• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Klant is niet koning, maar dictator! (Travel2010)

23 november 2010 door Roy Platje

De middag bij Travel2010.be starte met de presentatie door Karl Gilis van AGConsult. Hij ging in op de conversie optimalisatie voor Travel websites.

In een zeer bevlogen presentatie kwamen een groot aantal fouten van bestaande touroperators aan bod. Het bedrijf of de IT systemen staan te vaak centraal. De indeling zoals die van Jetair is gebaseerd op interne indeling van reizen, niet hoe de klant een bestemming ziet. De klant staat hier niet centraal, booking.com werd als voorbeeld getoond van een site waar de het wel goed gaat.

Een paar opvallende quotes:

  • Uw mening is onbelangrijk, en die van de baas en aandeelhouder al helemaal niet.
  • Klant is niet koning, maar dictator!
  • Een nieuwe website is niet de oplossing voor problemen. Bekijk eerst de behoeften van de klant en vergeet de interne organisatie
  • Hou de navigatie simpel, enkel de hoofdtaken.
  • Less is more, geen franje, versiering of tekst. Hou de focus op wat je wilt dat klanten doen.
  • Maak uw zoekfunctie menselijk, een vraag als “ik wil ergens naar toe waar het warm is in de herfstvakantie” is een vraag die bij de klant leeft, maar nergens in te voeren is.
  • Gebruik facetten of filters om de klant te laten filteren binnen zoekresultaten.
  • Vermijdt dat het mogelijk is om 0 resultaten te krijgen. Toon geen onmogelijke keuzes.
  • Maak de “call-to-action” duidelijk, laat de klant niet nadenken over de richting die je hem in wilt hebben.
  • Verplichte registratie is dodelijk voor de registratie, is een vraag optioneel stel hem dan niet!
  • Zorg eerst voor een goede conversie, dan pas voor meer bezoekers.

Meer informatie van Karl op usability-blog.be

Gerelateerde Berichten

  • Samenwerken, zakelijk en prive (Travel2010)

    De dagvoorzitter van Travel2010.be William Visterin nam ons mee door de online wereld. William is…

  • Travel trends in België (Travel2010)

    Rik De Keyser van onderzoeksbureau WES gaat op Travel2010.be dieper in op het beslissingsproces van…

  • De online marketing van Corendon (Travel2010)

    Daan van Luipen bracht op Travel2010 de toehoorders op de hoogte van de online strategie…

Categorie: Trends Tags: Travel2010.be

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. Edwin Waelbers zegt

    24 maart 2011 om 11:02

    “Klant is niet koning, maar dictator!”

    Eigenlijk niet.

    Hoe de klant zich gedraagt met een interface bepaald bijna alles.

    Het gaat niet om de klant, wel om zijn gedrag.

    Noem het mierenneuken. 🙂

Trackbacks

  1. Tweets die vermelden Weblog | Reismanagers · Klant is niet koning, maar dictator! (Travel2010) -- Topsy.com schreef:
    23 november 2010 om 16:30

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Madelaine en Annelies Burger, Roy Platje. Roy Platje heeft gezegd: Klant is niet koning, maar dictator! (Travel2010) http://t.co/hTYQJ1X via #travel2010 […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel technologie destinatiemarketing Vakantiebeurs Google Airbnb reviews instagram KLM reizen onderzoek hotels TripAdvisor travel Social Media NHTV Booking.com Expedia Facebook TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring