De rotjes worden al veelvuldig afgeschoten, de geur van oliebollen komt nu echt de straten in en de champagne wordt veelvuldig ingeslagen. Het is bijna zover, we gaan het nieuwe jaar in. Hoogste tijd voor een overzicht van de best gelezen artikelen op TravelNext in 2012.

Top 10

Airbnb en Wimdu, zoek de verschillen

Door: Annelies Hulshof | Op: 8 juni 2012

De verschillen tussen Airbnb en Wimdu waren naar mijn idee ver te zoeken, ik heb ze naast elkaar gezet en aan jullie gevraagd wat nou echt de grote verschillen waren. Daar kwamen mooie comments op. Lees verder..

 

Arke’s fanbase groeit naar 130.000 Facebookfans door succesvolle campagne

Door: Dave Verzijl (TUI) | Op: 8 november 2012

Dave deelt met ons de learnings van een succesvolle campagne die de Facebookpagina van Arke heeft doen groeien van 10.000 naar 130.000 fans in enkele maanden. Lees verder..

 

Oad reizen zet Facebook hoog op haar agenda

Door: Femke Marcar (MassMovement) en Matthijs van Bloem (Oad) | Op: 4 juni 2012

Femke en Matthijs laten zien hoe Oad reizen Facebook beschouwt als extra kanaal om interactie te zoeken met de doelgroep. Lees verder..

 

TravelNext Engagement top 25: Welke reismerken zijn het meest interactief op Facebook

Door: Annelies Hulshof | Op: 6 november 2012

Steeds meer online marketeers zien in dat het succes op Facebook niet afgemeten kan worden aan enkel het aantal likes dat je hebt op je pagina. Om de ware interactie van reismerken op Facebook te meten hebben we via deze post de TravelNext Facebook Engagement top 25 gelanceerd. Lees verder..

 

Expedia en Booking.com verdacht van illegale prijsafspraken

Door: Redactie Twinkle | Op: 8 augustus 2012

De grote spelers in de markt liggen onder de loep. Redactie Twinkle praatte ons bij over de verdenking van illegale prijsafspraken van Expedia en Booking.com. Lees verder..

 

Troy Thompson: Hoe bereik je als merk de veranderende reiziger

Door: Annelies Hulshof | Op: 7 juni 2012

Troy Thompson heeft op eTravel zijn visie op de veranderende reiziger gegeven en gaf een inkijkje in hoe organisaties hiermee om zouden kunnen gaan en stelt de vraag centraal: “Moeten we wel alles doen?” Lees verder..

 

Facebook Offers van Arkefly gaan als een speer

Door: Annelies Hulshof | Op: 4 oktober 2012

Organisaties kunnen via Facebook Offers hun aanbieding aan hun fans presenteren die vervolgens de aanbieding kunnen ‘claimen’. TUI Nederland is hier druk mee bezig en heb een interview met Dave Verzijl van Tui om eens te kijken hoe dat gaat. Lees verder..

 

Schaars geklede stewardessen in nieuwe Ryanair kalender

Door: Annelies Hulshof | Op: 17 oktober 2012

Dat sex sells moge duidelijk zijn. De jaarlijks terugkerende kalender van de stewardessen van Ryanair hebben de top 10 gehaald. Lees verder..

 

Vliegen naar Olympische Spelen: Erger je rot aan Ryanair

Door: Klaas Kroezen (WUA) | Op: 1 augustus 2012

2012 was onder andere het jaar van de Olympische Spelen, mensen gingen massaal op zoek naar vluchten die kant op en WUA! deed onderzoek naar de websites voor vliegtickets. Klaas Kroezen deelde de interessante resultaten van dat onderzoek. Lees verder..

 

Meest besproken travelmerken op social media in 2012 [Infographic]

Door: Maartje Verbakel (Coosto) | Op: 29 november 2012

Eén op de honderd social media berichten gaat over travel. Dat is een van de resultaten uit het onderzoek van Maartje Verbakel naar de meest besproken merken uit de travelbranche. Lees verder..

 

Bedankt en tot 2013!

2012 was voor TravelNext een bijzonder en belangrijk jaar. Op 29 mei 2012 is TravelNext live gegaan en hebben we met de community een prachtige start gemaakt om de reis- en gastvrijheidsbranche te informeren over online marketing binnen hun branche. Ik ben erg trots op wat we samen hebben bereikt en wil iedereen enorm bedanken voor hun bijdrage en enthousiasme. Want zonder jullie: geen TravelNext!

Ik proost vanavond op een geweldig, spetterend en reislustig 2013, met veel mooie nieuwe successen, samenwerkingen en geweldige mijlpalen voor TravelNext! Fijne jaarwisseling allemaal!