• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Reizigers vinden ervaringen waardevoller dan bezittingen

2 januari 2019 door Dylan Cinjee

Hoewel een onbeperkt budget waarschijnlijk bij iedereen hoog op zijn verlanglijstje staat, wijkt de droom soms ver af van de werkelijkheid. Booking.com biedt nieuwe inzichten in de ervaringen van ruim 21.500 reizigers in 29 landen en laat zien dat 61% van de reizigers verstandig met geld omgaat door vooraf een budget te maken, maar bijna de helft (48%) houdt zich hier niet aan en geeft meer uit dan ze van plan waren. Het onderzoek laat ook zien hoe reizigers het komende jaar hun reisbudget uit willen geven.

Bijna de helft van de reizigers wereldwijd (47%) is van plan in 2019 meer te besteden aan ervaringen, entertainment en attracties dan in 2018. Drie op de vijf reizigers wereldwijd (60%) vinden ervaringen waardevoller dan bezittingen. In tegenstelling tot wat je zou verwachten, is deze trend niet alleen zichtbaar bij millennials (64%). Er zijn namelijk maar kleine verschillen tussen leeftijdsgroepen: 61% voor 35- tot 44-jarigen, 55% bij 45-plussers. In 2019 worden ervaringen de nieuwe norm.

Hoe gaan we in de toekomst bewust met ons reisbudget om, met al deze additionele ervaringen? Het onderzoek van Booking.com wijst uit dat reizigers best wat willen opofferen. Meer dan de helft van de reizigers wereldwijd (54%) zegt in 2019 zo voordelig mogelijk te gaan reizen, zodat ze meer overhouden voor experiences dan in 2018. Zo vindt bijvoorbeeld een meerderheid (59%) dat de typische highlights voor toeristen overgeslagen kunnen worden als deze te duur zijn.

Dit hangt ook samen met een andere trend die in 2019 van invloed is op de reisbudgetten: instanties voor toerisme gaan steeds meer proberen reizigers te verleiden om in het laagseizoen op reis te gaan en om ook de minder toeristische gebieden te bezoeken. Uit het onderzoek van Booking.com blijkt dat de meeste reizigers hier positief tegenover staan: 51% zegt een verblijf buiten het centrum te overwegen, 68% staat positief tegenover reizen in het laagseizoen, en 46% wil hun reisplannen met instanties voor toerisme delen om gepersonaliseerde aanbevelingen te ontvangen. In 2019 zullen steeds meer reizigers zich buiten de gebaande paden begeven.

Gerelateerde Berichten

  • Raken online reizigers gefrustreerd?

    Op de site van het vakblad Twinkle staat een verslag van een recent rapport US…

  • TripBarometer: Trends van reizigers en motieven om op reis te gaan [infographic]

    De TripBarometer van TripAdvisor is weer gepubliceerd. En wat blijkt? Mannen besteden minder tijd aan…

  • Wereldwijzer lanceert iPhone App voor reizigers

    De reissite Wereldwijzer Reisforums heeft een eigen iPhone App gelanceerd. Reizigers kunnen nu eenvoudig via…

Categorie: TravelNieuws, Trends Tags: bewust, Booking.com, budget, ervaring, reizen, reizigers

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Lees Interacties

Reacties

  1. Julia zegt

    21 januari 2019 om 15:20

    Een mooie reis is ook iets dat je bij blijft. Een horloge oid ben je wel klaar mee met een aantal maanden en die herinnering haal je ook bijna nooit meer op. Reis mensen 🙂 REIS!!!

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen travel TripAdvisor onderzoek Social Media hotels Expedia reviews Booking.com mobiel Vakantiebeurs KLM Facebook NHTV Airbnb Google instagram destinatiemarketing technologie TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring