TraceBuzz is de monitoringtool voor social media. De reisbranche wordt veel besproken op social media. Helaas hebben nog veel organisaties in deze branche bijna geen inzicht in wat de doelgroep nu precies zegt over hun reisbureau.

Internet is voor reisorganisaties het belangrijkste verkoopkanaal. Daarom is het belangrijk dat deze organisaties veel traffic naar hun websites generen. Maar hoe krijgt u dit als reisorganisatie voor elkaar? Hier zijn verschillende manieren voor te bedenken waaronder SEO, maar naast SEO is social media ook een krachtig inzetbaar communicatiemiddel. Met de juiste aanpak kunt u via social media inspelen op de behoeftes van uw doelgroep en deze doelgroep naar uw site leiden. Maar dat is niet de enige kracht van social media. Via social media krijgt u inzicht in uw doelgroep en komt u erachter wat uw doelgroep van u verwacht.

Generen Traffic
TraceBuzz is een monitoring tool die toont wie er wat op internet schrijft over een naam, bedrijf, product maar ook concurrent. Hierdoor wordt het makkelijk om alles over organisaties, concurrenten, namen en producten in de gaten te houden. Wat opvalt aan deze tool is dat er, in tegenstelling tot veel andere tools, handmatig sentiment toegevoegd kan worden. Op deze manier kan er snel en overzichtelijk in kaart gebracht worden welke berichten een positief en welke berichten een negatief karakter hebben. Door 24/7 te monitoren wat er op social media over uw organisatie gezegd wordt kan er snel ingespeeld worden op de behoeftes van de consument. TraceBuzz is niet de eerste dienst die internet voor particulieren en bedrijven in de gaten houdt. Google Alerts is bijvoorbeeld een soortgelijke dienst, maar de resultaten van de Google dienst is vaak gedateerd. De resultaten van TraceBuzz zijn veel actueler en de filter laat minder “onbruikbare” berichten door.

Promoinsite
Sinds februari 2010 is TraceBuzz een samenwerking gestart met PromoInsite. Waar TraceBuzz stopt gaat PromoInsite verder. Zij monitoren en analyseren voor bedrijven wat er over deze bedrijven wordt geschreven en gaan in overleg met de organisaties gelijk de dialoog aan met de doelgroep. Daarnaast creëren ze een platform voor bedrijven waarbij communicatiekanelen zoals Facebook, Twitter, Hyves en Youtube voor organisaties opgezet worden. Remon Hollanders van PromoInsite: “Wat we veel zien is dat nog veel bedrijven zich geen raad weten met social media. PromoInsite helpt deze bedrijven zich verder te profileren op social media en nemen deze taak zo nodig op zich”. www.promoinsite.com