In april lanceerde TravelBird al artificial intelligence op hun klantenservice om hun vakantieadviseurs te ondersteunen. Nu heeft de organisatie geïnvesteerd in een aantal nieuwe features van de app die de reiziger proactief helpt op beslismomenten tijdens de customer journey. Het moment van inchecken, wat te doen bij verloren bagage, waar een huurauto te vinden is zijn voorbeelden daarvan. TravelBird noemt het realtime reisadvies, met een reisadviseur die met de klant in broekzak meereist.

De volgende stap in de reis

De basis van de pushberichten ligt op eerder onderzochte klantonderzoeken en de mogelijkheden die algoritmes reeds bieden. Bij het uitstappen van het vliegtuig krijgen reizigers overige relevante reisinformatie, maar ook details van een huurauto, transfers van en naar het hotel of de route van bijvoorbeeld het hotel naar een restaurant in het centrum.

In-app contact

Daarnaast kunnen reizigers via de app contact opnemen met een TravelBird reisadviseur, waarbij wat lastigere vragen gesteld kunnen worden. Dit moet klanten sneller en zonder gedoe van teveel inspanningen, toch kunnen helpen op afstand, ook als er geen internet is.
De directe feedback die bovendien gegeven kan worden moet ervoor zorgen dat TravelBird op elk kritiek punt in de customer journey aanwezig is en voor de klant ook als aanwezig en bereikbaar voelt.