• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Tracebuzz: wat doet uw merk op internet?

22 april 2010 door Martin van Kranenburg

TraceBuzz is de monitoringtool voor social media. De reisbranche wordt veel besproken op social media. Helaas hebben nog veel organisaties in deze branche bijna geen inzicht in wat de doelgroep nu precies zegt over hun reisbureau.

Internet is voor reisorganisaties het belangrijkste verkoopkanaal. Daarom is het belangrijk dat deze organisaties veel traffic naar hun websites generen. Maar hoe krijgt u dit als reisorganisatie voor elkaar? Hier zijn verschillende manieren voor te bedenken waaronder SEO, maar naast SEO is social media ook een krachtig inzetbaar communicatiemiddel. Met de juiste aanpak kunt u via social media inspelen op de behoeftes van uw doelgroep en deze doelgroep naar uw site leiden. Maar dat is niet de enige kracht van social media. Via social media krijgt u inzicht in uw doelgroep en komt u erachter wat uw doelgroep van u verwacht.

Generen Traffic
TraceBuzz is een monitoring tool die toont wie er wat op internet schrijft over een naam, bedrijf, product maar ook concurrent. Hierdoor wordt het makkelijk om alles over organisaties, concurrenten, namen en producten in de gaten te houden. Wat opvalt aan deze tool is dat er, in tegenstelling tot veel andere tools, handmatig sentiment toegevoegd kan worden. Op deze manier kan er snel en overzichtelijk in kaart gebracht worden welke berichten een positief en welke berichten een negatief karakter hebben. Door 24/7 te monitoren wat er op social media over uw organisatie gezegd wordt kan er snel ingespeeld worden op de behoeftes van de consument. TraceBuzz is niet de eerste dienst die internet voor particulieren en bedrijven in de gaten houdt. Google Alerts is bijvoorbeeld een soortgelijke dienst, maar de resultaten van de Google dienst is vaak gedateerd. De resultaten van TraceBuzz zijn veel actueler en de filter laat minder “onbruikbare” berichten door.

Promoinsite
Sinds februari 2010 is TraceBuzz een samenwerking gestart met PromoInsite. Waar TraceBuzz stopt gaat PromoInsite verder. Zij monitoren en analyseren voor bedrijven wat er over deze bedrijven wordt geschreven en gaan in overleg met de organisaties gelijk de dialoog aan met de doelgroep. Daarnaast creëren ze een platform voor bedrijven waarbij communicatiekanelen zoals Facebook, Twitter, Hyves en Youtube voor organisaties opgezet worden. Remon Hollanders van PromoInsite: “Wat we veel zien is dat nog veel bedrijven zich geen raad weten met social media. PromoInsite helpt deze bedrijven zich verder te profileren op social media en nemen deze taak zo nodig op zich”. www.promoinsite.com

Gerelateerde Berichten

  • Social media en de reisbranche

    Het gebruik van social media als promotiemiddel geeft mensen meer vertrouwen en het heeft als…

  • Social Media Marketing: PaperFlies wil jouw vriend worden

    Social media speelt een belangrijke rol in de marketing strategie van PaperFlies. Wij willen het…

  • 5 niveaus van social media bij een destinatiemarketing organisatie (DMO)

    Een DMO is een organisatie dat een stad, regio of land op de kaart zet…

Categorie: E-commerce, Webanalytics Tags: Monitoren social media, PromoInsite, TraceBuzz

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martijn zegt

    24 april 2010 om 14:21

    Goede ontwikkeling…er komen steeds meer van deze diensten…met http://www.clipit.nl bieden we dit al 7 jaar aan honderden klanten aan, met interessante toevoeging dat er ook een sentiment analyse aan de dienst is gekoppeld. We bieden reismanager graag een gratis abo aan…stuur ons een mailtje indien interesse… 🙂

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook reviews TUI instagram destinatiemarketing reizen hotels Airbnb Booking.com travel NHTV TripAdvisor Expedia Vakantiebeurs mobiel onderzoek Social Media KLM technologie Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext