• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Reclamereview: Harry van Sunweb

21 december 2012 door Gastblogger

Wekelijks verschijnt op Marktingfacts de Reclamereview van David Brinks. En deze week heeft hij een campagne onder de loep genomen van Sunweb. De nieuwe campagne van Sunweb introduceert het stel Herman en Marina. Zij gaan op vakantie naar Ibiza en worden daar bijgestaan met raad en daad door ‘Harry van de Sunweb’, zoals Herman het zo mooi zegt. De commercial roept gemengde reacties op, wat waarschijnlijk ook precies de bedoeling is.

Credits

Klant: Nicolette Burger, Jonas de Groot
Bureau:  N=5
Regisseur: Wim van der Aar
Account:  Maurice Gillisen
Judith Lavalette
Creatie:  Romke Oortwijn, Bart Kooij
RTV:  Linda Kiphardt
Strategie:  Marc Oosterhout

De doelstelling

Meer reizen verkopen door te communiceren dat Sunweb meer biedt dan je verwacht voor een scherpe prijs.

De campagne zorgt ervoor dat:

  • de doelgroep weet dat Sunweb een touroperator is die garant staat voor persoonlijke aandacht met behoud van een scherpe prijs (kennis);
  • Sunweb staat voor kwaliteit, persoonlijke aandacht en vertrouwen (houding);
  • Sunweb vaker voorkomt voor in de evoked set (gedragsintentie).

Kernboodschap

Sunweb is een en-en-touroperator: en persoonlijke aandacht en een scherpe prijs. Oftewel ‘zoveel goede zorgen, dat je verwacht je niet voor zo’n prijs’. Vooral de dimensie persoonlijke aandacht moet worden geladen. Want juist dat is relatief nieuw (de lage prijs is bekend).

De uitwerking

Dit is de eerste commercial in de nieuwe campagne van Sunweb met typetjes Herman en Marina. In de campagne staat centraal dat Sunweb heel veel goede zorgen biedt, meer zelfs dan je verwacht voor zo’n prijs.

Het oordeel

Ik vind hem goed. Vooral omdat hij zo polariserend is: je kunt er wel om lachen of je vindt het echt he-le-maal niks. Op Twitter en Facebook zijn de reacties ook heel erg ‘love or hate’. Blijkbaar vinden hogeropgeleiden dat lageropgeleiden zich erdoor beledigd zouden moeten voelen, terwijl lageropgeleiden hem gewoon heel grappig vinden. Opmerkingen als ‘Loden Leeuw’ en ‘ergerlijk’ wedijveren met ‘LOL’ en ‘Komt Harry ook naar Kos?’. Dat vind ik er dus gaaf aan: Sunweb heeft het lef om voor een campagne te kiezen die niet zo veilig is, maar die wel opvalt. Er zijn gewoon mensen die deze commercials vreselijk vinden en dat weet Sunweb. Toch doen ze het en daarmee maken ze een statement. Terwijl ze ondertussen hun USP (extra veel goede zorgen voor een scherpe prijs) communiceren en aan branding doen. Want iedereen weet dat deze (al dan niet irritante) commercial van Sunweb is.

Overigens doet het nieuwe logo me denken aan Conimex… En jou?

Dit gastblog is geschreven door David Brinks, eigenaar van Hardcopy. David is Freelance (SEO-)copywriter en contentspecialist bij Siteclinics.nl enCopytips.nl. Getrouwd met Annemiek en vader van Jasper en Simon. Dit artikel is ook geplaatst op Marketingfacts.

Gerelateerde Berichten

  • Sunweb vacature: Subweb zoekt een online marketeer

    In de rol van online marketeer ben je verantwoordelijk voor alle online kanalen die worden…

  • VakantieVeilingen.nl wint van Landal en Sunweb

    Ik was gisteravond aanwezig bij de uitreiking van de Thuiswinkel Awards in Grand Hotel Huis…

  • Het WK voetbal in de online reiswereld

    Na het faillissement van OAD is Sunweb de partner van de KNVB geworden. Het WK…

Categorie: Online advertising Tags: harry, reclamereview, Sunweb

Over Gastblogger

Lees Interacties

Reacties

  1. Annie karst zegt

    7 januari 2013 om 20:28

    Kunt u mij vertellen waar ik die mooie gele zonerjurk kan kopen die de mevrouw in de tv reclame van sunweb draagt?
    Alvast bedankt en de beste wensen

Trackbacks

  1. HUSK is het allereerste wintersportmerk te vinden op Spotify - TravelNext schreef:
    11 november 2014 om 08:30

    […] of urge’ om op alle populaire kanalen vertegenwoordigd te zijn. Video (YouTube) met Harry wordt vooral gebruikt voor de campagnes met Sunweb, maar voor hetzelfde merk was er een social media […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor Expedia Vakantiebeurs TUI KLM technologie onderzoek travel Booking.com reviews mobiel destinatiemarketing Airbnb reizen hotels Facebook instagram Google Social Media NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring