• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

KLM wijst op laag risico besmetting aan boord

12 mei 2020 door Dylan Cinjee

Sinds gisteren is het dragen van gezichtsbescherming bij het instappen en aan boord verplicht voor passagiers van KLM. Passagiers dienen er zelf voor te zorgen dat zij de vereiste gezichtsbescherming bij zich hebben. Het cabinepersoneel zal uiteraard ook gezichtsbescherming dragen.

Onder gezichtsbescherming verstaan we mond-neusmaskers, zoals chirurgische maskers en niet-medische maskers. De maskers moeten groot genoeg zijn om de neus en mond van de drager volledig te bedekken. De maatregel geldt vooralsnog tot en met 31 augustus 2020. Passagiers die geen adequate gezichtsbescherming/mond-neusmaskers dragen, kunnen bij de gate voor het instappen worden geweigerd. Kinderen onder de 10 jaar zijn uitgezonderd van de maatregel.

Veilig en gezond

Voor luchtvaartmaatschappijen betekent vliegen tijdens de corona-crisis dat zij onder uitzonderlijke omstandigheden moeten opereren. De huidige situatie vraagt om een reeks maatregelen die KLM neemt om haar operatie zo veilig en gezond mogelijk uit te voeren voor passagiers en bemanning. De verplichting om gezichtsbescherming te dragen maakt hier onderdeel van uit. Ook worden vliegtuigen vaker en grondiger gereinigd en worden de contactmomenten tussen bemanning en passagiers tijdens de vlucht tot een minimum beperkt. Verder moeten passagiers vanaf risicogebieden bijvoorbeeld een gezondheidsverklaring invullen om te beoordelen of ze fit genoeg zijn om te vliegen.

Laag risico

Het risico van besmetting aan boord van vliegtuigen is overigens laag. Moderne vliegtuigen zijn namelijk voorzien van High Efficiency Particulate Air (HEPA) filters, die zorgen voor schone cabinelucht van hoge kwaliteit, waarbij er een hoge mate van luchtcirculatie plaats vindt. De lucht wordt om de drie minuten vervangen door het ingebouwde luchttoevoersysteem van het vliegtuig. De luchtstroom in het vliegtuig gaat van boven naar beneden, wat de kans op ‘horizontale’ transmissie in de cabine nog verder vermindert. Bovendien stroomt de lucht snel en dat is niet bevorderlijk voor de verspreiding van druppels. Verder zitten de passagiers allemaal met hun gezicht in dezelfde richting, zodat er weinig face-to-face interactie is en vormen de stoelen een barrière voor de transmissie naar voren of naar achteren in de cabine.

Gerelateerde Berichten

  • Content streamen aan boord bij KLM

    KLM-passagiers aan boord van een Boeing 747-400 kunnen nu rechtstreeks een selectie van het inflight…

  • KLM voegt Apple Pay toe aan KLM-app

    Apple Pay is vanaf vandaag beschikbaar voor Nederlandse gebruikers van de iOS-app van KLM. Met…

  • KLM start met aanbieden pakketreizen

    KLM start binnenkort in stilte met het aanbieden van pakketreizen op Klm.com. Het gaat om…

Categorie: TravelNieuws, Trends Tags: Corona, Gezondheid, KLM, luchtvaart, Mondkapje

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Lees Interacties

Reacties

  1. Linda zegt

    12 mei 2020 om 17:08

    Lees dit:
    https://www.nationalgeographic.nl/wetenschap/2020/01/hoe-verspreidt-het-coronavirus-zich-een-vliegtuig-en-wat-de-veiligste-plek-om-te

  2. H.J. van der Weide zegt

    17 mei 2020 om 11:40

    Niet om te zeuren maar het virus kan het lichaam ook binnendringen via de ogen. Hoe staat het de bescherming daarvan dan?

  3. Homie zegt

    20 mei 2020 om 20:01

    Ja iedereen wil uit die lock down en denkt alleen maar aan geld geld geld winst winst winst ……….gezondheid is nr 3 geworden , dus dan roepen ze maar wat . In een vliegtuig zit je in een gesloten compartiment dan zeggen ze er wordt gefilterd maar niets is 100% veilig dus ook een vliegtuig niet en zeker die filtering waarover ze het hebben niet …… het is pure geld en winst bejag …………. waarom moet ik in een bus tram en metro ( die ramen hebben dus zo wie zo filter) wel op speciale plekken zitten zonder mond kapje en 1,5 meter ….maar in een vliegtuig zit je nog niet eens op 5o meter afstand van elkaar en dat wordt wel gedoogd …….in een vliegtuig waar mensen nauwelijks been ruimte krijgen…..alleen maar om geld / winst

  4. Suzanne zegt

    21 mei 2020 om 11:38

    Ik zou niemand adviseren om op dit moment te reizen. Als alles al goed loopt is het weer een ander geval. Zij die reizen zetten hunzelf en de anderen om hun heen in risico en dat is niet acceptabel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs reizen instagram onderzoek travel technologie mobiel Google KLM Social Media TripAdvisor Facebook TUI reviews destinatiemarketing NHTV Booking.com Airbnb hotels Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext