• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Influencers en de industrie: recap van het grootste bloggersevent op de Vakantiebeurs #vb16

18 januari 2016 door Redactie TravelNext

Op 13 januari was TravelNext samen met Travelbloggers.nl en Verkeersbureau.info mede organisator van het grootste bloggersevent ooit op de Vakantiebeurs Vakdagen: bloggersevent Money Making. Een volle zaal met ruim 350 deelnemers, waarbij de hashtag #vb16 trending topic van NL werd en waar de deelnemers (bloggers en reisindustrie) na afloop tijdens de borrel (gesponsord door Airberlin) met elkaar konden kennismaken. De dag werd gepresenteerd door dagvoorzitter Isabel Mosk.

In deze blog in één overzicht alle presentaties van de keynotes.

Shane Dallas – Making money trough online presence

De internationale keynote Shane Dallas blies onmiddelijk de zaal weg met zijn praktische en duidelijke verwoordingen en tips over wat de blogger (influencer) en de industrie (bedrijven) anders zouden moeten doen om samen, moneywise gezien, veel meer uit de samenwerking te halen. Meer daarover kun je lezen in dit blog dat we schreven naar aanleiding van zijn presentatie. Zijn slides en volledige presentatie vind je hieronder terug:

Keynote Shane Dallas | Bloggers event Money Making from TravelNext

Monica Park #joingermantradition

”Maak niet alleen foto’s van je voeten, maar laat ook eens iets van de stad zien”. Een van de tips die Monica voor de bloggers had, vanuit haar rol als Perscoördinator voor de campagne #joingermantradition. Wat heeft de campagne opgeleverd? De cijfers en resultaten werden gedeeld tijdens het bloggers event. Een eerlijke presentatie over blogreizen en campagnes:

Monika Park | Bloggers event Money Making from TravelNext

 

Eelco Roos – Instagram influencer

Hij is beter bekend als @Croyable, zijn Instagram account dat in no time succesvol is gegroeid tot een waar influencerkanaal. Hoe is hij met foto’s zo groot geworden? Met wie uit de reisindustrie werkt hij samen en waarom? Die vragen beantwoorde hij in eerder interview dat hij met TravelNext had. Tijdens zijn keynote vertelde Eelco dat bij de inzet van Instagram als marketingkanaal, er ook nagedacht moet worden over een businessmodel. Een succesvolle Instagram influencer kan namelijk heel concreet een aantal statistieken (facts) opleveren aan de bedrijven waarmee zij samenwerken. Enkele statistieken zijn bijvoorbeeld het aantal foto’s, het aantal likes en het aantal comments dat gerelateerd is aan het daadwerkelijk bezoeken van destinaties door de followers. Zijn belangrijkste tip? Gebruik Instagram als stand alone platform.

Keynote Eelco Roos (Croyable) Bloggers event Money Making from TravelNext

Joost Geurtsen – Next level video content in travel

Video is een disruptive scene. De meeste inkomsten uit video komen voort uit het plaatsen van ads voor en tijdens de video. Maar in ons kleine landje is dat veel minder rendabel omdat we nu eenmaal niet zoveel bereik hebben. Je ziet dat video influencers daarom allerlei andere inkomstenbronnen moet verzamelen om succesvol in money making te zijn. We spraken Joost Geurtsen van Endemol beyond al eerder over zijn visie op online travel content. Credibility en uniformiteit staat voorop bij video. Tijdens de keynote onthulde Joost exclusief het nieuwe contentplatform voor premium reisvideo’s. Een premium feel, laagdrempeligheid, personal branding, native advertising en collaboration, daar draait het bij next level video’s om. Zie alle voorbeelden:

Keynote Joost Geurtsen | Bloggers event Money Making from TravelNext

Mohsin op Wereldreis – een succesvolle Facebookpagina

Mohsin heeft binnen 8 maanden van 0 tot 27.000 Facebook followers gekregen op zijn Facebookpagina ‘Mohsin op Wereldreis‘. Hier plaatst hij dagelijks posts van zijn reizen, die stuk voor stuk enorme interactie opleveren. We vroegen hem naar hoe hij zijn post bedenkt, zijn geheimen en zijn persoonlijke benadering naar zijn fans.

Panel met Jeroen van Wieringen – Liberation Route

Naar aanleiding van het blog van Jeroen over ‘het manco van de reisblogger’, hebben we Jeroen gevraagd of hij op het podium van ons bloggersevent wilde spreken. En dat deed hij. Liberation Route is een prachtig maar soms ook lastig topic. Er is veel voorgeschiedenis en de achterban van de stichting hecht veel waarde met het respectvol omgaan van het topic, dat gaat over vrijheid. De Liberation Route, een nieuwe Santiago de Compostella? De stichting Liberation Route is non-profit, en daarom is free publicity zo belangrijk. Voor Jeroen blijft zijn dagelijkse uitdaging om 70 jaar geleden te koppelen aan nu. Dat is per definitie lastig, want hoe kun je mensen nu enthousiast maken, voor iets wat vroeger was? Voor hem is het daarom ideaal als bloggers hun contactgegevens zo transparant mogelijk presenteren. Een telefoonnummer, zou net zoiets vanzelfsprekends moeten zijn als een contactformulier.

Panel Jeroen van Wieringen – Bloggers event Money Making from TravelNext

Travel pitches

Een drietal bedrijven uit de reisindustrie mochten hun nieuwe concepten pitchen aan het bloggerspubliek. Onder hen waren de Vakantieboulevard (massa niche platform voor bloggers en industrie), Matoke Tours (met virtual reality bestemmingen), en Den Haag Marketing (eerste bloggershuis Nederland). Zie hieronder terug wat zij in 5 minuten over hun bedrijf konden vertellen:

Travel pitches | Bloggers event Money Making from TravelNext

Foto’s en tweets

We kijken terug op een geslaagd event en bedanken de industrie en de bloggers & influencers voor hun enthousiasme en komst! Wil je de foto’s terugzien? Klik dan hier.
Ook is er druk getweet tijdens het bloggersevent. Alle tweets kun je terugzoeken via de hashtag #vb16.

Gerelateerde Berichten

  • Het grootste travelbloggers event van de vakantiebeurs vakdagen is bekend!

    Op de tweede dag van de Vakantiebeurs vakdagen, wordt op woensdag 13 januari in de…

  • Geld verdienen met influencers? Shane Dallas (the travel camel) tijdens #vb16

    De reisindustrie heeft een groot online platform met veel deelnemers zoals touroperators, destinatiemarketingbureau’s, travelbloggers enzovoort.…

  • Travelbloggers event Money Making: de preview en alles wat je moet weten!

    Over 2 weken is het zo ver! De Vakantiebeurs gaat van start en op de…

  • Het grootste travelbloggers event van de vakantiebeurs vakdagen is bekend!

    Op de tweede dag van de Vakantiebeurs vakdagen, wordt op woensdag 13 januari in de…

  • Geld verdienen met influencers? Shane Dallas (the travel camel) tijdens #vb16

    De reisindustrie heeft een groot online platform met veel deelnemers zoals touroperators, destinatiemarketingbureau’s, travelbloggers enzovoort.…

  • Travelbloggers event Money Making: de preview en alles wat je moet weten!

    Over 2 weken is het zo ver! De Vakantiebeurs gaat van start en op de…

Categorie: Travel Events, Vakantiebeurs Vakdagen Tags: bloggers, Bloggers event Money Making, businessmodellen, travelbloggers, verdienmodellen

Over Redactie TravelNext

Lees Interacties

Reacties

  1. ivonne zegt

    19 januari 2016 om 16:34

    Bedankt voor het organiseren allemaal, het was een inspirerende middag!

  2. Martijn zegt

    22 januari 2016 om 19:35

    Bedankt voor het delen van de presentaties.

Trackbacks

  1. Bloggersevent tijdens vakdag Caravana beurs Leeuwarden | TravelNext schreef:
    22 januari 2016 om 09:19

    […] Flower Campings een blog prijsvraag uitgeschreven! Influencers zijn zoals eerder gebleken tijdens het grootste bloggersevent ooit op de Vakantiebeurs Vakdagen, ook interessant voor de […]

  2. Kampeertrends 2016 - I love kamperen schreef:
    14 februari 2016 om 17:20

    […] over reistrends. Een aantal van haar onderwerpen zie je ook terug bij het kamperen. Tijdens het travelbloggersevent sprak Shane Dallas van the Travel Camel over zijn vak als reisinfluencer. ‘Travel is […]

  3. Vakantieboulevard speelt verrassend anders in op reistrends schreef:
    23 maart 2016 om 09:29

    […] staan we stil bij de juridische aspecten, fotografie en video. Op het reisbloggersevent ‘Money Making‘ tijdens de Vakantiebeurs hebben we na een 5 minuten pitch aan zo’n 400 deelnemers […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia hotels Vakantiebeurs mobiel instagram Booking.com KLM Facebook Social Media reizen travel Google NHTV reviews technologie TripAdvisor destinatiemarketing TUI Airbnb onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext