• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Persreizen gratis link of paid links?

19 maart 2013 door Patrick Mulder

De inzet van travelbloggers is een sterke keuze om je merk goed neer te zetten, Alexander had hierover vorige week al een interessante blogposting geschreven. Vanuit PR oogpunt krijg je op een eenvoudige manier snel en veel zichtbaarheid door het inzetten van travelbloggers. De mogelijkheden voor online marketing zijn ook perfect. Door de deeplink die de blogger legt stijgt de ranking van je website. Maar is dit een betaalde link of juist niet?

Betalen voor links

Volgens de Google Webmaster Guidelines is het niet toegestaan om te betalen voor een link om daarmee je ranking te beïnvloeden. Daarom moet je altijd een rel=”nofollow” meegeven aan paid links. De vraag is nu, is een link van een blogger naar jouw site een paid link of gewoon een organische link? In feite heb je de blogger betaald voor de persreis, anders zou het artikel nooit tot stand zijn gekomen. Ook in mijn SEO presentatie op de Digital Campus bij de ANWB vorige week gaf ik hier aandacht aan.

Ook in de USA gaan er geluiden op

Vanmorgen las ik op Tnooz.com een artikel over de Amerikaanse FTC. Deze instelling wil regels voor het plaatsen van promotie op social media door travelbloggers. Ze Federal Trade Commission zou klachten hebben ontvangen van consumenten die door deze tweets geen onderscheid kunnen maken

Most recently, new issues have arisen concerning space-constrained screens and social media platforms.

In de comments ontstaan interessante discussies over het belang om deze updates wel of niet als commercieel aan te merken.

Conclusie

Wat vinden jullie? Moet een item van een travelblogger gemarkeerd worden als een commercieel artikel? Of is het een bijdrage net als vele anderen die helpt om consumenten te overtuigen ergens naar op reis te gaan?

PS:
In de FT (Financial Times) weekend editie las ik onderstaande voetnoot bij verslagen over destinations.

Vermelding FT weekend
Vermelding FT weekend

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • De Donald Duck en destinatiemarketing

    Een combi die je niet zo snel zou bedenken. Maar dit jaar bestaat het meest…

  • Persaandacht voor 'bijzonder overnachten' gratis af te halen bij Airbnb

    Naast dat dus bewuste samenwerkingen worden opgestart met Airbnb, zoals bijvoorbeeld KLM dat in 2014…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding Tags: google webmaster guidelines, persreizen, seo, travelbloggen

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De do's en don'ts van linkbuilding - TravelNext schreef:
    15 april 2013 om 07:30

    […] een guestpost te schrijven. Het zakcentje is daarnaast natuurlijk mooi meegenomen. Patrick Mulder schreef op TravelNext al eerder over het wel of niet gratis zijn van links van […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media TripAdvisor Google Vakantiebeurs mobiel Facebook TUI destinatiemarketing instagram Expedia onderzoek KLM NHTV technologie reizen reviews hotels travel Airbnb Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring