• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TripAdvisor: hoe meer betrokken het hotel is, hoe geïnteresseerder de reiziger

4 september 2014 door Lobke Elbers

TripAdvisor onderzocht de belangrijkste factoren die de engagement van vakantiegangers verhogen en gisteren verschenen de resultaten. De studie analyseerde gegevens zoals het aantal beoordelingen, reacties, foto’s en video’s van hotels en B&B’s om te laten zien welke factoren de consument het meest aanmoedigen om nog meer informatie te zoeken via TripAdvisor. Een blog met makkelijke lijstjes en handige cijfers om boekingscijfers en engagement te verhogen.

Key to succes: management reacties

Hotels die vanuit het management een reactie geven op recencies, hebben 21% meer kans op een reserveringsaanvraag via TripAdvisor. En wanneer er op minimaal 50% van de recensies een antwoord wordt gegeven, stijgt de kans op een boeking met 24%.

Dat een reactie vanuit het management vanuit het hotel relevant is, onderschreef Sanne Bakker eerder ook al in haar blog met betrekking tot do’s en don’ts bij het reageren op positieve reacties.

Foto’s nummer 1, hoe meer hoe beter

TripAdvisor onderzocht daarnaast nog eens welke factoren de engagement van reizigers verhogen, natuurlijk op volgorde van relevantie. En daaruit kunnen we opmaken; ja, foto’s en visuals zijn nog steeds nummer 1, zoals ook uit eerdere onderzoeken bleek.

Foto’s leiden niet alleen tot een hogere mate van betrokkenheid van vakantiegangers, maar ook tot meer potentiële boekingen. Tenminste 1 foto resulteert in 138% meer betrokkenheid van vakantiegangers. Wanneer er meer dan 100 foto’s beschikbaar zijn stijgt de betrokkenheid naar 151% en meer dan 1000 foto’s resulteert in 203% meer engagement. Dus het verschil van geen foto of tenminste 1 foto hebben is alleen al goed voor een stijging van 0 naar 138% engagement.

Top 4 engagementfactoren:

  1. Foto’s
  2. Aantal reviews
  3. Management activiteit op recensies van het afgelopen jaar
  4. Aantal recensies van het afgelopen jaar

Wanneer we het hebben over de invloed van foto’s op de boekingen, dan blijkt dat het hebben van 1 foto al met 225% de kans op een boeking verhoogd.

Meer management reacties = hogere review beoordeling

Deelnemen aan het gesprek van de reiziger is aan twee kanten gunstig: hoe meer reacties op de reviews vanuit het management, hoe hoger de gemiddelde review beoordeling. De mate van betrokkenheid van vakantiegangers neemt ook toe met de aanwezigheid van meer management reacties. Hotels en B&B’s die hebben gereageerd op ten minste 1 reactie, zien nu al 17% meer betrokkenheid van vakantiegangers in vergelijking met de hotels en B&B’s die geen reacties geven vanuit het management.

0% respons  = 3.81 gemiddelde review beoordeling

5%-40% respons = 4.04 gemiddelde review beoordeling

40% – 65% respons = 4.05 gemiddelde review beoordeling

65%+ respons = 4.15 gemiddelde review beoordeling

Het loont dus zeer de moeite om vanuit de hogere posities in het hotelmanagement te reageren op positieve, maar ook op negatieve reviews. Deelnemen aan het gesprek waaruit blijkt dat de eigenaar geeft om feedback, heeft een zeer reëel en meetbaar effect.

Gerelateerde Berichten

  • #MonthInReview honderd miljoen reviews op TripAdvisor: zijn ze te vertrouwen?

    Het is vandaag de laatste woensdag van de maand en daarom tijd voor alweer de derde…

  • Online marketing strategie: de positionering van onafhankelijke hotels

    Onafhankelijke hotels vs. grote hotelketens. Als we daar naar kijken hebben onafhankelijke hotels het niet…

  • Hoe komt een hotel aan zijn sterren?

    Wat betekent welke ster? Wanneer verdien je als hotel nou welke ster? En is het…

  • #MonthInReview honderd miljoen reviews op TripAdvisor: zijn ze te vertrouwen?

    Het is vandaag de laatste woensdag van de maand en daarom tijd voor alweer de derde…

  • Online marketing strategie: de positionering van onafhankelijke hotels

    Onafhankelijke hotels vs. grote hotelketens. Als we daar naar kijken hebben onafhankelijke hotels het niet…

  • Hoe komt een hotel aan zijn sterren?

    Wat betekent welke ster? Wanneer verdien je als hotel nou welke ster? En is het…

Categorie: Customer service, E-commerce, Online PR en branding, Webanalytics, Zoekmachine marketing Tags: boekingsproces, reviews, TripAdvisor

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Love @ First Site met reviews - TravelNext schreef:
    29 september 2014 om 11:19

    […] dan wel? Hoe meer betrokken het hotel is, hoe meer geïnteresseerd de reiziger, zo blijkt uit onderzoek van TripAdvisor, recent uitgevoerd. Factoren die een positieve review beïnvloeden zijn betrokkenheid en vooral […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google Expedia TUI mobiel Booking.com reizen destinatiemarketing hotels onderzoek TripAdvisor Vakantiebeurs KLM reviews Social Media Facebook Airbnb technologie travel instagram NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring