• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TravVie draait boekingsproces om: reisorganisaties reageren op reiswens

5 april 2012 door Annelies Hulshof

Elke reiziger zal zich herkennen in het uren achter de computer doorbrengen, op zoek naar de juiste website met het juiste aanbod. De reiswens is te specifiek en het is moeilijk om precies datgene wat je wilt voor de juiste prijs te vinden. TravVie heeft hier een prachtige oplossing voor bedacht en draait het boekingsproces om: reisorganisaties kunnen reageren op de unieke reiswensen van reizigers.

Zo werkt het
Sinds een week kan een reiziger zijn of haar reiswens plaatsen op de website middels een paar simpele stappen. Dit plaatsen kan gratis, waarbij de reiziger oneindig veel wensen kan aangeven. Zo kan hij of zij onder andere een budget aangeven, het aantal kinderen en gewenst vervoer.

Aan de reisbureaus de schone taak om een mooie passende reis te aan te bieden aan de reiziger. Zij hebben de optie hun offertes publiekelijk te posten of  in een privébericht naar de reiziger te sturen. Wel wordt altijd vermeld welke organisaties er allemaal een bericht hebben gestuurd. De reiziger kiest vervolgens zelf de beste optie.

Het doel van de website is het vergemakkelijken van het boeken van een reis voor de reiziger, en het bieden van meer mogelijkheden voor de reisorganisaties.

Reisorganisaties bereiken nieuwe klanten
‘Wij helpen organisaties met het bereiken van nieuwe klanten. Deze klanten waren anders misschien nooit bij een bepaalde organisatie uit gekomen voor een reis, of wisten het bestaan er van niet eens’, zegt TravVie. ‘We zijn wel op zoek naar samenwerkingsmogelijkheden om meer te kunnen betekenen voor organisaties. Denk hierbij aan kortingen op diensten, congressen enz.’.

‘Reisorganisaties klinken allemaal erg enthousiast. Ze weten alleen nog niet echt wat het hen op gaat leveren omdat ze nog nooit met een dergelijk platform hebben gewerkt.’ TravVie biedt op het moment organisaties een gratis abonnement aan voor 3 maanden, om hen zo kennis te laten maken met de mogelijkheden van het platform.

Persoonlijk ben ik razend enthousiast over deze nieuwe website. Eindelijk een plek waar ik als reiziger mijn wensen kwijt kan en de aanbiedingen vanzelf op me af komen. Met gevarieerde bestemmingen, pakketten en prijzen waar ik uit kan kiezen. Eigenlijk is het verbazingwekkend dat dit de eerste website is die op deze manier werkt. Ik wens de ondernemers heel veel succes.

Gerelateerde Berichten

  • Contentmarketing draait om jouw doelgroep, niet om jou

    Ik was namens TravelNext aanwezig op het B2B Marketing Forum. Nu geldt vaak de ongeschreven…

  • Prijsbeleid online reisorganisaties strenger gecontroleerd

    Online reisaanbieders worden de komende tijd strenger gecontroleerd op hun prijsbeleid. De Autoriteit Consument en…

  • Snelheid in (travel) e-commerce draait om doorschakelen - Tom Coronel

    Als je aan coureur en ondernemer Tom Coronel vraagt wat snelheid precies is, dan kan hij…

Categorie: Customer service, E-commerce Tags: omgekeerd boekingsproces, online, reiswens, TravVie

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. Tessa zegt

    10 april 2012 om 15:29

    Hi! Check ook even http://www.makemyholiday.com, pakken het ook goed aan.

  2. Tessa aan de Stegge zegt

    13 april 2012 om 08:23

    Correctie. Makemyholiday.nl is het!

  3. TravelNext.nl zegt

    13 april 2012 om 09:36

    Is inderdaad hetzelfde idee, mooie website, dank voor je toevoeging, Tes!

  4. José Houtman zegt

    13 april 2012 om 10:56

    Beste Tessa en TravelNext.nl,

    Bedankt voor het noemen van MakeMyHoliday.nl en het compliment!

    We zijn eind vorig jaar hier al mee gestart. Mensen kunnen dus hun reis- en vakantiewensen bij ons plaatsen en wij koppelen dit aan de juiste reisexperts. Ook wij draaien het proces dus om. Er zijn overeenkomsten, maar zeker ook verschillen qua opzet, aanpak, focus en doelgroep.

    Beiden hadden we dus hetzelfde idee. Hier is zeker behoefte aan. Ik wens bij deze TravVie veel succes.

    Met vriendelijke groet,

    José Houtman
    Directeur/eigenaar MakeMyHoliday.nl

Trackbacks

  1. TravVie draait boekingsproces om: reisorganisaties reageren op reiswens « sanderschilderman schreef:
    15 april 2012 om 00:30

    […] 5-04-2012 in Branchenieuws, Online Marketing, Reisbureaus, Touroperators, Travel 2.0, Website reviews door TravelNext.nl | 4 comments […]

  2. TrendThursday: “You-tell-me-holidays” haken in op transparantie en #klantcentraal · Weblog | Reismanagers schreef:
    19 april 2012 om 16:07

    […] week schreef TravelNext over nieuwkomer TravVie.nl: een online vakantieplatform dat het boekingsproces omdraait, door […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel onderzoek NHTV KLM reviews Google Airbnb destinatiemarketing TUI Expedia reizen technologie travel Facebook instagram Booking.com hotels TripAdvisor Vakantiebeurs Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring