• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Resultaten uit de eerste Travel Tech Hackathon

7 juli 2014 door Peter Boermans

Maandag 30 juni organiseerde Olery de eerste Travel Tech Hackathon in Casa 400 in Amsterdam in samenwerking met het OpeNER project voor Natural Language Processing. Op de Hackathon waren 40 ontwikkelaars, designers, ondernemers, researchers en taalkundigen aanwezig. We delen op TravelNext de meest interessante tech hacks.

Als iemand aan het begin van de dag zou hebben gezegd: Het is mogelijk om Japans binnen een dag er in te hacken” zou je het niet geloven. Maar ja, uiteindelijk is het gewoon gelukt.

Vincent Ulmer, Infinese & Team JapaNER (winnaar 1e prijs)

Team JapaNER – Japanese Sentiment Analysis

Japans is de 4e meest voorkomende taal online en team JapaNER maakte van de gelegenheid gebruik om Japans toe te voegen aan OpeNER. Ze startten zonder verwachtingen de hack waarbij ze keken hoe ver ze in een dag zouden komen met hun analyse. Ze waren aangenaam verrast met de resultaten. Aan het einde van de dag hebben ze Japanse beoordelingen geanalyseerd en positief en negatief sentiment kunnen detecteren!

Team Woof – Dog Satisfaction Index

Stel, je hebt een hond en je wilt niet op vakantie gaan zonder je hond! Welke hotels zijn dan het meest geschikt voor jou en je hond? Door gebruik te maken van de Olery Review API en de OpeNER technologie om sentiment van reviews die over honden gaan te analyseren, heeft dit team een Dog Satisfaction Index (DSI) ontwikkeld. De DSI houdt rekening met de teksten in beoordelingen maar ook met informatie uit andere bronnen over de omgeving en AVH Extended Categories bijvoorbeeld de afstand tot het dichtstbijzijnde park. Dit model kan worden toegepast op meerdere specifieke reisbehoeften zoals familievakantie of fietsreizen!

hackathon2

Team Globetrotter – Where Spanlians tend to go?

De hoofdvraag voor dit team was: Waar gingen Spanjaarden en Italianen naartoe op reis de afgelopen jaren? Door beoordelingen uit beide landen te analyseren ontdekte dit team dat in 2006 veel Spanjaarden verre reizen maakte naar onder andere de VS en Zuid-Amerika. In 2009 echter, naar alle waarschijnlijkheid door de economische crisis, vierden de reizigers uit deze landen met name in Spanje en Italië vakantie. Door de resultaten op een heatmap weer te geven, gaf dit team een interessante kijk op reizen!

Team Hotspots

Het doel voor dit team was om bestaande software voor hotels te verbeteren door “hotspots” te detecteren in online beoordelingen. Met door een dynamische aanpak om beoordelingen te analyseren was dit team in staat om de pijnpunten uit beoordelingen te halen en maximaal gebruik van OpeNER te maken.

Team World Cup

Met meer dan 300 miljoen tweets is de World Cup een van de meest besproken evenementen op Twitter. Dit inspireerde een van de teams om een “mood map” te maken voor alle tweets die over de World Cup gaan. Door het sentiment te analyseren, creëerden zij een interactieve kaart die de emotie per land tijdens een wedstrijd laat zien!

Team Rooftopping

Maarten en Gernot zijn een groot fan van dakterrassen. Eigenlijk willen ze het liefst alleen verblijven in een hotel met een dakterras. Team Rooftopping wilde een applicatie creëren die de beste dakterrassen van hotels in Amsterdam zou laten zien. Na wat onderzoek kwamen ze erachter dat er in Amsterdam maar 2 hotels met een dakterras zijn, wat de beslissing voor een hotel met een dakterras eenvoudig maakte maar wat meteen ook een einde aan de haalbaarheid van het idee maakte. Maarten en Gernot besloten om zich bij team Globetrotter te voegen en hen te helpen/

Team TweetNER – Named Entity Recognition in Tweets!

Dit team nam een dataset met tweets mee naar de hackathon om te analyseren met de OpeNER tools. Aan het einde van de dag was het mogelijk om entiteiten te detecteren in de tweets!

Credits afbeelding: JD Hancock (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Travel2011: Usability met Karl Gilis

    Karl Gilis van AGconsult hied niet als vorig jaar de de Belgische reiswereld weer een…

  • Reiswerk brengt IT-developers samen: Tech in travel van Nederlandse bodem

    Afgelopen dinsdag organiseerde Reiswerk in het Corendon Vitality Hotel, haar eerste tech in travel expert meeting…

  • 40 Travel Startups om in de gaten te houden

    Het is druk in startupland. Al jaren, maar ook anno 2015 lijkt de stroom aan…

Categorie: Usability & design Tags: travel tech hackaton

Over Peter Boermans

Peter is Chief Product Officer en co-founder van Olery. Olery’s producten transformeren online reviews, social media en feedback van gasten tot waardevolle en bruikbare input voor het optimaliseren van je hotel. In korte tijd zijn het onmisbare tools voor het managen van de guest experience geworden. Voor de oprichting van Olery was Peter Creative Director bij Concepts of Realisation, een online conceptueel bureau, waar hij verantwoordelijk was voor het concept en design van verschillende projecten bij klanten waaronder KPN. Daarvoor was hij visual designer in Milaan en Dubai. In zijn examenjaar op de middelbare school richtte hij een web design bureau op. Peter ging naar de Rotterdam School of Management en naar het Amsterdam Fashion Institute, met een specialisatie in concept & branding.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook TripAdvisor Airbnb reizen onderzoek destinatiemarketing TUI Booking.com instagram KLM reviews technologie Social Media hotels mobiel Expedia travel Google NHTV Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring