• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Succesvolle marketingcampagne van Sawadee op Facebook

6 januari 2011 door Martin van Kranenburg

Zes maanden lang geeft Sawadee Reizen elke maand via haar Facebook fanpagina een avontuurlijke reis weg. In januari kan een 23-daagse reis naar Costa Rica gewonnen worden. De actie begon in december en is al een groot succes, het aantal Sawadee fans steeg in korte tijd van 1500 naar ruim 3500. Sawadee fan Linda Garming uit Emmen is de eerste gelukkige prijswinnares. Zij wint een reis naar Kenia en Tanzania.

Elke maand een winnaar
De Facebook actie loopt tot en met mei en er zijn, naast de reis naar Costa Rica in januari, reizen te winnen naar Nepal, Jordanië, Finland en IJsland. De applicatie is ontwikkeld door Fortress Social Branding, een bedrijf gespecialiseerd in merkpositionering en activeren van doelgroepen via social media.


Sawadee op social media

Sawadee heeft een van de meest actieve reiscommunities op Facebook. Dagelijks worden er, niet alleen door Sawadee medewerkers maar ook door reizigers en reisbegeleiders, reistips gepost. Op de Facebook pagina staan ook veel foto’s en filmpjes van bestemmingen over de hele wereld. Naast de ‘win een reis’ actie organiseert Sawadee verschillende wedstrijden in het kader van co-creatie. Zo is de brochurecover van 2011 gekozen door middel van een fotowedstrijd onder reizigers.

Gerelateerde Berichten

  • Sawadee Reizen bereikt 10.000e Facebook fan

    Het bereiken van 10.000 fans op Facebook is een mijlpaal in een jaar waarin de…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Een succesvolle social media campagne op herhaling: The Best Job in the World is back!

    Je ziet het tegenwoordig steeds vaker in de travelbranche: organisaties die een reeds geslaagde actie…

Categorie: Facebook, Social media Tags: Facebook Sawadee

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Tim de Vrind zegt

    11 januari 2011 om 07:24

    En wat is het effect van deze acties? Wat heeft het gekost en wat levert het op?

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor Vakantiebeurs mobiel NHTV Google technologie instagram reizen Facebook Booking.com hotels Expedia TUI destinatiemarketing travel Social Media onderzoek reviews KLM Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring