• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Innovatielab: Zichtbaarheid & vindbaarheid

20 september 2011 door Patrick Mulder

De 2e presentatie op het Innovatielab #travel3dot0 wordt gegeven door Peter van der Graaf. Tijdens zijn introductie blijkt dat hij zelf niet zo actief is op “open social media”. Wat direct allerlei tweets genereert.

De presentatie gaat over de heftige strijd om Google topposities

Hoger in Google
Peter vraagt of je je moet richten op “hotel amsterdam” bij het vindbaar zijn in Google. Moet je niet meer tijd stoppen in local search om gevonden te worden in een niche? Google heeft de individuele hotels, met een Google Map vermelding hoger geplaatst en de gewone zoekresultaten lager gezet.

Trends

  • De zoekresultaten die uit meerdere bronnen worden samengevoegd bieden kansen
  • De travel branche loopt nog steeds voorop
  • De topspelers zijn al sinds het begin actief met SEO en SEA
  • Er komt een steeds grotere markt voor verkeersbureaus omdat zij lokale informatie hebben

Volgens Peter gaat er zeker 100 miljoen euro per jaar van Nederlandse travel bedrijven naar Google voor adverteren, als uitgaven in het Google Adwords programma. Peter gaat vervolgens over naar zijn specialisatie; onbetaalde vermeldingen. Een mooie quote van Joey, Adwords specialist: “onbetaald is onzin”. Want je SEO adviseur kost ook geld.

Bovenaan staan is een diverse perceptie. Het zorgt voor vertrouwen aldus Peter. Bovenaan staan in de organic zoekresultaten is een traffic-driver. Het belang van lokaal aanwezig zijn in Google is heel belangrijk omdat Google lokale informatie heel belangrijk vindt.

Het was een energieke presentatie maar het ontbrak aan structuur. Gezien het kennisniveau van de zaal en de meldingen daarvan op twitter had Peter zijn presentatie wellicht wat minder technisch moeten maken en de structuur duidelijker moeten aangeven.

Credits headerafbeelding: Missy Schmidt (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Het verhaal achter Google Chrome

    Google komt met een eigen webbrowser. Google Chrome moet beter functioneren om de huidige websites…

  • Affiliatedag 2012 in teken van rendement en usability

    Donderdag 31 mei vindt de vijfde editie plaats van de Affiliatedag in Utrecht. Dit jaar staat de…

  • Maakt design het verschil?

    Een website moet goed vindbaar, functioneel en intuïtief zijn, maar ook de vormgeving is belangrijk.…

Categorie: E-commerce, Usability & design, Webanalytics Tags: seo, travel3dot0

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. Puur zegt

    20 september 2011 om 12:47

    Helemaal mee eens!

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb TripAdvisor reizen instagram travel Vakantiebeurs destinatiemarketing hotels Expedia Facebook TUI mobiel reviews onderzoek technologie Social Media Booking.com Google KLM NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext