Hoe worden binnen de gastvrijheid-sector nieuwe media ingezet? Zitten we hiermee op het juiste spoor? Of vermoeien we de consument met tools en apps die kant noch wal raken? Hoe kan de gastvrijheidindustrie nieuwe media inzetten om de (inter)nationale toerist te bereiken?

Tijdens de Masterclass krijgt u te zien hoe de consument nieuwe media gebruikt en hoe de gastvrijheidsector deze inzet. Daarnaast licht Marco Derksen, oprichter en drijvende kracht van Marketingfacts -een van de meest populaire marketing weblogs van Nederland- het continue veranderende medialandschap toe. Daarbij gaat hij specifiek in op hoe de gastvrijheidbranche nieuwe media kan inzetten om de (inter)nationale reiziger te bereiken. Tevens geven wij een korte toelichting op het innovatielab.

Datum:
dinsdag 11 januari 2011

Locatie:
Jaarbeurs Utrecht, Dutch Tourism Expo (voorheen VakantieVakbeurs)

Programma:

11.00 – 11.15 Ontvangst koffie/thee
11.15 – 12.25 Intro NBTC, HSMAI Nederland, NHTV

Presentatie – José Nieuwhof, manager Onderzoek NBTC: Inventarisatie van vraag en aanbod in het gebruik van nieuwe media. Hoe gebruikt het toeristisch bedrijfsleven nieuwe media? Hoe doet de consument dat? En wat zijn daarin de hiaten? Key-note speaker Marco Derksen, Marketingfacts: Waar heeft de toeristische sector behoefte aan?

Het Innovatielab is een gezamenlijk initiatief van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), HSMAI Nederland en de NHTV. Met dit initiatief dragen wij bij aan een vergroting van de kennis over nieuwe media in de sector en brengen we de sector en de consument dichter bij elkaar. Inschrijven kan hier.