• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

iMessage kan weleens de doorbraak zijn voor travelmerken en mobiele klantcommunicatie

16 september 2016 door Lobke Elbers

Enige tijd geleden vond de grote Apple keynote weer plaats, maar daar zat toch wel een hele belangrijke ontwikkeling in die interessant is voor travelmerken, gericht op mobiele communicatie. iMessage Business Chat.

Update 12/6/2017 Business Chat komt waarschijnlijk met iOS 11 mee, dit jaar.

Messaging

Messaging in alle vormen, van Whatsapp en Skype tot aan Facebook Messenger, is hot voor travel. Apple gaat zich met haar nieuwe update in de software ook in dit speelveld begeven. Er is namelijk een app store voor iMessage op de markt gekomen. Een nieuw app platform gericht op messaging, dat veel andere messaging apps wellicht overbodig gaat maken en hierin de competitie aangaat met Facebook, Snapchat, Twitter, Instagram, Wechat en tal van andere spelers die zich anders positioneren op de markt, maar uiteindelijk min of meer dezelfde diensten aanbieden. Facebook introduceerde een chatbot voor Messenger onlangs en dat bood al flinke kansen voor klantcommunicatie in de reiswereld.

Apple heeft niet aangekondigd plannen te hebben voor chatbots, waarbij mensen gebruik kunnen maken van interactieve services in de vorm van messaging om hen bijvoorbeeld bij te staan bij het boeken van een reis. Consumenten interacteren dan met de chatbots van reismerken om hun boeking te voltooien. Skyscanner lanceerde bijvoorbeeld onlangs een chatbot via Skype.

De features van Apple iMessage

Apple iMessage bevat virtuele ‘stickers’ en geanimeerde tools om communiceren tot een meer multimediale experience te maken. Dit lijkt erg op de fun vibe die Snapchat heeft.

Het nieuwe iMessage platform maakt het reismerken weer een stapje makkelijker om een merk experience te bieden via mobiele klantcommunicatie met stickers, emoji’s en andere effecten. De potentie voor een massa exposure is groot wanneer samengewerkt wordt met Apple; onlangs heeft het zijn miljardste iPhone verkocht.

Ook de betaalfunctie Apple Pay, die verwerkt zal worden in messaging zal e-commerce sales verhogend zijn voor merken die gaan werken met het iMessage platform. Tot voor kort hebben social media messaging apps zoals Facebook Messenger geen problemen gehad met het blijven aantrekken van gebruikers. Facebook Messenger heeft 1 miljard gebruikers.

Social maakt plaats voor mobile

Echter, wordt wel verwacht dat hoe meer merken direct bouwen in de iPhone messaging app, hoe minder deze merken afhankelijk worden van derde partijen zoals Facebook. Merken kunnen hun eigen content ontwikkelen en uitrollen en zijn dan niet meer gebonden aan sociale kanalen.

Eerder schreven we al een blog over de ontkoppeling van content en techniek. Dit gaat namelijk enorme invloed hebben op travel.

Wanneer zullen we als reismerken gestopt zijn met social als communicatiekanaal?

 

 

Gerelateerde Berichten

  • De toekomst volgens Skyscanner, Disney en AGConsult: USABILITY

    Olivier Dujardin organiseerde al enige jaren met succes het Travel congres voor onder andere Travel360…

  • Mobiele layout Facebook pagina's vernieuwd

    Facebook laat de updates in een rap tempo opvolgen. Eerder introduceerden ze al Graph Search,…

  • Booking komt met app voor Apple watch

    Booking.com heeft een applicatie ontworpen voor de binnenkort verkrijgbare Apple Watch. Reizigers kunnen tijdens hun…

Categorie: Customer service, E-commerce, Mobiel, Usability & design Tags: iMessage

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Slimme partnerships sluiten in travel: whitepaper | TravelNext schreef:
    27 oktober 2016 om 09:34

    […] mogelijk in iOS of Android en ook vanwege privacy redenen zitten hier nog wat haken en ogen. Hoewel iMessage wel eens een interessante ontwikkeling zou kunnen doormaken, eerst in mobiele klantcommunicatie […]

  2. Conversational interfaces: mega technologie trend in travel #2 | TravelNext schreef:
    12 december 2016 om 12:17

    […] primaire technologische pioneer op het gebied van conversational interface adoptie ligt binnen de ontwikkeling van smartphones zelf. Iedere extra smartphone is een acces point voor een groot aantal conversational […]

  3. Deze mobiele ontwikkeling maakt apps van reisorganisaties steeds overbodiger | TravelNext schreef:
    3 mei 2017 om 11:08

    […] Eerder schreven we al over de ontwikkeling van iMessage als doorbraak voor mobiele klantcommunicatie in travel. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook hotels Google destinatiemarketing mobiel NHTV travel Booking.com instagram TripAdvisor Vakantiebeurs Social Media KLM Airbnb TUI technologie Expedia reizen onderzoek reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring