De laatste dagen van een succesvol en verfrissend jaar zijn ingegaan. Voor sommigen nog even hard door werken maar dat mag de pret niet drukken. We wensen je voor alvast een ontzettend gelukkig nieuwjaar toe met veel prachtige kansen om te reizen. Zakelijk gezien gunnen we je de inzichten die je nodig hebt om van 2017 weer een succes te maken. Uiteraard kun je daarvoor weer op TravelNext rekenen.

We kunnen mede door de trendvoorspellingen niet wachten om verder te gaan met 2017. Maar voordat dat zo ver is, de volle aandacht voor de top 10 van 2016. In een overzicht: de meest gelezen blogs van afgelopen jaar. Cheers!

1. Geld verdienen met influencers

De reisindustrie heeft een groot online platform met veel deelnemers zoals touroperators, destinatiemarketingbureau’s, travelbloggers enzovoort. Hoe kun je winst halen uit je online profilering? En hoe kan de industrie samenwerken met influencers om de online voordelen voor iedereen te optimaliseren? Een verhaal van icoon Shane Dallas.

Lees meer…

2. Reistrends: wat betekenen ze nou voor de reisprofessional

Er zijn veel overeenkomsten in iedere trendpresentatie, weinig verschillen maar wat betekenen deze gesignaleerde reistrends nu voor de reisprofessional? De gepresenteerde trends samengevat in vier thema’s die ons jaar troffen.

Lees het volledige verhaal

3. Airbnb: you can’t beat them, so join them

De populariteit van Airbnb en de hoeveelheid klachten lijkt niet met elkaar te rijmen. Of toch wel? Waarom is negatieve berichtgeving over Airbnb zo populair? Traditionele hoteliers kunnen hun energie beter gebruiken om na te denken hoe ze hun business model voor klanten interessant kunnen houden. Door de klant centraal te stellen en de ‘tradities’ in hun branche ter discussie te stellen. Dit zal een radicale verandering van hun business model en wereldbeeld betekenen.

Lees het volledige artikel

4. Instagram in de dierentuin als succes case: het verhaal van Burgers’ Zoo

Instagram is hot. Ook in de reiswereld. Want juist als mensen reizen delen ze veel foto’s & video’s. Desalniettemin loopt de reisbranche achter. Veel merken staan nog aan het begin. Dan is het wel zo interessant dat we van elkaar kunnen leren. Het Arnhemse dierenpark Burgers’ Zoo deelt sinds dit jaar ook het wel en wee van de dierenwereld op Instagram.

Lees meer over de succesvolle contentstrategie 

5. Drie redenen om klantenservice via Facebook Messenger in de gaten te houden

Facebook Messenger groeit in populariteit en dat is niet voor niets. Wereldwijd gebruiken ruim 800 miljoen mensen de chatdienst. Tijd om te kijken wat dit kan betekenen voor de Nederlandse reismarkt!

Lees het volledige artikel

6. Inzet Instagram in toerisme en hospitality chaotisch blijkt uit onderzoek

Uit onderzoek naar het gebruik van Instagram in toerisme en hospitality blijkt dat slechts 24% (!) van de bedrijven reageert op een vraag gesteld op hun eigen account. De inzet van Instagram en de usernames blijken vaak chaotisch en het engagement minimaal. Instagram lijkt bij bedrijven in toerisme en hospitality nog niet op de juiste manier in beeld te zijn, als dat al kan.
Ga naar de volledige onderzoeksresultaten

7. Een kijkje in het leven van Petra Kok: head of communications TUI

TravelNext geeft inzicht in verschillende functies binnen verschillende bedrijven. Deze keer nqmen we ‘een kijkje in het leven’ van Petra Kok, Head of Communications & Spokesperson bij TUI. In deze rubriek volgen we interessante functies en personen binnen de online travel- en hospitality branche om een inzicht te krijgen in hun werk en in hun visie op de reissector.

Lees het volledige verhaal 

8. Een 360 (inter)view van het eerste Nederlandse bloggershuis in Den Haag

Het eerste bloggershuis van Nederland stond in Den Haag, aan het strand. Inmiddels hebben heel wat influencers er een nachtje doorgebracht. We spraken met de organisatie en de eerste bloggers die dit initiatief mochten uitproberen. Hoe krijg je het voor elkaar dat er in zo’n bloggerhuis toch authentieke en positieve content gecreëerd wordt, zonder te pushen?

Klik hier voor het interview met experts

9. Alles wat je moet weten over het Internet of Things voor de travelindustrie

Nooit meer je koffer kwijt dankzij een digitaal bagagelabel, vliegtuigcabines ingedeeld op basis van je bestemming of een digitale reisgenoot geïntegreerd in je horloge, telefoon of headset, zoals Google Glass. Over een paar jaar is vrijwel alles verbonden met het Internet. Wat betekent deze ontwikkeling voor de reisbranche en welke nieuwe businesskansen biedt het?

Lees het hele blog

10. Strijd tussen hotels en OTA’s ontvlamt

Verschillende campagnes markeren het streven van hotelgroepen om meer reserveringen via de eigen kanalen te ontvangen. Minder commissiekosten, direct contact met gasten en een minder afhankelijkheid van de Online Travel Agents (OTA’s) zijn daarbij doelstellingen.

Naar het volledige artikel