Hoe reist de reisbranche verder?

De reiswereld heeft turbulente tijden achter de rug, mede als gevolg van technologie, consolidaties, de kredietcrisis en de aswolk. De gehele reisbedrijfskolom is wezenlijk veranderd en er zijn veel nieuwe branchevreemde spelers bijgekomen. Daarnaast is de sector steeds transparanter door de opkomst van nieuwe communicatiekanalen zoals sociale media, waardoor reizigers direct en snel meningen en voorkeuren delen.

Voor het toekomstbeeld van de reisbranche hangt veel af van de verandering in het belang van boekingskanalen en het type reis. ING Economisch Bureau schetst daarom in drie scenario’s de gevolgen voor de reisbranche op basis van mogelijke ontwikkelingen in kanaalkeuze en reisvorm. De uitkomsten van dit onderzoek worden op 3 maart tijdens het ING Travel symposium gepresenteerd. Daarnaast delen de CEO’s van KLM Nederland, BCD en Radio 538 hun visie over de toegevoegde waarde die zij de komende jaren kunnen bieden aan hun klanten om hiermee relevant te blijven.

Door de enorme animo, is sinds vandaag (21 februari) het Aditorium overboekt. Helaas is inschrijven niet meer mogelijk.

Sasja van As-Winters
Sectormanager Leisure, Travel & Media