Sabine de Witte is reisblogger, maar die term is wellicht te beperkt voor wat zij doet. Tijdens TravelNext vertelt ze over haar werk, haar passies en hoe ze haar netwerk inzet voor klanten.

Het begin…

Sabine begon op internet met het bijhouden van een persoonlijke agenda. Die ging over haar leven en haar knusse huisje. Toen echter haar huis op orde was en er niet zo veel meer te schrijven viel, was het tijd voor een verandering.

Ze besloot te gaan schrijven over de ervaringen tijdens haar zakelijke reizen. Maar wel vanuit een  niche: reize en luxe (binnen de geografische grenzen van de Europese markt).

Een succesvolle blog

Inmiddels heeft Sabine een succesvolle blog (ruim 10.000 unieke bezoekers per maand) en wordt zij steeds beter gevonden door luxe merken die via haar, de juiste klanten weten te vinden.

Haar werk en prive zijn één. In haar keuze voor opdrachtgevers is ze dan ook selectief. Het moet passen bij haar persoonlijke levensstijl en persoonlijke voorkeur. Haar selectiecriteria zijn dan ook scherp. Als het voor de massa beschikbaar is, is het niet voor haar. Haar persoonlijke motto is dan ook ‘Upgrade your lifestyle’.

Gebruik bloggers als ambassadeur

Ze is ook een pleitbezorger voor het inzetten van bloggers. Hun online bijdrage zorgt voor vindbaarheid en permanente exposure. Bovendien biedt content van bloggers de mogelijkheid om doorgeplaatst te worden op andere media, is het up-to-date en gericht op specifieke niche-klanten. Ook beschouwt Sabine bloggers als ambassadeurs voor de lange termijn, die anders dan journalisten, zich niet beperken tot eenmalige rapportages.

Het bloggen over luxe en reizen is voor Sabine nog geen full-time bezigheid, maar dat is wel haar wens. Op dit moment combineert ze het met haar werk als copywriter en adviseur social media.

Haar ambities voor de toekomst zijn duidelijk: ze wil werken als full-time travel journalist, wil ambassadeur zijn van luxe brands, wil een boek schrijven, wil zich profileren als luxe reisspecialist (die maatwerk advies levert) en wil wonen in haar favoriete stad: Parijs.

De presentatie

[slideshare id=15423553&doc=presentatie-travelnext-sabinedewitte-121130030517-phpapp01]