• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Social Media en Affiliate Marketing

27 mei 2010 door Sabine de Witte

Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten

Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde mee te geven over de mogelijkheden van social media voor affiliate marketing. Hij begint met de uitleg van social media volgens Wikipedia en zijn interpretatie ervan: het delen van kennis, verhalen en ervaringen. Het delen kan via foto’s, film, tekst (blogs) en status updates. Om te laten zien dat social media al succesvol is geweest, volgt een al bekend filmpje van Socialnomics.

Facebook als successtory

Hoewel de sessie ‘social media’ heette, beperkt Willemsen zich tot Facebook. Daar heeft hij zelf ervaring en succes mee. Dat stelde de bomvolle zaal enigszins teleur, want de kracht van social media is dat je het eenvoudig in meerdere kanalen kan integreren. Als Affiliate is Facebook een ideaal middel om meer verkeer naar je website te sturen. Twee bedrijven die succesvol Facebook inzetten zijn onder andere Victoria’s Secret (sex sells) en Actiecode (vooral viral marketing om acties extra te promoten).

Facebookpagina: en nu?!

Je hebt een Facebookpagina aangemaakt. En nu? Facebook biedt de volgende mogelijkheden: gratis groepen, gratis website integratie en betaalde advertenties.
Met de groepen kun je je doelgroep eenvoudig aan je website verbinden. Deze groepen werken als een Fanpagina waar je fan van kunt worden. Leden kunnen reageren op de pagina en er kunnen foto’s, teksten, filmpjes en links geplaatst worden. Hoe actiever je een groep maakt, door veel nieuwe berichten, hoe interessanter om lid van te worden. Bovendien krijgen deze pagina’s extra waarde van Google, wat de vindbaarheid van de website weer vergroot.

De website integratie is sinds 21 april beschikbaar en bestaat uit een ‘Like’ button. Deze button integreer je in de website en bezoekers kunnen door op de button te klikken aangeven dat ze je site leuk vinden. Dit wordt vervolgens weergegeven op je Facebook pagina, zodat je hele Facebook netwerk dit terug ziet. Naast deze gratis mogelijkheden kun je betaald adverteren op Facebook. Zo kun je heel gericht je doelgroep bereiken, ook buiten je eigen netwerk en groepen om. Als je besluit Facebook in te zetten, maak dan niet zomaar een pagina aan en schenk er vervolgens geen aandacht meer aan, maar doe wat met het sociale aspect. Communiceer met je leden, bindt ze aan je groep en website en vergroot mede daardoor je merkbekendheid!

Het motto van Alexander bij het inzetten van social media: Be Creative. Om vervolgens te roepen dat je gewoon de Amerikanen na moet doen. Maar die lopen alweer een stapje voor. Zeker binnen de reisbranche is het nu rennen geblazen!

Gerelateerde Berichten

  • SES Affiliate panel learnings uit 3 invalshoeken

    Affiliate panel Het Affiliate panel bestaande uit Joris Toonders (Yonego), Ruud Kok (Internet Advantage) en…

  • Facebook marketing in de reisbranche

    Nu het bereik van Facebook in Nederland bijna net zo groot is als dat van…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

Categorie: Affiliate marketing, Marketing, Social media Tags: affiliate, Facebook, Social Media, Trends & Ontwikkelingen

Over Sabine de Witte

Sabine de Witte is freelance copywriter en tekstschrijver gespecialiseerd in webteksten en SEO. Daarnaast doet ze ook vertalingen, Google Adwords en online marketing en social media advies. Bloggen voor TravelNext is een leuke vertaalslag van ontwikkelingen delen met de nooit stilstaande reisbranche en het schrijfvak. Ook is Sabine curator van het citizenM magazine en travel + lifestyle reporter op sabinedewitte.nl. Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. Hugo Boos zegt

    16 januari 2018 om 18:55

    Dear travelNext

    My name is Hugo
    I own an Facebook page, with at least 100.000 visitors a week.
    Wat can u do to be an affiliate?!

    Regards Hugo Boos

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs instagram technologie Booking.com Google Airbnb travel mobiel destinatiemarketing NHTV reviews Expedia Social Media Facebook hotels reizen KLM onderzoek TUI TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring