• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Reisbranche kiest vaker voor klantcontact via chat.

5 september 2010 door Martin van Kranenburg

Bij steeds meer reisorganisaties is een chatapplicatie op de website geïnstalleerd om het contact met de klant te onderhouden. Althans, dat constateren softwareleveranciers Livedesk en Livecom. ‘Na een uitleg van vijf minuten konden onze servicemedewerkers al van start met de chatapplicatie’, aldus een enthousiaste Rebecca Brock van Stip Reizen.

De zojuist genoemde reisorganisatie ging ruim een jaar geleden in zee met Livecom voor de invoering van chat op de website. De functionaliteit leidde tot een kennismaking met een nieuwe doelgroep. ‘Mensen die met ons chatten vinden contact via de telefoon of e-mail te hoogdrempelig. Dankzij chat kunnen wij ze te woord staan en dat verheugt ons natuurlijk’, stelt Brock, marketingmanager van Stip Reizen BV.

Vooraf was Brock nog ietwat terughoudend over deze vorm van klantcontact. ‘Op internet dreigt persoonlijk contact weg te vallen. Voor een stedentrip is dat niet zo erg, maar voor complexere reizen vraagt de klant meer aandacht. Een cruise van circa € 1.500 vereist een hoger serviceniveau.’ Na de proefperiode is die mening 180 graden gedraaid. ‘De applicatie is zo gebruiksvriendelijk en zo makkelijk te implementeren. Na een uitleg van vijf minuten konden onze servicemedewerkers al van start’, besluit Brock.

Chat verhoogt vertrouwen
De verschillende klanten van Livedesk zijn eveneens te spreken over ‘chat als aanvullende service’. Philippe Knijff, directeur van World Ticket Center, hierover: ‘De directe persoonlijke ondersteuning via live chat geeft bezoekers nog meer vertrouwen in het afronden van het boekingsproces. Onze medewerkers vinden het systeem bovendien erg vriendelijk.’

Richard Collin, sales- en marketingmanager van onder meer Fly Brazil, onderstreept die visie. ‘Na twee maanden kan ik al zeggen: ja, het werkt. Alleen al het feit dat er een chatbutton op de site staat wekt vertrouwen. Telefoneren voor meer informatie doen bezoekers niet zo gauw; even chatten en ze weten meteen waar ze aan toe zijn. Het aantal afhakers daalt dankzij chat’, stelt Collin. Andere reisorganisaties die van de chatapplicatie van Livedesk gebruikmaken, zijn onder andere Disma Reizen, Pelikaan Reizen en Beytours.

Gespot op Telecommerce.

Gerelateerde Berichten

  • D-reizen start vakantieadvies via sociale media

    D-reizen start een pilot met het geven van vakantieadvies via sociale media. De reisorganisatie biedt…

  • Social media en de reisbranche

    Het gebruik van social media als promotiemiddel geeft mensen meer vertrouwen en het heeft als…

  • TravelNieuws: KLM gaat stapje verder in AI met customer service via social

    KLM neemt de volgende stap in social service, waarbij getest wordt met Artificial Intelligence om consumentenvragen…

Categorie: Customer service, E-commerce, Social media Tags: Fly Brazil, Livecom, Philippe Knijff, Rebecca Brock, Richard Collin, Stip Reizen, World Ticket Center

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com TripAdvisor travel reizen Facebook NHTV onderzoek KLM Vakantiebeurs TUI reviews mobiel technologie Airbnb destinatiemarketing Social Media Google instagram hotels Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext