• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Kras gelooft in beleving | Beleef! platform

29 mei 2015 door Lobke Elbers

Een inspiratiesite waar reizigers en mensen met een passie voor reizen hun verhalen vertellen. Het draait om echte insider tips.

Vakantiegangers wisselen op www.kras.nl/beleef tips en ervaringen uit en mensen uit de reiswereld geven een kijkje achter de schermen. Wie die mensen uit de reiswereld dan zijn? Een inkoper van safari reizen een chef-kok van een sterrenrestaurant of een kapitein van een cruiseschip. Maar ook reisleiders, gidsen en inwoners vertellen wat ‘hun’ land zo bijzonder maakt. De website moet, zoals de naam al aangeeft, de bestemming alvast tot leven laten komen.

Op reis met voorpret door verhalen

Om mensen weer echt te inspireren op het gebied van reizen werd het Beleef! platform opgericht. Deze website biedt alle mogelijkheden voor klanten, reisleiders en partners om user generated content te uploaden. Oftewel, vakantieverhalen te vertellen. In de ‘oude wereld’ zou je deze verhalen verzamelen in een boek, in een ‘nieuwe wereld’ zou je deze verhalen online verzamelen. Alleen slagen niet veel reisorganisaties daar in, in de ogen van Kras. Voor Kras geen verhalen die enkel door ervaren travelbloggers of door marketeers zijn geschreven, maar verhalen van iedereen, van jou en mij. Er zijn nu al artikelen over verschillende bestemmingen te vinden en in volgende fases worden daar video’s en een tool voor het uploaden van vakantiefoto’s aan toegevoegd. De reisverhalen kunnen gedeeld worden via Facebook, Twitter en e-mail.

Telling without selling

Waar de uitingen van Kras in het verleden draaiden om het aanbod en acties, gelooft Michiel van Looijengoed (online marketeer bij Kras en oprichter van Beleef!) dat de toekomst van  marketing (ook) ligt in het subtiel verleiden van mensen. Beleef! zal dus nooit prijzen gaan bevatten en er zullen geen kortingen worden gecommuniceerd. Een mooie bijkomstigheid is natuurlijk wel dat de verhalen een positief effect zullen hebben op de rankings van de commerciële site van Kras.

Beleving via foto en video

Vanaf juli is het op het Beleef! platform ook mogelijk om je mooiste vakantiefoto’s te uploaden. Hiermee wordt een plek geboden aan de klanten om de mooiste kiekjes te plaatsen en vergaart Kras structureel authentieke content.Picture1 vakantiefoto

Video krijgt een belangrijke rol vanaf augustus. Het ideale concept hiervoor is gebaseerd op 3-op-reis achtige videocontent van ongeveer 10 minuten per filmitem, waar beelden worden afgewisseld met presentaties en een voice-over. Dit wordt in eerste instantie via een pilot (gemaakt door eigen personeel) getest om te onderzoeken welke investeringen hier in de toekomst voor te rechtvaardigen zijn.

Beleving vooraf en achteraf met het vakantieprikbord

Bijzondere aandacht is er tevens voor de doorontwikkeling van het Vakantieprikbord zoals deze reeds voor de Singlereizen bestaat. Kras faciliteert vanaf oktober op Beleef! ook een plek waar mensen elkaar voor de reis kunnen ontmoeten en na de reis ervaringen/foto’s/contactgegevens kunnen uitwisselen.

Picture1vakantieprikbord

Een persoonlijk gezicht voor Kras

De verhalen die via allerlei kanalen gedeeld kunnen worden met gezicht en beeld erbij, geven Kras als reisorganisatie ook een gezicht. Partners, medewerkers, klanten en mensen die van reizen houden dragen daar allemaal aan bij. ”Echte mensen, met echte passie”, dat is volgens Michiel de kracht van Beleef!.

Gerelateerde Berichten

  • KRAS: De senior traveler en het online zoek- en boekgedrag

    ''Senioren van nu'' kunnen hun weg op het internet steeds beter vinden. Ze luisteren naar…

  • KRAS zoekt Online marketeer en Webredacteur!

    De afdeling E-commerce van KRAS (Ammerzoden) heeft tot doel om het informatie- en verkoopkanaal internet…

  • Sociale media: de kracht van het luisteren naar je doelgroep

    Het belang van het luisteren naar je doelgroep is een veel besproken onderwerp. Je kunt…

Categorie: Trends, Usability & design Tags: Beleef!, Kras

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Reacties

  1. Laurens (Rondreis.nl) zegt

    29 mei 2015 om 12:50

    Mooie ontwikkeling en platform. Foto’s zien er erg goed uit en ik ben ook benieuwd naar hoe de plannen voor video en het prikbord uitpakken.

  2. Tikva zegt

    29 mei 2015 om 20:19

    Mooi verhaal maar wel erg jammer dan dat het eerste verhaal dan van de productmanager rondreizen is en verder de tourleider curacao, medewerker autovakanties.

    Ervaren marketeers misschien niet maar onafhankelijk zeker niet.

  3. massimo(localinternet.nl) zegt

    1 juni 2015 om 23:32

    De beleving is fantastisch gedaan. wat een super vooruitgang zeg! Echter missen zij een van de belangrijkste stappen namelijk: “sociale bevestiging”. hierbij wil je de mening van de reizigers zien, niet die van de marketeer of productmanager. Daarnaast mag je call2action iets duidelijker in beeld, het was even zoeken naar de vakanties. Tevens zou ik de resultaatpagina’s ook anders maken want daar valt de beleving een beetje weg. Al met al een zeer goed eind op weg.

Trackbacks

  1. Zes key travel trends: onderzoek van TripAdvisor naar klant & accommodatie anno 2016 | TravelNext schreef:
    22 december 2015 om 15:42

    […] daarbij ook vooral aan hoe content je daarbij kan helpen. Zo heeft KRAS op haar Beleef! platform bijvoorbeeld de kapitein van de cruises ingezet om het verhaal van zo’n reis te vertellen. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel NHTV technologie Social Media Expedia Facebook reviews hotels destinatiemarketing Vakantiebeurs Airbnb reizen KLM TUI onderzoek TripAdvisor Booking.com travel Google instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring