• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Marokko als (nieuwe) vakantiebestemming

4 april 2011 door Erik van Erp

Weinig mensen zullen op dit moment direct aan Marokko denken wanneer ze op zoek zijn naar een leuke vakantie voor deze zomer. Toch wil Marokko zichzelf de komende tijd op de kaart zetten als goed alternatief voor een zon en cultuur vakantie in bijvoorbeeld Spanje.

Met name Casablanca heeft zichzelf sinds 2006 het doel gesteld om voor eind 2012 een leefbare stad te creëren voor haar inwoners. Daarnaast is hun doel om het voor zowel de zakelijke bezoekers als de toeristen een stuk gemakkelijker en leuker te maken om Marokko te bezoeken. In minder dan vier uur vlieg je al rechtstreeks van Amsterdam naar Casablanca.  De luchthaven van Casablanca dient als een perfecte hub tussen het westen en het Midden-Oosten en dankzij de nieuwe hoofdwegen en tramverbindingen die op dit moment worden aangelegd in de stad ben je binnenkort ook in zeer korte tijd in het centrum van de stad. De stad met vier miljoen inwoners heeft de afgelopen jaren veel belangrijke (vaak Franse) bedrijven naar zich toe weten te trekken. Hiermee is kapitaal en kennis aangetrokken waardoor de regio zich heeft weten te ontwikkelen, waaronder veel zakelijke voorzieningen.

De volgende stap is om Marokko middels Casablanca verder op de kaart te zetten, ook voor de toerist. Met minimaal honderd zonnige dagen per jaar en meer dan 70 kilometer aan strand heeft het hen veel te bieden. Eenmaal aangekomen in de stad zit je met een uurtje rijden in Rabat en kun je binnen drie uur bij de meeste andere belangrijke steden komen zoals bijvoorbeeld Marrakech.

Marokko klinkt nu nog behoorlijk exotisch als vakantiebestemming, maar dat heeft waarschijnlijk vooral met het onbekende te maken. Reizigers die een rondreis door het land gemaakt hebben verspreiden in ieder geval veelbelovende verhalen. Niet geheel onbelangrijk voor de toerist is het prijskaartje, dat steeds aantrekkelijker wordt. Betaalde je in 2008 nog tussen de € 400,- en € 700,- voor een retourtje, inmiddels is deze al gezakt tot € 150,- wanneer je met één van de prijsvechters vliegt. Dit zijn dan ook rechtstreekse vluchten. Eenmaal in Marokko aangekomen is het ook nog heel betaalbaar verblijven in een van de vele vier of vijf sterren hotels. Volgens de Marokkanen tot wel 30% goedkoper dan Parijs.

Naast mensen per vliegtuig het land binnen te laten komen, werpt Casablanca zich ook op als cruise bestemming van Afrika. Toeristen kunnen dan enkele dagen in de stad verblijven of met een excursie doorreizen naar Marrakech of Fès. Deze toeristen zijn zeer aantrekkelijk voor het land aangezien ze gemiddeld €150,- per dag uitgeven. Dit geld zal de economie en werkgelegenheid een flinke boost geven, waardoor Marokko steeds aantrekkelijker kan worden als zakelijke of reisbestemming.

Gerelateerde Berichten

  • Ook jouw klanten gebruiken User Generated Content om zich te laten inspireren

    Reisorganisaties slagen er volgens nieuw onderzoek van Yahoo! niet in om de consument te voorzien…

  • Affiliate marketing en de reiswereld.

    Affiliate marketing is het plaatsen van een (link)advertentie op een website waarbij je commissie krijgt…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

Categorie: Destinatiemarketing, Marketing

Over Erik van Erp

Erik van Erp is eigenaar van de online reiscommunity Around the Globe. Deze community zich richt op het informeren over en uitwisselen van reisinformatie en tips onder zelfstandige reizigers. Erik heeft hierdoor veel inzicht in de laatste trends en behoeftes onder reizigers. Volg hem op Google+

Lees Interacties

Reacties

  1. Jelle zegt

    3 oktober 2011 om 19:12

    Marrakech heeft me zeerzeker verast. Nooit gedacht dat ik me in een andere stad dan mijn thuisstad zo zou thuis voelen en op mijn gemak. Het laat je alles vergeten, en trekt je deze prachtige arabische wereld in. Daarnaast heb ik ook een Marrakech excursie gehouden wat voor mij deze vakantie tot een topvakantie maakte.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM Google Expedia reizen travel instagram technologie onderzoek hotels Airbnb destinatiemarketing TripAdvisor Vakantiebeurs Facebook mobiel Booking.com Social Media NHTV TUI reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring