• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Save the date: Het Vakantiepark van de Toekomst

30 mei 2017 door Laurens Taekema

Ondernemers en marketeers in de reisbranche opgelet: Op donderdag 8 juni vindt de Vakdag Het Vakantiepark van de Toekomst plaats in De Efteling, Kaatsheuvel.

De traditionele camping verdwijnt en transformeert naar een vakantiepark. Luxe, avontuur en beleving: de vakantieganger is bereid meer te betalen en wil steeds meer verrast worden. Dit biedt nieuwe uitdagingen en kansen. Recreatiebedrijven die zich echter niet snel aanpassen en innoveren worden razendsnel ingehaald door de concurrentie. Een ontwikkeling die zich in de gehele reisbranche en ook internationaal steeds meer laat zien. Verrassingsreizen, volgeboekte écht originele accommodaties (al dan niet via Airbnb) en op maat samengestelde themareizen: de doorsnee vakanties verliezen terrein.

Hoe verandert dit typisch Nederlandse expert-product de komende jaren? En welke learnings kunnen de Nederlandse travel marketeers hier uit halen? Op deze en meer vragen zullen we volgende week antwoord krijgen.

Wat wordt het Vakantiepark van de Toekomst?

De bungalowsector is volop in ontwikkeling: zowel in binnen- als buitenland is deze miljarden industrie nog altijd in opmars. Maar er dreigt een overaanbod en prijserosie ligt op de loer. Hans van Leeuwen, initiatiefnemer van de vakdag, licht toe: “Het gevecht om de consument is keihard. Enkel wie in staat is zijn aanbod dusdanig te vernieuwen, kan op voldoende klandizie rekenen en is daarmee wat minder gevoelig voor het kortingsinstrument. Het resultaat: de voortdurende opmars van het zogenaamde ‘glamping’, tot zelfs hotels aan toe die op de camping verrijzen. De consument is steeds vaker op zoek naar een verrassende manier van verblijf, storytelling en een bijzondere belevenis. Die beleving maakt het verschil; een standaard speeltoestel is verleden tijd.”

Bijzonder overnachten bij Landal Beach Villa’s Hoek van Holland (foto: Parkvakanties)

Van succesverhalen tot online marketing workshops

Tijdens de vakdag zullen inspirerende sprekers uit binnen- en buitenland ervaringen delen en vertellen hoe zij het Vakantiepark van de Toekomst inrichten. Zo geeft Libéma een kijkje in de keuken van de realisatie van haar nieuw te realiseren Safari Resort Beekse Bergen, vertelt Iwan Groothuis hoe een noodcamping kon uitgroeien tot een vakantiepark met maar liefst 8 exploitaties op Texel en gaat De Beerze Bulten-eigenaar Gerrit-Jan Hagedoorn in op de enorme verbouwing van Giga Konijnenhol tot heus Family Entertainment Center van het Vijf sterren camping & vakantiepark.

Naast de sprekers biedt de vakdag diverse (interactieve) workshops met praktijkvoorbeelden en antwoorden op vragen als: “Is er nog toekomst voor de vaste gast?”, “Hoe zet je de horeca in voor de ultieme gastbeleving én commercieel succes?” en “Hoe ziet het ideale vakantiepark er voor kinderen uit?”.

Ook interessant: rasmarketeer Martin van Kranenburg vertelt hoe je op basis van het toepassen van neuromarketing je conversie met minimale aanpassingen schrikbarend kan verhogen.

Verschillen vakantieparken en pretparken worden steeds kleiner

Waar bungalowparken zich moeten concentreren op het bieden van die unieke belevenis voor de vakantieganger, zijn het de pretparken die steeds meer inzetten op overnachtingsmogelijkheden.

Bouw van de nieuwe glijbanen bij vakantiepark Hof van Saksen
Bouw van de nieuwe glijbanen bij vakantiepark Hof van Saksen (foto: Parkvakanties)

Zo opent de Efteling dit jaar haar tweede bungalowpark “Loonsche Land”, met hotel en zelfs een groepsaccommodatie. En in het Belgische De Panne, bij Plopsaland, verrijst dit jaar een heuse camping naast het pretpark. Andersom opent vakantiepark het Hof van Saksen dit najaar haar vernieuwde zwembad met drie spectaculaire glijbanen, waaronder de grootste indoor waterglijbaan ter wereld.

Conclusie: de verschillen tussen vakantiepark en pretpark vervagen. Kamperen of louter overnachten in (verouderde) bungalows is verleden tijd. “Traditionele markten veranderen en nieuwe concepten dienen zich aan. Ook het aantal toetreders groeit en door verbreding zitten we met zijn allen in dezelfde vijver te vissen.” aldus Hans van Leeuwen.

Aanmelden

Benieuwd naar deze ontwikkelingen of één van de vele onderwerpen van deze dag? Er zijn al ruim 300 aanmeldingen, maar er zijn nog enkele kaarten beschikbaar. Aanmelden kan via de website van Het Vakantiepark van de Toekomst.

Gerelateerde Berichten

  • Het Vakantiepark van de Toekomst: Trends, ontwikkelingen én 5 learnings voor travel marketeers

    De Vakdag “Het Vakantiepark van de Toekomst” vond 8 juni plaats in De Efteling. Tijdens…

  • Gespot: Travel Trends 2014

    Voor het vierde jaar op rij geeft onze Belgische collega Travelmedia een trendrapport uit over…

  • Save the date: inspiratie en praktijk op het TravelNext Congres op 29 november 2012

    Weer een congres? Ja. Maar nu een waar je als TravelNext-lezer zéker wat aan hebt.…

Categorie: Customer service, E-commerce, Marketing, Technologie, Travel Events, TravelNieuws, Trends Tags: bungalowparken, evenement, nederland, Toekomst, trends, vakantie, vakantiepark, vakantieparken

Over Laurens Taekema

Laurens is de oprichter en eigenaar van Parkvakanties, dé expert in bungalow- en vakantieparken van Nederland. Op Parkvakanties staan ruim 500 vakantieparken en de website biedt inspiratie en informatie, waaronder reviews van vakantieparkgangers en eigen ‘parketeers’. Parkvakanties werd opgericht in 2008. Na enkele succesvolle jaren heeft de website tot 2016 bijna stil gelegen. Daarna is de site door Laurens en zijn team geherlanceerd.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Het Vakantiepark van de Toekomst: Trends, ontwikkelingen én 5 learnings voor travel marketeers | TravelNext schreef:
    16 juni 2017 om 09:00

    […] en organisator van de vakdag Hans van Leeuwen kondigde vooraf al aan: “Het gevecht om de consument is keihard. Enkel wie in staat is zijn aanbod […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google onderzoek Booking.com reviews destinatiemarketing mobiel TUI hotels reizen travel instagram KLM technologie Airbnb NHTV Social Media TripAdvisor Facebook Expedia Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext