• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Schiphol biedt Chinese reizigers unieke reis- en winkelervaring met WeChat services

21 mei 2019 door Dylan Cinjee

Schiphol gaat een samenwerking aan met WeChat en biedt hiermee Chinese reizigers een unieke reis-en winkelervaring met de services die via de applicatie beschikbaar zijn. De luchthaven speelt daarmee in op de vraag van deze groeiende groep reizigers.

Naast WeChat Pay als betaalmiddel via de telefoon, bieden Schiphol en WeChat een geïntegreerd aanbod van diensten zoals diverse klantgerichte reisinformatie en de mogelijkheid tot het vooraf reserveren van producten.

Mini Program

Chinese reizigers kunnen via de WeChat app een pakket aan services en diensten gebruiken specifiek gericht op Schiphol. Passagiers kunnen bijvoorbeeld door gebruik van het Mini Program door het aanbod van nagenoeg alle winkels op Schiphol browsen om vervolgens een bestelling te plaatsen. De producten worden door de winkels vervolgens klaargelegd en kunnen door de reiziger voor vertrek worden opgehaald. Afrekenen verloopt via WeChat Pay. Daarnaast kunnen reizigers specifieke informatie over hun reis vinden, zoals vluchtinformatie, en kunnen zij terecht bij een klantenservice die 24/7 bereikbaar is.Ieder jaar stijgt het aantal Chinese passagiers op Schiphol. In 2018 telde Schiphol meer dan 500.000 vertrekkende Chinese passagiers.

Reiservaring

“We houden digitale trends en innovaties nauw in de gaten om de reiservaring en beleving van reizigers op Schiphol te blijven optimaliseren. We zijn enorm trots dat we als eerste luchthaven in Europa onze Chinese reizigers alle gemakken van WeChat kunnen bieden. Door deze samenwerking spelen wij in op de behoefte van de Chinese passagier, een afgestemde reis- en winkelervaring waarbij gemak voorop staat”, Tanja Dik (directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol).

Gerelateerde Berichten

  • Schiphol stelt klant centraal met Chinese app (iPhone)

    Luchthaven Schiphol is zich goed bewust van haar klanten. Gisteren stuurde de luchthaven een persbericht…

  • TravelNieuws: Google trips en de implicaties voor reizen en reizigers

    Google lanceerde officieel Google Trips. Na enige geruchten over de nieuwe app in dit blog…

  • De impact van de Chinese reizigers op de hotellerie, en hoe jij hier geld mee kunt verdienen.

    We weten het allang, de Chinese reizigers vormen voor Nederland de belangrijkste doelgroep voor het…

Categorie: Apps, Mobiel, Technologie, TravelNieuws, Trends

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM Expedia reviews Vakantiebeurs reizen onderzoek Google hotels mobiel Social Media Facebook NHTV Airbnb TripAdvisor TUI destinatiemarketing Booking.com technologie travel instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 TravelNext