SoMeT – het symposium over het gebruik van social media in de toeristische sector – is de conferentie voor toerisme professionals op zoek naar nieuwe ideeën, netwerk mogelijkheden en het ontdekken van kansen in social media voor destinatiemarketing. Na vele succesvolle evenementen in de VS en een eerste conferentie in Australia afgelopen juli, komt SoMeT naar Europa op woensdag 9 april en donderdag 10 april 2014.

Locatie en sprekers worden door de online community gekozen

SoMeT is sociaal van aard; alles van de onderwerpen, tot de sprekers en de locatie van de conferentie wordt bepaald met input van de online community. Europese bestemmingen die geïnteresseerd zijn in het hosten van #SoMeT14EU kunnen zich aanmelden middels een bieding (RFP), beschikbaar vanaf 13 september op Facebook. De bestemmingen die voldoen aan de criteria doen mee aan een Facebook wedstrijd waarbij het gaat om het werven van de meeste stemmen. De destinatie met de meeste stemmen wordt uitgeroepen tot de thuisbasis van #SoMeT14EU.

Waarom ernaartoe?

# SoMeT14EU is een initiatief van Think! Social Media. Rodney Payne, co-founder & CEO at Think! Social Media: “The SoMeT conference is designed to bring the digital destination marketing community – including destination marketing organizations, hotels resorts, attractions and businesses – together. Tourism professionals from across Europe will unite to learn, collaborate and network with their peers. Attendees will leave inspired and armed with information that will help them drive our industry forward.”

Feiten over SoMeT Europa 2014:

  • De conferentie vindt plaats op woensdag 9 april en donderdag 10 april 2014.
  • RFP sluitingsdatum is op vrijdag 1 november 2013 om 17:00 (Midden-Europese Tijd).
  • Stemmen (dit loopt in paren, toernooi stijl) loopt van 11 november tot 1 december 2013.
  • De gast stad van #SoMeT14EU wordt bekend gemaakt in de eerste week van december.
  • Naar verwachting zijn er 200 digitale destinatie marketing professionals aanwezig.
  • Het evenement bestaat uit grote groepspresentaties, kleinere interactieve groepssessies, gedeelde maaltijden en sociale evenementen.
  • De SoMeT conferenties in de VS en Australië verdienden het equivalent van tienduizenden euro’s in vergelijkbare advertentiewaarde van de traditionele media.
  • Vorig jaar werden meer dan 76.000 stemmen geregistreerd tijdens twee weken stemmen in de VS.
  • #SoMeT13AU was top trending op Twitter in Australië tijdens beide dagen van de conferentie.
  • Tijdens #SoMeT13US, werden bijna 7.000 tweets geplaatst door 760 personen, die een buzz creëerden die bijna 1 miljoen mensen bereikte met ruim 10 miljoen impressies.

Ben jij:

  1. Een destinatie in Europa die graag een poging wil doen om #SoMeT14EU te hosten, bekijk dan de RFP op Facebook.
  2. Een destinatie marketing professional die #SoMeT14EU wil bijwonen, blijf dan op de hoogte van de registratie mogelijkheden en volg nieuws over het congres dan op Twitter en Facebook.