• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Travel2012 in Brugge, een inspirerende dag

22 november 2012 door Roy Platje

Woensdag 22 november vond in Brugge het Travel2012 congres plaats. Alweer de derde editie van dit door Travel360 georganiseerde event wat ook bij de Nederlanders erg populair geworden is. Organisator Olivier Dujardin zorgt voor een line-up van sprekers die men niet al te vaak ziet, en zorgt dus zo voor verrassende en vernieuwende verhalen.

Op zoek naar alternatieven

De dag werd geopend door Anna Pollock van Conscious Travel. Zij hield de zaal voor dat de ingeslagen weg van meer reizen, en meer consumeren niet langer volgehouden kan worden. Er moet gezocht worden naar alternatieven die minder belastend zijn. Een inspirerende spreker zonder te veel met de vinger te wijzen.

Pierre Fivet van Vacansoleil ging in zijn presentatie dieper in op de toegevoegde waarde van de verschillende kanalen. Hij stelde de vraag; “Waarom betaalt de klant jouw salaris. Wat is jouw toegevoegde waarde?”. De klant is niet bezig met verschillende kanalen, hij gebruikt wat hem uit komt op verschillende momenten en bij verschillende informatie behoeften.

Ticket search

Danielle van der Maarl van Travelport ging in op de evolutie van search, en dan met name van ticket search. De klant wil volgens haar niet meer zomaar zoeken op een reis van A naar B, maar heeft een bredere context rond het reisvraag. Een klant wil bijvoorbeeld naar Azie, of naar een Airport in Florida. Tot noch toe ben je vaak gedwongen exact te zoeken. Danielle toont een aantal voorbeelden van zoek tools die breder zoeken. Ticket search agregator Hipmunk past extra regels toe op de zoekresultaten, om zo irrelevante resultaten niet te tonen, en de online ervaring en kans op conversie te vergroten. Haar boodschap; gebruik minder harde zoekvragen, maar gebruik passive search. Zoek reizen die aan de achterliggende wens voldoen.

Luxury travel on a budget

Bart Lapers gaf een van de meest hilarische presentaties van de dag. Bart blogt over zijn vakantie missie: Luxury travel on a budget. Door slim gebruik te maken van de loyalty-programma’s, Error Fares en promoties lukt het hem om tegen minimale kosten de wereld over te reizen. Zijn blog is zeker een aanrader: http://travel.bart.la/

Usability

Karl Gilis is Usability expert met een enorm enthousiasme. Hij vertelt bevlogen zijn verhaal en legt gelijk de vinger op pijnlijke plekken. De belangrijkste lessen uit zijn presentatie zijn:

  • Ga voor inhoud, design is de saus om de inhoud te presenteren.
  • Geen ruimte aan de inhoud, laat andere promo’s weg en leg focus op waar de bezoeker voor komt
  • Mobile! Test mobile en ga bij een site altijd uit van Responsive Design.
  • Navigatie enkel richten op toptaken, maak keuzes!

Een van zijn belangrijkste tips is om een nieuw web design te starten bij de mobiele versie. Daar moet men al keuzes maken en zo laat je automatisch onbelangrijke zaken weg. En test met de plek van de call-to-action. Vaak staat deze aan de rechter kant, maar een klant verrassen door deze links te plaatsen kan leiden tot een aanzienlijke conversie verbetering.

Start met social, je klanten zijn er al mee begonnen

Kim Daenen is bij Brussels Airlines verantwoordelijk voor social media. Met een klein team van 4 personen weet zij zeer leuke cases te presenteren, die niet onder doen voor de beroemde KLM cases. Haar belangrijkste les is; start met social, je klanten zijn er al mee begonnen, sluit aan.

Ik heb een bijzondere dag gehad in Brugge. Een totaal overzicht van de presentaties is te vinden op Slideshare, onder andere ook de geweldige presentatie van Jeroen van Velzen over het gebruik van mobile en hoe daar op in te spelen.

Gerelateerde Berichten

  • De ultieme geïntegreerde social media en customer service: basis principes volgens Aer Lingus

    Geen KLM of Transavia, maar Paul Buckley (Head of Social Media bij airline Aer Lingus)…

  • Damage control. De rol van een plumber en detective als social media manager bij KLM

    Binnen de travelwereld is KLM op het gebied van webcare via social media en online…

  • Social Media Week Rotterdam: de kracht van een local community

    Met een relatief klein team heeft het Rotterdamse socialmediabureau RauwCC het global event Social Media…

Categorie: Customer service, Social media Tags: brugge, travel12, travel360

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. pierre fivet zegt

    22 november 2012 om 18:15

    Roy , er staat een kemel van een dt fout in het stukje over mezelf 😉
    voor de rest goede samenvatting !
    Pierre

  2. Roy Platje zegt

    22 november 2012 om 18:31

    Het was blijkbaar te laat gisteravond, heb er nog een fout uitgehaald. En zal ook nog een aanvulling doen straks, bedankt Pierre!

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel Airbnb Booking.com TripAdvisor technologie onderzoek NHTV mobiel KLM Google TUI Facebook reizen hotels destinatiemarketing Social Media instagram reviews Vakantiebeurs Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring