• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Offline apps met unieke features om te navigeren/reizen: reizigerstrends om in de gaten te houden

24 februari 2017 door Lobke Elbers

Offline navigeren is misschien wel een van de grootste reizigerstrends, alhoewel, dat hoeft binnenkort niet meer, omdat reizigers – in ieder geval in Europa – dan vrij kunnen roamen. De volgende apps staan bekend om hun offline gebruik, maar hebben allen nog iets unieks wat ze reizigers bieden om een betere reiservaring te bieden. Kleine disclaimer, de apps hebben niets met de reiswereld te maken, maar denken wel optimaal vanuit de reiziger en gebruiken enkel technologie.

Waze

Deze navigatie app is eigendom van Google, maar positioneert zich anders dan Google Maps. Waze heeft aandacht voor het sociale component, want in Waze speelt de community van gebruikers een grote rol. Zo houden gebruikers elkaar op de hoogte van snelheidscontroles, maar ook van files en allerlei andere belangrijke wetenswaardigheidjes. Binnen de app kunnen reizigers ook snel een bericht sturen (bijvoorbeeld naar hun Airbnb host of hun hotel) om hun aankomsttijd exact te laten weten.

Major events

Files, wegwerkzaamheden maar ook actuele events worden volop in de community gedeeld en realtime weergegeven. Zo zie je: marathons, carnaval maar ook andere handige feitjes. Zodra een major event weer voorbij is, verdwijnt het automatisch in de app.

Pre-planning

Het voordeel van deze app voor reizigers (of zou het kunnen zijn), is dat de app juist anders werkt dan Google Maps. De route moet van tevoren gepland zijn (als er nog verbinding is). Daarna kunnen reizigers met een gerust hart op weg. Stel je voor, dat dit voor de reiziger in zijn of haar huurauto die ze via een pakket hebben geboekt al voorgeprogrammeerd staat voor het adres van de accommodatie, hoe dit de experience zal verruimen?

Tegenwoordig kan er via Waze ook – net als bij Uber- ook een match gemaakt worden tussen chauffeur en reiziger, die dezelfde kant op reizen. Op dit moment is Waze nog geen concurrentie voor Uber. Op het moment dat Google hierin meer investeringen zal doen om dichter in de buurt te komen van andere ride sharing services, kan het (zoals we al eerder hebben gezien met Google diensten) weleens een grote partij worden in het travel playingfield.

HERE WeGo

HERE WeGo (ooit onderdeel van Nokia, nu door een Duitse autofabrikant overgenomen) is een app zoals met veel unieke features dat navigeren (reizen naar de bestemming) persoonlijker maakt. Reizigers kunnen kaarten van landen of continenten downloaden en vervolgens is er geen verbinding meer nodig om te navigeren, behalve gps voor plaatsbepaling. Enkele automerken (Audi, BMW en Daimler) hebben de navigatie overgenomen.

De onderscheidende functies van HERE WeGo zijn er een aantal; ook geschikt voor mensen die niet met de auto reizen. De reis kan ook via het openbaar vervoer lopen of gebruikt worden tijdens het fietsen (een activiteit).

Toeristische informatie

Ook binnen deze app worden carsharing diensten aangeboden en wordt er gewezen op beschikbare parkeerplaatsen in de buurt van de bestemming. Recentelijk is er ook offline fietsnavigatie toegevoegd, kan er meer toeristische informatie van meer dan 20.000 uitjes (via partner en Berlijnse startup GetYourGuide) worden opgevraagd en is het mogelijk om de route te delen.

Reis+vervoer+bestemming

Om deze apps, gaan we de komende tijd niet heen kunnen omdat het een onmisbare waarde toevoegt voor de gast. Zijn de organisaties in travel & hospitality hier al op afgestemd? Nemen OTA’s en touroperators hier een faciliterende rol in? Kunnen zij dat? En hoe faciliteren we nu de communicatie tussen reiziger en verblijf. Er zijn tal van voorbeelden die laten zien dat na de boeking meestal direct contact noodzakelijk is tussen reiziger en hotel, maar daar wil geen enkele partij tussen zitten. En dus krijgen deze startups vrij spel om de klant over te nemen, wat meer dan terecht is. Want die service wordt nu eenmaal nog niet geboden door partijen waar de reis geboekt wordt.

Meer lezen gerelateerd aan dit onderwerp?

Leestip/editor picks: organisaties die reis+vervoer+bestemming goed in het vizier hebben:

  • Startup Welcome Pick-Ups
  • TaxiTender: boekingsplatform pre-booked taxi’s
  • HomeAway: een seamless travel experience in de dark time na het boeken

Gerelateerde Berichten

  • 40 Travel Startups om in de gaten te houden

    Het is druk in startupland. Al jaren, maar ook anno 2015 lijkt de stroom aan…

  • Gespot: Travel Trends 2014

    Voor het vierde jaar op rij geeft onze Belgische collega Travelmedia een trendrapport uit over…

  • De toekomst van slimmer vervoeren: Expert Talk met Ojo Meijers, TaxiTender

    Op dit moment reizen we als consument overal naartoe, meestal met gebruik van meerdere platforms en…

Categorie: Apps, Trends

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing Airbnb Booking.com TUI hotels Vakantiebeurs Google Expedia onderzoek travel Facebook instagram technologie mobiel Social Media reizen NHTV TripAdvisor KLM reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext