De online wereld is de afgelopen vijf jaar drastisch veranderd. Communicatie, nieuwsverspreiding, nieuwsvoorziening en innovatie is real time en transparant geworden*. Vernieuwingen komen niet enkel meer van grote (internationale) bedrijven maar veel meer nog van kleine, nichegerichte startups. Wie zijn die mensen, wat drijft hen en welk businessmodel zit erachter? Om daar antwoorden op te geven starten we vanaf deze week een nieuwe rubriek op TravelNext: Startups. In deze rubriek volgen we in een drieluik de ontwikkeling van verschillende startups binnen de travel- en hospitality branche die online gedreven zijn.

1e posting

In de 1e post gaan we in op de start:

  • Hoe het idee ontstaan is en de visie
  • Wat (nu) de succesfactoren zijn
  • Hoe het project wordt gefinancierd en wat het business model is
  • Wat de dromen en toekomstplannen zijn

2e blogpost

In de 2e blogpost, na een half jaar gaan we verdiepen:

  • Hoe gaat het nu met de startup
  • Wat zijn de reacties uit de markt
  • Zijn de dromen en doelstellingen (deels) uitgekomen

3e blogpost

In de 3e en laatste blogpost kijken we terug op het eerste volledige jaar:

  • Heeft de startup een duurzaam model neergezet
  • Wat zijn de langere termijn toekomstplannen
  • Zijn er al soortgelijke concepten neergezet
  • Hoe ziet de sociale data er uit

Ben jij of ken jij een interessante startup binnen de travelbranche die (vrijwel) volledig online gedreven is? We horen graag van jou via een reactie in de comments of stuur een mail naar Annelies Hulshof via mailto:annelies@upstream.nl.

* Geinspireerd door Erwin Blom’s boek ‘De Realtime Revolutie’