TravelNext volgt Startups met deze keer ‘het begin van PaperFlies’. In deze rubriek volgen we in een drieluik de ontwikkelingen van verschillende startups binnen de travel- en hospitality branche die online gedrageven zijn. Kijk hier om meer te lezen over deze rubriek of meld je aan als startup door te mailen naar annelies@travelnext.nl.
Elke dag een nieuwe vliegticket deal voor de consument. 24 uur lang staat er één scherpe deal live voor een retourvlucht. PaperFlies gaat morgen live en ik had het genoegen met Bob Stolk en Jens Steenhuis, de ambitieuze oprichters van deze nieuwe startup, te kletsen over hun nieuwe onderneming!
Waar komt het idee van PaperFlies vandaan?
Het idee is ontstaan tijdens onze studie. We studeerden beiden aan de Hoge Hotelschool in Den Haag waar we ook huisgenoten waren. We kwamen eigenlijk vrij snel op dit idee in een gesprek over reizen. We vonden het vreemd dat dit idee nog niet bestond, nadat we het hele internet afgespeurd hadden maar konden niets vinden waren we ervan overtuigd dat we dit idee moesten gaan uitvoeren.
Hoe werkt PaperFlies dan precies?
PaperFlies is een website die dagelijks één vliegticket deal aanbied. Deze deal zal voor 24 uur lang gefocused zijn op één bestemming die boekbaar is voor één voordelige prijs. Het gaat altijd om een retourvlucht en je kunt kiezen uit een aantal data. PaperFlies heeft een samenwerkingsverband met 15 vliegtuigmaatschappijen. Hiermee bieden we bestemmingen aan over de hele wereld. Elke deal zal worden aangeboden door één van deze maatschappijen. De homepage staat volledig in het teken van de deal, de achtergrond van de website zal dagelijks mee veranderen met de bestemming en dient als inspiratie voor de reiziger.
Waarom is er behoefte aan PaperFlies?
We willen reizen buiten Europa toegankelijker maken, we vinden dat mensen de wereld laagdrempelig moeten kunnen ontdekken. Als PaperFlies in Nederland een succes is dan willen we zo snel mogelijk uitbreiden naar andere vliegvelden.
Waarom wordt het zo’n gigantisch succes?
Het succes zal uiteindelijk bepaald worden door onze deals, er kan bij PaperFlies straks echt goedkoper een ticket naar verre bestemmingen worden geboekt. De vernieuwende en jonge uitstraling van de website zal ongetwijfeld ook meehelpen met het succes. Daarnaast bieden we de gebruiker ook de mogelijkheid om aan te geven welke regio’s op de wereld ze graag naartoe willen vliegen. Wij zullen dan alleen een mail sturen wanneer we een deal hebben naar die specifieke regio(‘s).
Hoe zien jullie de toekomst voor PaperFlies?
Over een jaar zal Paperflies gevestigd zijn in tenminste 4 landen binnen Europa. Over 5 jaar hebben we ook Amerika weten te bereiken. We hopen dan aanbiedingen te kunnen doen vanaf de grotere vliegvelden in Amerika.
Paperflies gaat morgen live! Ik ga direct even checken, succes met de livegang heren!
Echt een superleuk idee.
Echter geen concreet aanbod.
De Icelandairdeal die er nu op staat is de gewone prijs van het ticket (ook al staat er dat er een korting van 33% van toepassing is).
Verder zijn er geen ’toekomstige deals’ beschikbaar.
Heeft zeker potentie en kan zeker wat worden. Maar dan moeten het échte deals zijn. En niet wannabe deals.
Daarnaast zal je maar een beperkt aantal airlines kunnen vinden die hier aan mee gaan doen.
Bij airlines kijken ze gewoon of op jaarbasis de route genoeg oplevert. Zo ja, dan doet de airline verder niets. Zo nee, dan zullen ze misschien iets gaan doen, of sluiten ze de route.
Onder hun eigen prijs gaan zitten zullen ze nooit doen. Airlines ‘zien daar de toegevoegde waarde niet van’. Echt lekker marketing 1.0 natuurlijk.
Ik vind concepter als travelmaas.com en http://www.ticketspy.nl een stuk leuker en vruchtbaarder, heb het idee dat daar ook minder kapitaal achter zit
Sinds de start van de website houden onze communityleden iedere dag de aanbiedingen bij en vergelijken deze met vluchten die je zelf kunt boeken.
Die berichten geven je direct weer hoeveel voordeel er al dan niet gegeven wordt:
http://www.aroundtheglobe.nl/nieuws/goedkope-ticketdeals-met-paperflies-si18030.html