen moest ik weer denken aan de boekenwinkel. Waarom zei de medewerker niet dat de boekenwinkel ook samenwerkte met Managementboek.nl, en voor mij ter plekke het boek online kon bestellen. Had ik direct gedaan, want ik stond er toch. En als ze zich hadden aangemeld als affiliate had de boekenwinkel eigenaar een aantal procenten commissie ontvangen. Jeetje, wat een kans, stel je voor dat ze dit bij elke klant zouden doen waarbij in de winkel het boek niet op voorraad is maar wel online. Ik zou het wel weten als ik de eigenaar zou zijn. Een tevreden klant die toch direct wordt geholpen en ik verdien er nog aan ook. En tevreden klanten komen terug, als je maar toegevoegde waarde blijft bieden en blijft denken vanuit de behoefte van je klant.

Column Twinkle magazine | januari 2010

Gerelateerde Berichten

  • Laatste e-commerce column voor Reisrevue

    Na twee jaar is het mooi geweest. Zie hier mijn laatste e-commerce column voor de…

  • Wat brengen de technologische trends de zakenreiziger en de millenial nu echt in een digitale transformatie fase?

    Hoe ik wil communiceren met hotels als hotelgast, is in de loop der jaren wel…

  • Travel trends in België (Travel2010)

    Rik De Keyser van onderzoeksbureau WES gaat op Travel2010.be dieper in op het beslissingsproces van…

Categorie: Trends Tags: Column Martin van Kranenburg, Column Twinkle magazine

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Paul Blok zegt

    19 januari 2010 om 19:29

    Goed idee, maar net zo onwaarschijnlijk als managementboek.nl die gaat adviseren waar de dichtstbijzijnde boekwinkel is voor als je ECHT haast hebt 😉 NB geen bezorgkosten!

  2. Martin van Kranenburg zegt

    20 januari 2010 om 16:39

    Hi Paul. Ik geloof er heilig in. Waarom niet, het is directe omzet en je hebt een tevreden klant. Het gaat over het helpen van de klant over je eigen winkelgrensen heen.

  3. Paul Blok zegt

    21 januari 2010 om 21:06

    Heb je het idee ook al met de boekenwinkel zélf gedeeld? Als je er echt in gelooft kun je ze misschien op weg helpen door met ze in gesprek te gaan: Wat vinden ze van het idee? Zien ze de kansen? Durven ze het aan? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze zouden reageren…

  4. Martin van Kranenburg zegt

    22 januari 2010 om 13:29

    Hi Paul, was inderdaad van plan om zaterdag de stad in te gaan en het artikel bij de boekenwinkel te brengen. Kijken hoe ze reageren. Hou je op de hoogte.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb KLM hotels Expedia Google TUI reizen Vakantiebeurs instagram Booking.com technologie mobiel NHTV destinatiemarketing onderzoek Facebook travel reviews Social Media TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring